Bæresele

Mommy1986

Andre møte med forumet
På tide å investere i en skikkelig bæresele. har Baby Bjørn etter forrigemann, men kommer aldri til å bære noe barn i den igjen!! AUU!

Noen tips og gode råd? Har sett på Manducaen, noen erfaringer?

Vi har manduca og er ganske så fornøyd. Tok litt tid før jeg innså at jeg måtte krysse selene for at den skulle være behagelig å bære i men etter det ble det bare flott. :-)

Å ha jenta i bæresele sovende var eneste måten jeg klarte å sitte i ro og spise middag en periode... Hun måtte være i armene mine hele tiden og det var jo ikke all mat som jeg bare kunne gafle i meg... :-P

BB er ikke å anbefale verken for babyen eller for den som bærer. Vi har manduca og mei tai fra sist gang, ganske så fornøyd med begge. Lurer litt på en sleepy wrap også denne gangen, men har ikke bestemt meg ennå.

Jeg hadde babybjørn sist. Men det er ikke aktuelt denne gangen. For det første var det vondt å bære med og for det andre fikk je aldri inntrykk av at den lille tulla mi hadde det bra. Sist hadde jeg flere venninner som hadde bæresjal. De var superfornøyde og babyen hadde det bra. Jeg blir vel å anskaffe det denne gangen tenker jeg. :-) Begynner med elastisk sjal og prøver med det når nurket er nyfødt.

Vi har både moby wrap og Manduca...

Kjøpte først moby wrap - er veldig fornøyd, og bare et par gangers knyting så gikk det veldig fort å få den på...

Så fikk vi manduca når snuppa ble for stor for sjalet, og er veldig fornøyd med den... Kryssing av skulderstroppene er genialt, blir myyye mer behagelig å bære - og jeg har brukt den en del og aldri blitt sliten i ryggen av den på grunn av feilbelastning... 

Takk for svar.
Bæresjal blir uaktuelt da mannen nekter å bruke det. Vi er vognmennesker egentlig, men greit å ha noe å bære i på butikken, flyplasser, urolige perioder o.l :)

Ja Tina, vi hadde Active med ryggplate, men føltes aldri behagelig!!

Jeg har hatt manduca til min jente, men verken jeg eller hun klarte aldri å bli venn med den selen. Fikk ikke inn teknikken i hvordan jeg enkelt og alene skulle få selen på meg, og ta henne oppi, og jeg syntes den var ubehagelig på, var helt rød på skuldrene etter et kvarters bæring. Men jeg er veldig lang, så kan ha noe med det å gjøre?
 Anbefaler deg å prøve selen før du kjøper hvertfall, for de gjorde ikke jeg:)

Jeg kommer til å se på Ergo selen til neste baby, og håper den passer bedre:)

Jeg har kjøpt meg ergobaby og fikk  anbefalt den...den skal være ganske lik på manducaen tror jeg...og skal være ergonomisk riktig i forhold til babybjørn for både barn og bærer...

Hadde ikke bæresele med førstemann, var rett og slett ikke bruk for det. Men tenker nok jeg må finne meg en nu, siden småen kan bli ganske krevende
Så et slags bæresjal-/sele på Barneland her forleden som virka supert. Kan ikke huske navnet, men det så ikke ut som en typisk sele, og ikke som meitai. Mer som et fatle du gikk å vugga babyen i. Så skal putte den på ønskelista.

hah - stussa litt på nicket, og satt her og talte dager på Toddleren din, før jeg ser to linjer lengre ned at joda, det stemte at det var du.

Du kan få prøve (en av) mei-taien min(e) om du vil, før du kjøper det ene eller det andre. Enten på storegutt eller på lillesøster, har en i mini-størrelse og en vi bruker nå. Men sånn mannemessig så er jo manduca veldig praktisk. litt mindre å tenke på

Haha KM, we meet again!!!

Tar spørsmålene mine ang Mei Tai på face eller sms jeg

Back
Topp