Bæresele

Ellemelle92

Forelsket i forumet
Hei! Noen med erfaring med bæresele/bæretøy som kan hjelpe meg litt?
Testa ut bæreselen vår i går, ergobaby 360 med nyfødtinnlegg. Når jeg hadde fått han oppi så bøyde han hodet bakover og kikka opp på meg. Er det riktig at han skal kunne gjøre dette? Syns at på bilder av de som bærer nyfødte så ligger de så tett inntill brystet. Nyfødtinnlegget lå bak nakken da så han kunne ikke ta nakken sånn kjempelangt bak, men nok til at han kan bevege hodet og se opp på meg.

Kan dessverre ikke svare på spørsmålet ditt. Nettopp kjøp Ergobaby Adapt. Bare testet ut én gang. Der ligger babyen ganske tett inntil brystet og får ikke lagt hodet bakover. Babyen er snart fire uker. Adapt kan brukes fra nyfødt, og hsr forskjellige justeringer ettersom barnet vokser. Trenger ikke nyfødtinnlegg.

Ett tips er å se på YouTube samtidig som du tar den på deg selv de første gangene. Da vet du at du har fått den riktig på! :cat:

Ett tips er å se på YouTube samtidig som du tar den på deg selv de første gangene. Da vet du at du har fått den riktig på! :cat:
Ja jeg gjorde det. Men føler ikke de viser helt skikkelig hvordan babyen ligger til slutt.
Men fikk til å støtte opp nakken litt mer neste gang jeg tok på, men fortsatt litt usikker. Men nå er babyen min veldig lang så det kan jo hende hodet hans rekker lenger opp på nakkestøtten enn hos de fleste andre.

Sniker fra januar: vi har den samme selen og har brukt den hele veien. Hun kan også titte opp men har innlegget i nakken som du sier likevel. Er også en ekstra støtte hvis man bretter opp den delen som hetta ligger inni og knepper den på skulderstroppene :-)

Back
Topp