Bæresele

MadeleineXX

Glad i forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Julilykke 2023
Jeg har begynt å titte litt på bæreseler, men det er jo så utrolig mange å velge mellom. Noen tips til gode bæreseler? :)

For mange er det sånn at man bør prøve noen. Det er så mange på markedet, så noen vil alltid sitte bedre enn andre. Hvis du bor i nærheten av en større by er det sikkert mulig å prøve hjemme hos noen gjennom bæregrupper. Ergobaby Omni eller Tula free to grow er nok fine nybegynnerseler, men markedet er så utrolig mye større enn som så. Er selv veldig glad i Ergobaby 360n min, men synes det var veldig styrete med nyfødtinnlegget og bar mest når vi kunne slutte med det. Anbefaler sele uten innlegg i hvertfall [emoji4]

Vi brukte et ergobaby elastisk bæresjal da guttungen var liten, og gikk etterhvert over til ergobaby 360. Brukte også litt babybjørn på vinteren, da jeg ikke klarte å ta ergobaby-selen på og av uten hjelp når jeg hadde tykke vinterklær på :p

Jeg har hatt baby bjørn one, men denne er ikke spesielt ergonomisk til baby om du skal bære over lengre periode. Pga dårlig støtte i knehasen. Har også prøvd ergobaby som jeg har lånt og likte denne bedre. Men 360 virker knotete pga du må feste den bak på ryggen. Har også hatt elastisk bambussjal fra Aldoria til nyfødt. Mest fornøyd med dette til innebruk.

Veldig fornøyd med baby bjørn miracel. God sele med god støtte i ryggen til den voksne.

Har Aldoria bæresjal æ har tenkt å bruk når det e mulig. Å ergobaby adapt når det passe. Når hu blir større har æ å ergobaby 360 som hu på 11mnd elske å sitt i. Meen desverre ikke bli bruktfordi babymagen bynne å ta plass.

Back
Topp