Bæresele :)

MaiMamma2015

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
♡ Maibarna ♡
Oktoberlykke 2019
Din anbefaling, og hvorfor? Takker på forhånd for tips :)

Bare prøvd baby Bjørn sin. Men den var jeg veldig fornøyd med :) kommer til å bruke den nå også :)

Jeg har beco Butterfly og anbefaler den foran ergo. Du kan ta den på deg før du putter i baby. Og du kan slenge barnet på ryggen. Veldig lik den nyeste babybjørn 360 i funksjon, men bb ikke er ergobomisk riktig for baby.

Prøvde alle tre på åpen bhg i forrige uke, flere som hadde med.

Last edited:
Ergobaby. Den er ti ganger bedre for barnet enn BB, den er bedre for bærer og den er enkel å få av og på selv.

Har prøvd den gamle babybjørn og nå ergobaby 360. Ergobabyen er 1000 ganger bedre å gå med og den er også ergonomisk riktig for barnet. Med 360 kan du også ha barnet fra deg noe som jeg liker veldig godt når de blir litt eldre.

Absolutt ikke babybjørn fordi den ikke er ergonomisk riktig for barnet. Iallefall ikke den gamle typen.
Barnet henger på skrittet, og da detter hoftekulen ut av hofteleddet.

Hvis man er kort/lita selv, så anbefaler jeg angelpack. Den er laget for små bærere.

Ellers er jeg også fornøyd med Manduca.

Bruker ikle bæresele. Bruker sjal og mei-tai. Synes barnet sitter mye mer stødig i de.
Liker å ha barnet jeg bærer tett på meg. Mer nærhet og ro. Samtidig som barnet kan være mer naturlig i "sittestilling" som nyfødt.
Føler også keg får vekten med jevnt fordelt på hele overkroppen.

Vi har tatt over Baby Bjørn sin etter en venninne, som har brukt den på dine 3 barn, og den er like fin enda, då den er iallfall robust :-)

Vi har ikke testet den enda da :-)

Babybjörn tok livet av skuldrene mine i hvert fall. Jeg lånte den av en venninne som hadde det samme problemet.
Jeg tipper jeg går for en Ergobaby denne gangen. :) Venninna mi skrøt veldig av den, og ser det er flere her inne som gjør det også.

Bruker ikle bæresele. Bruker sjal og mei-tai. Synes barnet sitter mye mer stødig i de.
Liker å ha barnet jeg bærer tett på meg. Mer nærhet og ro. Samtidig som barnet kan være mer naturlig i "sittestilling" som nyfødt.
Føler også keg får vekten med jevnt fordelt på hele overkroppen.
Brukte sjal på baby. Det er helt klart bedre enn sele. Men når de blir større synes jeg sele er best. Jeg bruker det på ryggen istedenfor bæremeis pg det er lettere enn den knytingen. Hadde alltid selen under vogna fordi vesla ikke var så glad i å ligge og ville opp. Å stå å knyte på gata så endene på sjalet ble møkkete var ikke noe praktisk.

Anbefaler beco framfor ergo. Den kan du kle på deg slik
ImageUploadedByBV Forum1423043052.196842.jpg
før du putter baby oppi. Babyen sitter da inni en sele
ImageUploadedByBV Forum1423043103.583958.jpg
og det er mer sikkerhet rundt å ta av og på både på mage og rygg.
ImageUploadedByBV Forum1423043144.411074.jpg
Hvilket gjør det lettere å gjøre det alene.
Her er framgangsmåte for ryggbæring: http://tettinntil.no/forumet/showthread.php?t=88312/
Slipper å balansere baby på rygg med en hånd mens du fester sele rundt.

Og så er spedbarnsinnlegget en del av selen og ikke noe du må putte oppi i tillegg.

Og så er de finere ;) :p

ErboBaby eller Manduca. :)
Har hatt begge deler, kjempe fornøyd. Pappaen i huset bar 3 åring i sommer på en lang fjelltur,gikk kjempe fint, hun sovna der :D

Dere som har Babybjørn bør bytte, ikke bra for barna å hente etter skrittet, og de bør være vendt innover til mammaen/pappaen for å kunne skjerme seg for inntrykk :)

Jeg er fornøyd med Babybjørn One som jeg vant på forumet i sommer. Den sitter ikke like bra på sambo, så jeg anbefaler å prøve forskjellige typer og finne ut om de passer din kroppstype.

Jeg har slynge, sjal, ergobaby og manduca. Manduca er uten tvil favoritten.
Slynga er grei nok, nå som hun holder hodet selv. Likte den ikke da hun var nyfødt. Sjal liker jeg ikke pga knytinga.
Ergobaby er grei nok, men ikke så "fast" og behagelig som manducaen, og jenta mi trives bedre i den også :)

Ergobaby 360. Både jeg og mannen er høye, den sitter godt, det kan kjøpes nyfødtinnlegg, regntrekk og fleecetrekk til. Babyen elsker å sitte fremover etter 4mnd, når den er trøtt, er det bare å sette den inn mot kroppen, og ta over hetten, snork snork. Reimene som kan justeres, kommermed hempe, så reima ikke klaser rundt.

Takker for mange svar :-) jeg har skjønt at Babybjørn ikke er noe særlig, så den dropper jeg. Skal se på denne Manduca (aldri hørt om) :) ønsker meg sjal, men tenker det er best å bruke når været er litt varmt pga jakke og sånt? Ingen som har prøvd Stokke MyCarrier da? Har hørt mye bra om den også. Vanskelig altså :)

Back
Topp