Bæresele

Løvetanna

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Maiblomstene 2017
Har ergobaby 360 som vi er veldig fornøyd med, men lurer på en ting nå.. Vi har brukt nyfødtinnlegget en del, men snuppa begynner å bli stor. Når kan man begynne å la føttene henge ned? Hun er 3 mnd og 5 kg..

det går an å ta ut innlegget men at hun fortsatt sitter på den puta slik at føttene fortsatt blir som før men det blir bedre plass..?

forsividt står det på ergobaby sine sider når det er anbefalt å kutte ut.. har vel noe med kg og lengde å gjøre, uten at jeg skal si nøyaktig hva som sto

Ok, skal sjekke ut det :)
Har gjort litt som du sier å bare bruke puta, men synes det er så vanskelig å vite hvordan jeg skal plassere føttene hennes uten at det blir ubehagelig for oss begge..

Ok, skal sjekke ut det :)
Har gjort litt som du sier å bare bruke puta, men synes det er så vanskelig å vite hvordan jeg skal plassere føttene hennes uten at det blir ubehagelig for oss begge..

prøv deg fram du :) vil ikke tro det er helt krise/evt ødeleggende for lille om du setter henne nedi uten puta.. vet det er mange som har gjort det :) du finner nok en måte som er behagelig for dere begge :)

Her bruker vi bare puta, men beina er litt på utsiden. Mini er litt over 3 mnd å veier 6,5.
Kjenner meg litt usikker innimellom selv.

Har brukt med kun pute siden hun var rundt 6 uker og har alltid hatt bena ut. Føltes ikke komfortabelt ut for henne å ligge i froskestiling. Knærne skal vel være høyere enn rumpa for at de skal sitte ergonomisk.

Har prøvd litt nå og det ser ut til å fungere greit å bruke kun puta og la føttene henge ut :) Hun er for lita til å ikke bruke puta fant vi ut :)

Gutten min ble fort stor og vi kjøpte ergobabyen da han var fem uker ca. Allerede da hadde han nok bekket fem kg. Brukte spedbarnsinnlegget ei stund alikavel, men mener å huske at han alltid har hatt føttene stikkende ut. Han er nok ganske lang har blitt også (har ikke vært på 3 mndkontroll enda). Kuttet ut innlegget etterhvert og fortsatte med å ha bena på utsiden. Jeg har også vært svært usikker på om han sitter rett,men han klager ikke og sovner med en gang jeg setter han i selen. Nå er han i underkant av 8 kg og blir tre mnd om noen dager(yeah, i know, stor baby). Nå som han er så stor og har ganske god kontroll på hodet synes jeg det er veldig lett med ergobabyen.

Og den puta skjønte jeg egentlig aldri vitsen med? Da kom han jo så høyt opp uten at han hadde nok kontroll på hodet?

Gutten min ble fort stor og vi kjøpte ergobabyen da han var fem uker ca. Allerede da hadde han nok bekket fem kg. Brukte spedbarnsinnlegget ei stund alikavel, men mener å huske at han alltid har hatt føttene stikkende ut. Han er nok ganske lang har blitt også (har ikke vært på 3 mndkontroll enda). Kuttet ut innlegget etterhvert og fortsatte med å ha bena på utsiden. Jeg har også vært svært usikker på om han sitter rett,men han klager ikke og sovner med en gang jeg setter han i selen. Nå er han i underkant av 8 kg og blir tre mnd om noen dager(yeah, i know, stor baby). Nå som han er så stor og har ganske god kontroll på hodet synes jeg det er veldig lett med ergobabyen.

Godt å se at andre og har stor baby :-P min gutt blir 3 mnd på torsdag og vi skal på kontroll fredag. Han er nok MINST 7,5 kg. Blir spennende å få vite vekt igjen OG endelig få vite lengden. Trur han komme t å vær rundt 65 cm, men den delen er jeg mer usikker på :-) så gleder meg til den delen av kontrollen (men vaksinene not si much)

Godt å se at andre og har stor baby :p min gutt blir 3 mnd på torsdag og vi skal på kontroll fredag. Han er nok MINST 7,5 kg. Blir spennende å få vite vekt igjen OG endelig få vite lengden. Trur han komme t å vær rundt 65 cm, men den delen er jeg mer usikker på :) så gleder meg til den delen av kontrollen (men vaksinene not si much)

Vår gutt var 67 cm og veier 8,9 kg... En stor og flott gutt ;) Litt godt å lese at det er flere som har litt store barn.. Her er pappaen nesten to meter, så han har litt å slekte på :)

Er faktisk litt allright å se at det er flere godklumper her ja;) hehe! Min var helt på gjennomsnittet ved fødsel, 3445 g og 50 cm. Tipper min også er rundt 65 cm. Bra jeg gikk for edge duo med stor bag. Hehe!

Vi har fjernet innlegget, men beholdt puta. Beina henger utenfor, så håper det er "greit". Poden sover godt iallfall :)

Back
Topp