Bæresele

guestxy

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Vurderer å kjøpe bæresele så jeg får litt mer frihet til å gjøre ting siden lille trenger relativt mye bærhet hele tiden.
Hvilken anbefaler dere? :)
Ulike erfaringer med ulike seler?
Legen min nevnte at hun ikke liker babybjørn sin da hoftene ikke får rett plassering og belastning visst nok?

Babybjørn sin siste er bedre enn de eldre, men de har stort sett feil sittesrilling ja. Baby skal ha støtte fra kne til kne og baken lavere enn klærene.

Om du ikke vil ha sjal eller andre knytte-greier, se på beco, ergobaby og mandruka

Last edited:
Jeg vil ikke anbefale bb, den er vond å bruke for deg over lenger tid og ikke helt bra for baby. Vil anbefale caboo carrier fra close, den er like mykt som et elastisk sjal men ferdig "knytt". Du trenger bare å putte baby inni og stramme:) søk opp kjøp og salg bæretøy på fb, der ligger det ofte ute til 4-500kr. Jeg brukte den til storesøster frem til hun var ca 6 mnd. Etter det brukte jeg ringslynge og meitai. Veldig lett det også, men det krever bittelitt mer enn caboo:)

Til min på 5 uker bruker jeg ergobaby 360 med nyfødtinnlegg, og den fungerer bra. Valgte den fordi den ble best i test, og syns den innfrir. Baby sovner med en gang jeg beveger meg :)

Jeg vil anbefale å prøve i butikk før du kjøper. Jeg vil også anbefale å ikke kjøpe babybjørn da den er vond og bruke både for deg og baby i lengden :) pluss at baby ikke sitter ergonomisk riktig :) men ta en titt på
Norsk bæregruppe på facebook, det vil du nok få mange gode råd :)

Men til slutt, så sier jeg igjen, prøv sele før du kjøper! :)

Meld deg inn i norsk bæregruppe på fb, kanskje det er bæretreff nær deg så du får prøve litt forskjellig :)

Jeg hadde bb til de to eldste, var vond å bære i. Prøvde en ergobaby også, men det var så mye å stille på synes jeg. Nå kjøpte jeg først en meitai med sjalstropper og ble positivt overrasket over hvor enkelt det var, og ikke minst behagelig å bære i! Null problem å bære lille på nesten 6 kg på magen i timesvis. Den kan også brukes på ryggen :) og så har jeg kjøpt ei ringslynge, enda enklere. Kjenner det litt i skuldra etter noen timer, men veldig kjekt å bruke til småbæring.

Anbefaler virkelig å prøve litt forskjellig bæretøy, er mye som er mye enklere og mer behagelig enn seler ;)

Jeg har manduca og meitai og elastisk sjal. Anbefaler manduca som bæresele.

Takk for råd! :) skal melde meg inn i den gruppen på fb. Bæretreff nær her tviler jeg på, bor langt ute i ingenmannsland (føler jeg da som kommer fra by :P )
Men skal til Bergen på torsdag, så tenkte meg innom barnashus og prøve ulike alternativer :)
Ser det ligger en del tilsalgs på finn, er det noe i veien for å kjøpe slikt brukt? :P
Vurderer litt bæresjal til å ha inne, men når jeg skal ut å mate sauer/hester så har jeg lyst på en litt skikkelig bæresele :)

Les på bæreglede sin nettside. Jeg har Beco gemini! Tror jeg blir veldig fornøyd med den :)

Takk for råd! :) skal melde meg inn i den gruppen på fb. Bæretreff nær her tviler jeg på, bor langt ute i ingenmannsland (føler jeg da som kommer fra by :P )
Men skal til Bergen på torsdag, så tenkte meg innom barnashus og prøve ulike alternativer :)
Ser det ligger en del tilsalgs på finn, er det noe i veien for å kjøpe slikt brukt? :P
Vurderer litt bæresjal til å ha inne, men når jeg skal ut å mate sauer/hester så har jeg lyst på en litt skikkelig bæresele :)
Ingenting i veien for å kjøpe brukt:) det er egentlig bedre, så lenge det er like helt. Og det er de stort sett. Er en egen kjøp og salg side på fb (mulig jeg skrev det i forrige innlegg og:p). Jeg har som sagt brukt min caboo myye med storesøster, lånt den bort til 2 stk før lillebror kom, og den er like fin og god enda:)

Når de er så små som nå så ville jeg fremdeles valgt en caboo til stall og foring, de sitter veldig stødig og trygt inne der:) hilsen hu som akkurat har fora en kalv, tatt inn hester, gått tur med bikkja og tatt oppvaskmaskina med lillebror på magen;) bortsett fra to føtter som stikker ut så er det akkurat som å være gravid igjen:p

Har bæresjal og er veldig fornøyd med det, både hjemme og på tur :)

Har fått ergobaby360 i gave og fornøyd med den så langt :-) bruker med nyfødtinnlegg ennå. Deilig å få gjort litt rundt i huset selv om hun vil være nær meg :-)

Ingenting i veien for å kjøpe brukt:) det er egentlig bedre, så lenge det er like helt. Og det er de stort sett. Er en egen kjøp og salg side på fb (mulig jeg skrev det i forrige innlegg og:p). Jeg har som sagt brukt min caboo myye med storesøster, lånt den bort til 2 stk før lillebror kom, og den er like fin og god enda:)

Når de er så små som nå så ville jeg fremdeles valgt en caboo til stall og foring, de sitter veldig stødig og trygt inne der:) hilsen hu som akkurat har fora en kalv, tatt inn hester, gått tur med bikkja og tatt oppvaskmaskina med lillebror på magen;) bortsett fra to føtter som stikker ut så er det akkurat som å være gravid igjen:p

Hehe jeg har bare for meg at det blir for ustabilt og at jeg blir redd for å miste henne når jeg holder på med foring og båsstell til hester/sauer :-P men kanskje det bare er en forestilling jeg har, for jeg hsr absolutt ingen erfaring :-P skal innom barnas hus idag og prøve de ulike alternativene de har der, så får jeg se om hva vi trives med :) men kunne sånn sett absolutt tenkt meg sjal til inne om det funker. Og funker det ute også er jo ikke det gale :)

Jeg vil anbefale deg å dra i en butikk å prøve de ulike modellene. Vi er alle ulike i kroppsfasong, så det er lurt å prøve før du kjøper. Om far også skal bruke den bør også han prøve den.

Hm, jeg er veldig fornøyd med baby bjørn sin, ikke tungt for meg iallefall,synes det virker som han sitter godt og stabilt inntil. Den blir ikke brukt lang tid av gangen heller. Er ikke ofte den blir brukt her. Vi skal ut å reise, i dag faktisk, og da er jeg helt avhengig av den, så har ikke noe valg akkurat nå iallefall. ☺️

Det står i bruksanvisningen at du ikke skal bruke selen uten nyfødtinnlegg før 5,5 kg. Nå er mi jente snart 5,5 kg men må fortsatt bruke nyfødtinnlegget ja. Men syns det blir litt trangt til bena hennes.. Har ikke brukt den så mye siste uka da vi har fått både Babygym og vippestol :p

Bruker moby wrap bæresjal :)

Back
Topp