Bæresele

Stjernen

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Hvilken bæresele vil dere anbefale? Akkurat nå heller jeg mest mot ergobaby, men tar gjerne imot tips fra noen som har erfaring fra før :-) Eventuelt hvilken utgave ville dere valgt? Det er jo ulike bærestillinger på de ulike typene.

Hvilken bæresele vil dere anbefale? Akkurat nå heller jeg mest mot ergobaby, men tar gjerne imot tips fra noen som har erfaring fra før :-) Eventuelt hvilken utgave ville dere valgt? Det er jo ulike bærestillinger på de ulike typene.

Nå har ikke jeg prøvd bæresele før, men har kjøpt en ergobaby 360 :)

Samme her, men jeg gikk for ergobaby orginal pga jeg synes prisforskjellen mellom orginal og 360 var større enn bruksforskjellen. Kjøpte min på tilbud på jollyroom for 799.

Jeg så bare at 360'en var best i test, så var derfor vi gikk for den:p (var ikke så lur at jeg sjekket forskjellen, haha) Fikk den i d minste på 25% så betalte 1100,-:p

Siden ingen kropper er like, er det best å dra i en butikk å prøve ulike typer. Den som passer min kropp, passer kanskje din og omvendt. Vi har angelpack etter førstemann, prøvde flere og endte med den for den passet best for meg; jeg syns den er lett å ta på, den passet til den vektklassen jeg var ute etter og den satt godt på min rygg.

Ergobaby skal visst være best for barnet har jeg hørt :-)

Jeg vurderer babybjørn one. Prøvde den på barnas hus i forrige uke. Den var utrolig behagelig. 1åringen min satt VELDIG godt.

Jeg så bare at 360'en var best i test, så var derfor vi gikk for den:p (var ikke så lur at jeg sjekket forskjellen, haha) Fikk den i d minste på 25% så betalte 1100,-:p
Jeg tenkte først som deg, men så ble jeg fortalt av ei venninne at eneste forskjellen er at med 360 kan du bære barnet på magen med ansiktet vendt utover. Blir spennende å se om den blir brukt, er jo ikke alt vi tror vi får bruk for som faktisk blir brukt :) Var 1100 med spedbarnsinnlegg? Var ikke så avskrekkende pris i såfall :)

Jeg putter ikke min baby i sele som nyfødt. Kommer til å ha sjal i første omgang. Deretter, om behovet skulle melde seg, skal jeg ha sele. Da blir det enten Manduca eller Ergobaby 360. Må prøve de først, siden det ikke er sikkert at den ene sitter like bra på meg som andre.

Det er nok litt upresist, det er mange flere som er ergonomisk riktig for barnet men nesten ingen passer i alle aldre. Anbefaler å dra i en butikk som har stort utvalg, for eksempel Bæreglede I Oslo som er drevet av en fysioterapeut. www.bereglede.no.

Takk for tips, men skal ikke ha bæresele :-)

Var veldig fornøyd med manduca sist, kommer til å bruke den fra 4-5 mnd. Har kjøpt close caboo til de første månedene, men har selvsagt ikke prøvd den enda :-)

Lurer litt på om en bæresele som ergobaby fungerer like greit som et bæresjal til en nyfødt ? Vil gjerne ha bæresele for synes all den knytinga o.l på et sjal ser veldig tungvint ut så den ender opp med å ikke bli brukt.

Jeg hadde ergobaby i starten sist, men gikk raskt over til elastisk sjal da jeg ble introdusert for det og mye annet på bæredemonstrasjon. Når gutten ble 5-6 mnd. gikk vi over til manduca og ergobabyen igjen.

Lurer litt på om en bæresele som ergobaby fungerer like greit som et bæresjal til en nyfødt ? Vil gjerne ha bæresele for synes all den knytinga o.l på et sjal ser veldig tungvint ut så den ender opp med å ikke bli brukt.

Det tok meg to forsøk før jeg mestrer sjalet og knytingen. Syns faktisk det går mye raskere enn ergobabyen og babyen lå bedre i sjalet. Du får også babyen mye bedre inntil din egen kropp. Du har sikkert noen bæreentusiaster der du bor som kan vise deg flere ulike bæresjal/seler. Greit å ha prøvd litt ulike varianter i forkant.

Det tok meg to forsøk før jeg mestrer sjalet og knytingen. Syns faktisk det går mye raskere enn ergobabyen og babyen lå bedre i sjalet. Du får også babyen mye bedre inntil din egen kropp. Du har sikkert noen bæreentusiaster der du bor som kan vise deg flere ulike bæresjal/seler. Greit å ha prøvd litt ulike varianter i forkant.
Samme her. Syntes selen var litt mer knotete - kikket en del på intruksjoner og videoer om knyting av sjalet, og det gikk veldig bra.
Skal kjøpe sjal denne gangen også :)
Må bare finne det riktige først hehe.

Takk for tips :) skal selvfølgelig prøve ut før jeg eventuelt kjøper , greit å høre at det ikke er så vanskelig som det ser ut til :)

Jeg tenkte først som deg, men så ble jeg fortalt av ei venninne at eneste forskjellen er at med 360 kan du bære barnet på magen med ansiktet vendt utover. Blir spennende å se om den blir brukt, er jo ikke alt vi tror vi får bruk for som faktisk blir brukt :) Var 1100 med spedbarnsinnlegg? Var ikke så avskrekkende pris i såfall :)

Nei, du sier noe der, nå reiser vi en del med fly og tenker det er veldig praktisk i den forbindelse, men vi får se hva som skjer når han kommer ut:p Er ikke krise om d blir brukt minimalt.
Var uten spedbarnstillegg, betalte 186,- for d i tillegg;)

Back
Topp