Bæresele

Marthemor14_16

Elsker forumet
Septembermødre <3
♡Junigull 2016♡
Mailykke 2018
Kva skal ein velge?
Manduca, ergo-baby, mai tai (babyhawk), Stokke, baby-Bjørn????

Nokon gode tips? :)

Jeg har manduca :) hadde sønnen min på 2,5 nå i den i sommer :) var kjempe god på han å håper den er like god på et mindre barn og :)

Gutt 2011, septemberspire 14 ❤️

Vi har kjøpt ergo baby :-) Ikke prøvd den ennå, men valgte denne da barnet sitter godt i den, kan brukes fra nyfødt (med spedbarnsinnlegg) og i lang tid og den er god å bære :-)

Tror også vi skal ha ergobaby :) lest mye positivt om den! Eneste jeg synes er dumt er at ungen ikke kan sitte med hodet fremover.

Eg har nesten bestemt meg for manduca... Lest veldig mykje bra om den! Den har også sånn innlegg så en kan bruke til nyfødt!

Og den trur eg ungen kan sitte framover i og!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg kjøpte Ergobaby til vår 8ukers sønn, og angrer ikke et sekund. Anbefales varmt!

Jeg brukte Manduca fra junior var nyfødt og var kjempefornøyd! Lett å ta på, god å ha på og junior stortrivdes i den! Gleder meg til å ta dne i bruk igjen og anbefaler den på et sterkeste videre!!! :-)

Vi har ergobaby, fikk baby med umoden hofte sist så måtte bruke hoftepute - da var den helt genial. De selger ergobaby på ebay til 200 ca, de er ikke originale, men prikk like. Selv om vi brukte vår en del syns jeg kanskje ikke den var verdt over 1000 kr.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Manduca <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg brukte Manduca fra junior var nyfødt og var kjempefornøyd! Lett å ta på, god å ha på og junior stortrivdes i den! Gleder meg til å ta dne i bruk igjen og anbefaler den på et sterkeste videre!!! :)
Kan ungen sitte med ansiktet framover i denne når du bære på magen?

Kan ungen sitte med ansiktet framover i denne når du bære på magen?
Det tror jeg ikke. Min er foreløpig stabla langt inn i haugen med esker siden vi holder på å innrede loftsetasjen akkurat nå, så får ikke sjekka bruksanvisningen, men er egentlig ganske sikker på at det ikke går. Vil tro det blir heilt feil stilling på babyen da........

Brukte elastisk sjal først, så manduca. Veldig fornøyd med den! Brukte den mye både hjemme, på reise og på jakt/fjelltur. Tror nok ergobaby og manduca er rimelig lik.

Vil ikke anbefale å kjøpe billig kopi på e-bay. Har ingen garantier for at en slik bæresele holder de kvalitetskrav som må til for at jeg skal putte babyen min i den iallefall :/

---—–-

Her skal vi gå til innkjøp av ErgoBaby. Og mannen min har lyst på elastisk bæresjal ala MobyWrap el, så da blir det nok det og :)

Har en MeiTai (Toddlerhawk) fra før.

Vi har kjøpt oss ergobaby. Har baby bjørn til storebror, men får så vondt i ryggen av å bære med den så fant ut det var greit å teste ut noe annet. Venninna mi har hatt både manduca og ergo, og var like fornøyd med begge så da tok jeg bare den jeg fant først/billigst ;) Verken manduca eller ergobaby kan brukes til fremovervendt bæring...kun sjal og bb.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Sniker. Er ikke noe positivt med de selene der barna kan se fremover på magen, blir ike ergonomisk riktig og man får feilbelastnig både på barn og bærer. I tillegg så har ikke barnet sjansen til å snu seg vekk når dt blir nok inntrykk.

Så ville styr langt unna babybjørn, og muligens Stokke sin også (men den har jeg ikke prøvd)

Selv har vi ergo, brukt den fra nyfødt og bruker den av og til enda på 2 åringen. Til og med 4 åringen kan vi bære i den ( veldig praktisk på typ flyplasser o.l)

Sniker. Er ikke noe positivt med de selene der barna kan se fremover på magen, blir ike ergonomisk riktig og man får feilbelastnig både på barn og bærer. I tillegg så har ikke barnet sjansen til å snu seg vekk når dt blir nok inntrykk.

Så ville styr langt unna babybjørn, og muligens Stokke sin også (men den har jeg ikke prøvd)

Selv har vi ergo, brukt den fra nyfødt og bruker den av og til enda på 2 åringen. Til og med 4 åringen kan vi bære i den ( veldig praktisk på typ flyplasser o.l)

Vi skulle prøve de ulike bærestillingene på ergoen på storebror(han er 11mnd), men synes den snuinga til rygg var veldig knotete aleine...blir det enklere? ;) Har du no tips?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har et par teknikker (øv over en seng eller sofa først :p ) Ene er å feste selen på hofta, putte ungen oppi og vri det hele bak på ryggen. Evt feste ene selen over skuldrene og dra ungen rundt etter beinet. Eller "apegrepet", sving forsiktig ungen bak på ryggen din etter armene, men det er mye lettere når de blir litt større.

Øvelse gjør mester! Er berre å øve, så blir det enklare å få ungen på ryggen etterkvart :)
Vi har moby wrap og manduca. Kjøpte begge på finn.no til storesøster. Omtrent ubrukt til vertfall halve prisen :) No har vi kjøpt bæremeis der og. Sherpani rumba.
Moby wrap er et ganske varmt sjal, så det passar fint til høst-vinterbaby.

Back
Topp