bæreseler

tulla29

Forelsket i forumet
Noen her som har den nyeste bæreselen fra babybjørn? den som gjør at vi bærer på hoftene i stedet for å få tyngden på skuldrene..
Er den bra?? Hvordan er det for babyer i den? Vår er 5mnd + når den skal brukes...

evt andre dere anbefaler? Skal ikke ha sjal... [8D]

Nei, den er bedre enn vanlig babybjørn, men slår fortsatt ikke et ordentlig, ergonomisk bæretøy. Jeg har sjal og elsker det. Det er også det mest allsidige bæretøyet og det som etter min mening passer best til en nyfødt. Men dette er jo mest en smakssak. [:)]

Vel, sjal blir det ikke [:D]

andre som har noen tips eller erfaringer ?

hva med en MT (mai Thai) den kan en jo bruke opp til barnet er 3-4 år og kan brukes både på mage å rygg

Vi har BB Active, er veldig fornøyd med den både voksne og baby. En favoritt blandt alle babytingene vi har kjøpt inn til han [:D]

Har ikke erfaring med BB selen du nevner, men hører MYE positivt om Manduca selen!

Manduca 

vi har den nyeste, og den er superbra

Vi har en AngelPack den fungerer like bra til bade meg og mannen for magebæring. Til ryggbæring passer den best for mannen siden jeg skulle likt og fått den et hakk strammere, men nå er jeg ganske liten i str.

http://bereglede.no/index.php?main_page=product_info&cPath=84_1_297&products_id=453

De har også flere andre typer, menduca passet ikke til meg i det hele tatt, men hadde nok fungert supert til mannen.

Finnes mange bra og enkle bæreseler på markede[:)] for de som ikke ønsker sjal eller MT

ORIGINAL: Kittekat

Manduca 

Elsker den!

Har den vanlige bb også, og den er grusom!

Jeg har den nyeste baby-bjørnen. For meg så passer den ypperlig og er kjempegod å bære.
Jeg tror den er helt OK for hun som sitter oppi også. Virker som om hun sitter/henger greit i den. Man kan jo justere bredden på "setet" så den passer godt. Her er det null protester når hun sitter oppi den, og hun elsker å få se fremover.
Hører det er mange som sier at Babybjørn er døden for hoftene til de små.. men har man ikke et "hoftebarn" så tror jeg ikke de tar skade av å sitte litt i sela.

Jeg hadde selv tenkt å kjøpe ErgoBaby sin sele. Men da ingen solgte dem i butikk her og jeg måtte ha en sele ganske kjapt, så ble det babybjørn. Jeg kjøper nemlig ikke sele uten å ha prøvd den først.

Skulle jeg ha kjøpt en ny sele nå, hadde jeg nok gått for ergobaby, da den var sinnsykt god og mye mindre å dra med seg enn babybjørnen. og så sies det at den er mye mer ergonomisk for babyen enn babybjørn sin..

Hadde en BB Active, den solgte jeg fordi jeg ikke brukte den.
Kjøpte Manduca da minsten kom og den er brukt MASSE!!!!! ELsker den! Bruker den like mye til storesnuppa nå faktisk, som til minsten. Genialt at vi kan bruke den så lenge.- Vurderer faktisk å kjøpe en til, for å ha til begge når vi er ute og går tur.

ser mange anbefaler manduca, kan de sitte forovervendt på magen vår i de?? har ei litt nysgjerrig frøken [:)]

Har manduca, men fikk den først etter ei stund, brukte en vanlig gammel BB før det. Du kan nok ikke ha forovervendt på magen, men på ryggen.....

ORIGINAL: tulla29

ser mange anbefaler manduca, kan de sitte forovervendt på magen vår i de?? har ei litt nysgjerrig frøken [:)]

Er ikke positivt for hoftene til barna å bære de forovervendt. Sies også at de små fort kan bli overstimulert forovervendt siden de ikke har muligheten til å få snuds seg vekk fra inntrykk.
Mini her er super nysgjerrig og han trives godt på magen eller bært på siden, når han for nok av omverden ser han på mammaen sin eller legger seg inntil brystet og sovner.
AngelPack som vi har, anbefaler jeg på det sterkeste, synes den er bedre en manduca. Kan bære på magen, siden og ryggen.
Viss du absolutt vil bære forovervend vet jeg det er mulig å bære i noe som kalles budda stilling i bade sjal og meitai (bedre for hoftene til de små en i BB) om det er mulig i bæresele vet jeg ikke?
Ps: når barnet sitter forovervend blir det også tyngre for bærer.

Denne har vi hatt i 3 år, og vi elsker den!
Praktisk, kjapp å få på, nøytral og pappavennlig!

http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/ut-pa-tur/baere/ergo-baby-standard-baeresele.html

Selv foretrekker jeg sjaltai ( en meitai med brede stropper, som på et sjal ), men forsto at du helst vil ha noe en slipper å knytte på seg.

Som mange andre sier her, unger bør ikke sitte fremovervendt, både pga stillingen i rygg og hofte blir feil, pluss at de klarer ikke å skjerme seg fra inntrykk.
De får allikevel sett masse i bæretøy som Ergo, Manduca, Beco osv!

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor noen vil bruke like mye penger på en sele som bare kan brukes fra 6-14 kilo når det finnes så mange alternativer.. Men jeg tror ikke den selen er så ille sånn ellers..

Vi har manduca, og bruker den enda.. (han er 21. mnd, og blir bært på hoften eller ryggen) Gleder meg til å bruke den på lillemor i magen [:D]

Back
Topp