Bæresele til overvektig

Strila

Flørter med forumet
Maiblomstene 2020
Hei!

Jeg lurer på om noen har tips til bæresele som kan passe til meg som er ganske overvektig med store bryst. Jeg har kjøpt et elastisk sjal, men det ble for kort da jeg prøvde å knyte det. Bærer mye av overvekten på magen og har veldig store bryster, så er redd for at stroppene og midjebeltet på en bæresele ikke skal passe. Har sett litt på den nye kahubaby, forstår det sånn at den skal passe til flere kroppsfasonger, men synes det er ganske dyrt å kjøpe uten å vite om den passer.

Barnet er 8 uker og veier 3,6 kg.
 
Det skal visstnok finnes bærebibliotek flere steder, så kanskje du kan se om det finnes noe sånt i nærheten av der du bor? Bæregruppe på facebook kan også være kjekt, kanskje noen der har tips til hvor du kan prøve i nærheten av der du bor?

Vi bommet på selekjøp forrige gang (har TO seler både ungen og vi hatet.. hurra...), så skal prøve å finne noe vi kan fysisk prøve denne gangen.

Bæresjal kommer kanskje i ulike lengder? En tidligere kollega var også veldig overvektig med mye mager og pupper, og hun brukte sjal hver gang hun var innom kontoret for å si hei.
 
Hei!

Jeg lurer på om noen har tips til bæresele som kan passe til meg som er ganske overvektig med store bryst. Jeg har kjøpt et elastisk sjal, men det ble for kort da jeg prøvde å knyte det. Bærer mye av overvekten på magen og har veldig store bryster, så er redd for at stroppene og midjebeltet på en bæresele ikke skal passe. Har sett litt på den nye kahubaby, forstår det sånn at den skal passe til flere kroppsfasonger, men synes det er ganske dyrt å kjøpe uten å vite om den passer.

Barnet er 8 uker og veier 3,6 kg.


Norsk Bæregruppe på fb har endel info om dette :) de har også oversikt over lokale bærebibliotekog bæregrupper rundt om i landet. Jeg har en Tula FTG som er ganske romslig for eksempel, men det finnes mange andre som har greit omfang i magebeltet.

Jeg har også både pupp og mage, og jeg hadde nok plagdes om jeg skulle hatt "basestørrelsen" min-altså lengde 6- når jeg var nybegynner. Måtte opp i 7 for at der skulle føles rett ut. Så det kan hende du bare var uheldig eller hadde feil knyting :) ikke gi opp!

Jeg er eller stor fan av ringslynge i begynnelsen, om du ikke skal dra med babyen på toppturer og lignende :) det er mye knot med slynga i begynnelsen, men det blir fort en vanesak og du sjale baby opp og ned enkelt som bare det :)
 
Ta kontakt med instinktsmor og spør ang kahubaby.Ikke sikkert bærebibliotek har den inne enda. Kan være de kan sende et par seler du kan prøve også, slik at du får levert det som ikke passer. Lennyup/lennyupgrade f.eks kan passe større bærere. Jeg er en xl med mest på overkroppen, og jeg må stramme midjebeltet ganske mye på lennyup iallefall.
 
Tula half Buckle er den jeg har solgt mest til litt større kvinner ☺️ Prøv den på i butikk hvis du kan, så er du sikker på at den sitter komfortabelt før du evt kjøper en
 
Vi har LennyUp fra LennyLamb, og den er god og romslig for meg som er XL. Ville sendt en melding til Instinktsmor (fantastisk service) og spurt hva hun anbefaler til dine behov, om du ikke har mulighet til å treffe et bærebibliotek :)
 
Back
Topp