Bæresele

_Lykkeliten_

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Hvilken bæresele anbefaler dere? hva har dere kjøpt/tenkt å kjøpe? Noen som har testet på tidligere barn? :-)

Jeg har ikke peiling, men vi har kjøpt babybjørn :p

Flere venner med barn- alle har anbefalt babybjørn. Den er visst veldig god for rygg også.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Babybjørn er ikke anbefalt fordi den er lite ergonomisk for babyen. Babyen blir hengende på hoftene, og det er ikke bra for babyen.
Knærne skal være høyere enn rompa for at hofteleddet skal ligge rett.
Finnes gode bilder på nettet.

Jeg anbefaler angelpack, ergo, beco, manduca, meitai eller sjal.

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥

har ergo etter gutten, den er god både for vår kropp og barnet :-)

Har babybjørn vi arvet til første, men har nesten ikke brukt den og ikke i begynnelsen pga det virker som de sitter så i den og det skal de jo ikke. Pluss at jeg synes den er tung å ha på, ikke god for ryggen.. Kanskje bedre de nyere med støtte i korsryggen. Vi har ikke hatt noe særlig behov for sele, om jeg skulle hatt det ville jeg kjøpt en ny en som er god for både babyen og den voksne :)

Har bæresjal, men fikk ikke bruk for det. Kjøpte Mei Tai senere, den var både flott å se på og fin å bruke :) Brukte den bl.a. når vi reiste med fly og slikt :)

Tenker å kjøpe den nye babybjørn one bæreselen hvor barnet sitter høyere med knærne da den er breiere under rumpa til barnet :)

Har googla bæresele selv, og det virker som om ergo og manduca kommer best ut i test, også på grunn av sittestilling til baby som andre her skriver. Har tenkt å kjøpe manduca, da jeg kjenner ei som anbefalte denne på det sterkeste!:) barnet sitter godt, kan brukes både på mage og rygg og den er god å ha på:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

vi har babybjørn.. men har aldri brukt den :P testet den på nr 2 her når hun var rundt 3 mnd, men hun ble så sinna fordi hun ikke fikk sett noe :P så ga opp.. men kjempe behaglig å ha på! :)

Brukte Moby Wrap (elastisk sjal) på storesøster de første månedene og kjøpte Boba bæresele når hun ble større. Boba er helt lik Ergo, bare at den passer litt bedre for oss som ikke er så lange ;) Synes den er helt super! Snuppa satt (og sitter fortsatt) veldig bra i den. Kan brukes fra nyfødt og opp til 20 kg (bærer på magen når de er små og på ryggen når dem blir større). Kommer nok til å bruke både sjalet og selen til lillebror også :)

He he, de som skryter av babybjørn har neppe prøvd så mye annet!

He he, de som skryter av babybjørn har neppe prøvd så mye annet!

Jo de hadde visstnok det. Var en nyere utgave med ryggstøtte. De hadde brukt den på sin 4 mnd gamle i to uker i strekk på ferie. Og de vat så.fornøyd. Derfor jeg fikk så godt inntrykk av den.

Sniker fra mai:
Jeg bruker elastisk sjal til gutten min nå! Også har jeg et vevd sjal til han blir tyngre og en maitei på vei i posten!
Elastisk sjal er utrolig nært og koselig <3

-- tasting fra mobil --

Takk for mange gode tips. Babybjørn har jeg vært skeptisk til da jeg har hørt så mange dårlige erfaringer med den. Så tror nok ikke jeg kjøper det :-) Sånn sjal har jeg vanskelig for å se for meg hvordan jeg skal bruke :P Så har liksom tenkt at sele er så mye bedre - men kan hende det bare er tull og tøys :-)

Sele er gull verdt! Det som er upraktisk med lange stropper på mei tai og sjal er at de blir skitne og våte om de skal brukes mye ute. Men om man ikke er så nøye eller bruker det mest innendørs, så går det jo fint. Man må jo ha bæretøy til all slags bruk;-) Dette slipper du med formsydde bæreseler som man ikke trenger og nedi bakken med. Men bærekomforen er uvurderlig med mei tai og sjal da. Men med formsydde seler er det mye smak og behag. Manduca, beco og ergobaby er veldig like i bæreprinsippe, bare litt ulike useendemessig.

Elsker vår Ergobaby, men eneste minus er at det ikke går ann å ha de utovervendt når de bikker 6-7 mnd. Da var snuppa mi så nysgjerrig på hva som skjedde rundt oss at hun bare satt å vrei seg for å se.

Jeg har en mei-tai liggende som jeg brukte masse med jenta mi. Kjempe god å bære med, men synes det var litt mye styr med de lange stroppene. Greit når vi var hjemme, men litt styrete hvis vi var ute et sted.. Tenker derfor jeg skal kjøpe en manduca eller ergosele til denne babyen :)

Og forresten. Jeg arvet en litt eldre babybjørn sist også.. Den var grusom å bære i, så det skal jeg aldri ha igjen..

Elsker vår Ergobaby, men eneste minus er at det ikke går ann å ha de utovervendt når de bikker 6-7 mnd. Da var snuppa mi så nysgjerrig på hva som skjedde rundt oss at hun bare satt å vrei seg for å se.
Men fordelen med at de ikke kan brukes fremovervendt er jo at babyen slipper å få den knekken i ryggen da de henger utover ;)
kan ikke tenke meg at det er så godt å henge bakover med ryggen over pupper. Ryggen er ikke like bøyelig som brystkassen ;)

Back
Topp