Bæresele?

Mammatil2.2018.2021

Forelsket i forumet
Lillegutt på 5 uker trenger ekstra nærhet og bli båret på mye til tider. Tenker nå på å skaffe meg bæretøy, men hva slags bæreseler anbefaler dere? Noe som ikke tynger på skuldrene og ikke er for knotete å få på alene.

Brukte Caboo close fra 0 dager ca 10 uker, da byttet vi til angelpack. Begge er gode alternativ til nyfødte :) Caboo er elastisk, men forhåndsknytt, så bare å stramme, angelpack er lett, tynn og myk. Store klumpete seler kan være kinkig til de aller minste og endel av de selene trenger nyfødtinnlegg som mange syns er vanskelig å få til. Men bæretøy er mye smak og behag, og en liten læringskurve trengs på de fleste, nettopp for å lære seg å få på behagelig (feil strammet sele blir ubehagelig i lengden, samme hvor god andre syns den er).

Greieste er gjerne å dra på bæretreff eller på bærebibliotek, evt butikken bæreglede i Oslo, da får du hjelp og veiledning til å prøve litt ulikt, så slipper du bomkjøp :)

I tillegg til caboo close og angelpack som er nevnt over, kan tula free to grow også være noe. Er du i (nærheten av) Oslo vil jeg absolutt anbefale en tur innom Bæreglede. De har godt utvalg i sjal og seler og er veldig flinke :)

Jeg har brukt ergobaby omni 360. Veldig fornøyd med den, og kjekt at man slipper nyfødtinnlegg [emoji4]

Har bare prøvd ergobaby adapt. Men er veldig fornøyd da jeg kan krysse selene på ryggen:)

Signerer denne. Hadde først ergobaby 360, men skuldrene mine ble helt ødelagt. Ved å krysse selene på ryggen blir belastningen bedre fordelt og skuldrene mine ble smertefrie.

Jeg anbefaler bæresjal foran bæresele! Om du heller vil ha sele anbefaler jeg ergobaby :)

Jeg anbefaler ergobaby som bæresele og som bæresjal har jeg brukt ergobaby sitt moby og det er veldig bra også. Har brukt det nå i det sistemann. Selvom hun ikke helt har trivdes med å bæres hele tiden i perioder.

Jeg anbefaler bæresjal foran bæresele! Om du heller vil ha sele anbefaler jeg ergobaby :)
Enig med deg! Bæresjal er så mye deiligere å bære med :) har ergobaby også åner veldig fornøyd med den :) uansett hva du velger, værsåsnill å styr unna babybjørn bæreseler!

Enig med deg! Bæresjal er så mye deiligere å bære med :) har ergobaby også åner veldig fornøyd med den :) uansett hva du velger, værsåsnill å styr unna babybjørn bæreseler!

Ja! Bæresele er helt supert til nyfødte. Også kan du knyte selv og det er uendelig med muligheter. Og ja, Babybjørn er forferdelig!!

Ja! Bæresele er helt supert til nyfødte. Også kan du knyte selv og det er uendelig med muligheter. Og ja, Babybjørn er forferdelig!!
Så stolt reiste jeg hjem med babybjørn gledet meg til at babyen blei født så jeg kunne bære. Babybjørn var det eneste jeg hadde hørt om før jeg blei mor, brukte den 1 gang før jeg kjøpte sjal. Syntes det er utrolig trist hvordan det reklameres for babybjørn overalt men så lite informasjon om hvor grusom den er. Ikke så gal å bære i for meg med en nyfødt, men absolutt ikke bra for stakkars nyfødt jenta mi som blei plassert oppi den :(

Så stolt reiste jeg hjem med babybjørn gledet meg til at babyen blei født så jeg kunne bære. Babybjørn var det eneste jeg hadde hørt om før jeg blei mor, brukte den 1 gang før jeg kjøpte sjal. Syntes det er utrolig trist hvordan det reklameres for babybjørn overalt men så lite informasjon om hvor grusom den er. Ikke så gal å bære i for meg med en nyfødt, men absolutt ikke bra for stakkars nyfødt jenta mi som blei plassert oppi den :(

Helt enig!! Jeg også kjøpte babybjørn første gang jeg ble gravid, for jeg visste ikke om noe annet.. Det var liksom den som ble markedsført som "det beste". Brukte den nesten ikke, dårlige greier. Men når nummer to kom kjøpte jeg meg et sjal jeg brukte mye! Godt brukt til nummer 3 også :)

Helt enig!! Jeg også kjøpte babybjørn første gang jeg ble gravid, for jeg visste ikke om noe annet.. Det var liksom den som ble markedsført som "det beste". Brukte den nesten ikke, dårlige greier. Men når nummer to kom kjøpte jeg meg et sjal jeg brukte mye! Godt brukt til nummer 3 også :)
Ja, skal er så mye deiligere :) selvom jeg aldri har fått til å bære på ryggen :hilarious:

Haha har prøvd en rekke ganger men får det ikke til :hilarious: burde nok fått sumla meg på et bære treff eller ti :p
Det er garantert enklere å få til med en hjelpende hånd! :p

Back
Topp