Bæresele

LykkemammatilT

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Hvilken bæresele bruker og anbefaler dere?:) jenten min er 4 mnd nå. 7kg og 65cm. Tungt å bære på hun nå hvis vi er på tur og hun ikke vil ligge i vognen sin:)

Har Tricoti "bæresjal" og Ergobaby 360 bæresele.
Hadde i utgangspunktet ergobaby orginal, men synes den var så stor. Pluss at lille allerede nå ønsker å se mer, så tror nok hun blir snudd med magen ut så snart hun kan det ;)

Ergobaby 360. Kjempefornøyd :) Brukte en baby bjørn i starten, som jeg aldri ble venn med. Vond å ha på synes jeg og lille ble grinete med en gang hun kom oppi der, fordi hun satt vondt tror jeg. I ergobabyen trives hun godt og sovner som regel etter 10 minutter :) Og den er god å ha på for meg, selv om hun begynner å bli tung.

Har en babybjørn, synes den er god når den er på, men tungvint å få den på. Må legge fra meg babyen, så på selen, så babyen i selen og så lukke selen. Men når hun er i den, fremovervent liker hun det :) har hun hodet mot meg blir hun puppegal :P

Har såvidt begynt med baby Bjørn bæresele. Virker som hun liker den godt :)

Vi har ergobaby 360. Vesla liker den godt og sovner ganske kjapt (men nå er hun enda så lita at vi bruker spedbarnsinnlegget). Fungerer godt både på meg og mannen og er enkel å tilpasse :) Er veldig fornøyd! :)

Ergobaby 360. Jeg synes den er kjempe god å ha på - ergonomisk for både liten og stor. Lettvint synes jeg også, eneste som er litt vanskelig er den øverste klipsen men den bruker jeg ikke når vi bare er hjemme alene :)

Ergobaby 360. Jeg synes den er kjempe god å ha på - ergonomisk for både liten og stor. Lettvint synes jeg også, eneste som er litt vanskelig er den øverste klipsen men den bruker jeg ikke når vi bare er hjemme alene :)

Mye lettere med klipsen hvis du løsner den helt ut før du tar på selen, så strammer du etter at du har fått babyen på plass ☺️

Mye lettere med klipsen hvis du løsner den helt ut før du tar på selen, så strammer du etter at du har fått babyen på plass ☺️
Ergobaby 360 her også. Veldig behagelig å ha på, men vi har ikke brukt den veldig mye. Tror det blir bedre uten spedbarnsinnlegget (men siden hun er så liten kan vi ikke ta det vekk enda), for nå blir hun ofte litt utålmodig og prøver å reise seg opp når hun sitter i den.

Har slitt litt med den øverste klipsen her også (fikk faktisk en strekk i ryggen/siden en gang jeg trælet med det :-), men lettere når man gjør det slik du skriver.

Herregud så utrolig dumt! At jeg ikke har tenkt på det da!!!! Takk :p

Vi har ergobaby performance. Den er litt lettere og luftigere enn originalen. Bruker spedbarnsinnlegget, og kommer nok til å gjøre det til babyen er et halvt år.

Ellers har vi også elastisk sjal som er supert for "kosebæring", men kanskje ikke like ideelt for tur.

Liker ikke forovervendte seler, da er det mye bedre med ryggbæring. Gjerne høyt, slik at barnet ser over skulderen til bæreren, men kan samtidig gjemme seg bort fra alle inntrykk. Det har man ingen mulighet til når baby bæres fremover, så det bør ikke brukes for lenge.

Ergobaby 360 her også. Veldig behagelig å ha på, men vi har ikke brukt den veldig mye. Tror det blir bedre uten spedbarnsinnlegget (men siden hun er så liten kan vi ikke ta det vekk enda), for nå blir hun ofte litt utålmodig og prøver å reise seg opp når hun sitter i den.

Har slitt litt med den øverste klipsen her også (fikk faktisk en strekk i ryggen/siden en gang jeg trælet med det :-), men lettere når man gjør det slik du skriver.

Lille her er også litt for liten til å sitte i den uten spedbarnsinnlegget, men synes det blir så varmt til oss begge med innlegget nå i sommer, så vi har ikke brukt bæreselen noe særlig enda. Men blir vel når hun blir 4-5 mnd ☺️

Lille her er også litt for liten til å sitte i den uten spedbarnsinnlegget, men synes det blir så varmt til oss begge med innlegget nå i sommer, så vi har ikke brukt bæreselen noe særlig enda. Men blir vel når hun blir 4-5 mnd ☺️
Sånn sett er det greit å bo i de landsdelene som ikke har sommervær i år ;) Vi tusler rundt med spedbarnsinnlegg og ullklær :p

Ergobaby bæresele. :) Den er helt super.

Sånn sett er det greit å bo i de landsdelene som ikke har sommervær i år ;) Vi tusler rundt med spedbarnsinnlegg og ullklær :p

Bor i Trøndelag, ikke vært så bra her heller akkurat ;) Men når det først er sol, eller om man skal gå på butikk/senter/hjemme blir det fort varmt :/

Elsker babybjørn one! Har også caboo close carrier, liker det også. Men syns babybjørn er utrolig lett, praktisk og han elsker den.

Back
Topp