Bæresele

Øvelse gjør mester! Er berre å øve, så blir det enklare å få ungen på ryggen etterkvart :)
Vi har moby wrap og manduca. Kjøpte begge på finn.no til storesøster. Omtrent ubrukt til vertfall halve prisen :) No har vi kjøpt bæremeis der og. Sherpani rumba.
Moby wrap er et ganske varmt sjal, så det passar fint til høst-vinterbaby.
Så heldig du har vært som har fått tak i Sherpani rumba. Hører at den har blitt veldig vanskelig å få tak i og er selv sjeleglad for at jeg ikke kvittet meg med min da storebror sluttet å bruke den. Den er fantastisk mye bedre enn de andre jeg har prøvd!!! :-)

Ja, vi er ganske happy! Har ikkje funne ein einaste nettbutikk/butikk i Norge som har den. Syns det virka vanskelig å få kjøpt den fra utlandet og, til og med fra sherpani sine sider. Er fan av å handle brukt, så har tråla finn.no fleire gongar daglig for å få kloa i en rumba. Meisen kjem jo i litt ulike fargar, gjerne lyseblå med gul ramme, men vi ville helst ha brun. Etter å ha "mista" en, klarte vi no å få tak en :) brun med grå ramme. Sendte mail på den 7timar etter at annonsa vart lagt ut, og det var ikkje eit sekund for tidleg! Får den kanskje i kveld, så er veldig spent :)

Så heldig du har vært som har fått tak i Sherpani rumba. Hører at den har blitt veldig vanskelig å få tak i og er selv sjeleglad for at jeg ikke kvittet meg med min da storebror sluttet å bruke den. Den er fantastisk mye bedre enn de andre jeg har prøvd!!! :)

Ja, vi er ganske happy! Har ikkje funne ein einaste nettbutikk/butikk i Norge som har den. Syns det virka vanskelig å få kjøpt den fra utlandet og, til og med fra sherpani sine sider. Er fan av å handle brukt, så har tråla finn.no fleire gongar daglig for å få kloa i en rumba. Meisen kjem jo i litt ulike fargar, gjerne lyseblå med gul ramme, men vi ville helst ha brun. Etter å ha "mista" en, klarte vi no å få tak en :) brun med grå ramme. Sendte mail på den 7timar etter at annonsa vart lagt ut, og det var ikkje eit sekund for tidleg! Får den kanskje i kveld, så er veldig spent :)

Kor lenge brukte guten din meisen?

Kor lenge brukte guten din meisen?
Hm... Ble plutselig litt usikker. Jeg slutta nok å bare ham i den da han var ca 2,5 siden jeg selv er ganske liten og lett og han ble for tung for meg, så stolte ikke på balansen min lenger, men faren bar han nok til han var over 3 i alle fall......

Hm... Ble plutselig litt usikker. Jeg slutta nok å bare ham i den da han var ca 2,5 siden jeg selv er ganske liten og lett og han ble for tung for meg, så stolte ikke på balansen min lenger, men faren bar han nok til han var over 3 i alle fall......

Blir ca samme som her da. Frøkna er 3år no. Ho likar å få seg ei pause i meisen enda, så kjem nok til å bruke den ei stund til. Og så får den ligge i skapet til nestemann er klar for meis :)

Takk for tips... :)
Har bestemt meg for å gå til innkjøp av mobywrap og manduca! Lest og hørt mykje bra om begge desse! ;)

Eg har nesten bestemt meg for manduca... Lest veldig mykje bra om den! Den har også sånn innlegg så en kan bruke til nyfødt!

Og den trur eg ungen kan sitte framover i og!

Sent from my iPhone using BV Forum
I manduca skal babyen ikke sitter fremover.. :) Den sitter i mage mot mage posisjon og på rygg. Å husk at på rygg så ser babyen fremover også hvis det er ett kriteriet.. :)

I manduca skal babyen ikke sitter fremover.. :) Den sitter i mage mot mage posisjon og på rygg. Å husk at på rygg så ser babyen fremover også hvis det er ett kriteriet.. :)

Ja har funne ut det at den ikkje kan sitte framover... Men det er jo ikkje anbefalt at den gjere det heller så då e det jo greitt! ;)

Då har eg fått mobywrap'n min i hus... studert "monteringa" på YouTube... Kan jo bli spennande å sjå om denna blir mykje brukt! men ser jo veldig bra ut når en har fått den på og ungen på plass!

Nokon med erfaring på bruk av mobywrap?

Vi har ergo med spedbarnsinnlegg og elastisk sjal

Noen som har kjøpt den nye ergobaby 360? Så den kunne brukes fremover også, og siden ergobaby i utgangspunktet er bra tenker jeg at den sikkert er bra alle veier.. Hva trur dere?

Ser egentlig ikke særlig poenget med å ha fremovervendt sele jeg. Ikke skal de det før de er ganske store pga inntrykk osv, og ikke tror jeg det er like bra mtp belastning for den som bærer.

Noen som har kjøpt den nye ergobaby 360? Så den kunne brukes fremover også, og siden ergobaby i utgangspunktet er bra tenker jeg at den sikkert er bra alle veier.. Hva trur dere?

Jeg har kjøpt den :) men den er jo litt tyngre å bære i framoverstilling pga "froskestillingen" til barnet, så blir nok mest mannen som gjør det. Men greit å ha muligheten tenker jeg

Ser egentlig ikke særlig poenget med å ha fremovervendt sele jeg. Ikke skal de det før de er ganske store pga inntrykk osv, og ikke tror jeg det er like bra mtp belastning for den som bærer.

Hadde vi hatt fremovervendt med bedre bærekomfort hadde vi spart oss for mye ugunstig bæring. Vi måtte slutte med sele fordi mini nekta å sitte bakovervendt. Med ergo sitter de i froskestilling også fremovervendt, og hvis den er like god å bære som vanlig ergo så ser jeg kun fordeler hvis vi får nok en nyskjerrigper ;)

Er Ergobaby lett å ta av og på? Vi hadde Babybjørn da William var liten, men syntes det var så mye styr å få ham på plass inni der og å få den på meg at vi aldri brukte den. I ettertid har jeg lært at den uansett ikke er bra for hoftene til barnet, så da var det jo like greit! Men er Ergobaby enklere?

Har bestilt elastisk sjal på tilbud fra mimmis.no :-) Blir spennende å se om det blir mye brukt, men det ser ut som en koselig måte å bære mini på og samtidig ha hendene fri. Holdt på å kjøpe Ergobaby i tillegg, men tenker vi ser an litt hvor godt han trives i vogn osv først.

Er Ergobaby lett å ta av og på? Vi hadde Babybjørn da William var liten, men syntes det var så mye styr å få ham på plass inni der og å få den på meg at vi aldri brukte den. I ettertid har jeg lært at den uansett ikke er bra for hoftene til barnet, så da var det jo like greit! Men er Ergobaby enklere?
Ergobaby er veldig lett å få på synes jeg.. Nå har ikke jeg brukt den med nyfødt baby da, men har hørt at det skal være greit også.. og for all del.. ikke bruk babybjørn til babyen din.. De er ikke bra for hoftene som du sier:) Vil også slå ett slag for elastisk sjal. Koselig å bære nyfødt i og veldig lett å lære:)

Om du har mulighet så ville jeg gått på en barnashus eller en butikk de selger ergobaby å prøvd en sele:)

Ja, det kan jeg jo gjøre - lurt å ha prøvd den først, man vet aldri hva man får når man bestiller på nettet. Og Babybjørnen er kastet! :-)

Back
Topp