Bæresele på vinteren

Frkn

Forelsket i forumet
Jeg har en ergobaby 360 bæresele som den tre uker gamle jenten min liker å sitte i. Bruker den inne nå, for å gjøre unna husarbeid etc. Hun liker ikke å ligge i vogn ennå, så lurte på om jeg kan ta henne med på butikken en tur ute nå i 2 minusgrader. Hva skal jeg da ta på henne? Holder det med en reima vinterdress? Og ull innerst?

Fint med ull innerst så det ikke blir klamt ja. Om du har en stor, eventuelt også vindtett jakke kan du ha den over dere begge, så slipper du vinterdressen om jakka er varm nok selv.
Ikke noe problem å ta med baby ut i minus :)

Det høres helt fint ut med ull og dress:) Ikke noe problem å bære ute på vinteren.

Jeg har bærejakke sånn at jeg får den utenpå baby og bæretøy (jeg har meitai) da har hun bare vanlig tøy og en ulldress.

Får du ikke en jakke over dere er en vindtett dress, evt vinterdress om det er kaldt, bra ja

Har en større gutt enn din lille, men her bærer vi ute i minusgrader med tynn ull innerst og ullfleecedress ytterst :) ull på hodet, hender og masse lag på føtter. Han har aldri vært kald, snarere varm. Om det blåser er veldig kaldt har jeg på meg en stor ullcardigan som jeg kjøpte i 3 størrelser for stor så den funker rundt oss begge om jeg bærer både på mage og rygg.

Jeg tullet er pledd rundt og stappet det inn i selen bak for litt ekstra varme, og det gikk fint i fjor da gutten min var tre mnd :)

Har du sjekka ut Ergobaby sitt vintertrekk? Har høyrt det skal vere ganske bra. Elles såg eg også nylig på facebook ein som hadde laga vinterinnlegg av lammeskinn. Såg veldig deilig ut :D

Ville ikke bært ute kaldere enn -5 så liten. Men ull innerst, en ull eller fleecedress og en jakke bakfrem er supert :)

Sjekk ut norsk bæregruppe på facebook. Masse tips og triks til bæremammaer [emoji173]

Vi har fleece trekk til bæreselen vår. og baby må ha varme klær på

Min ligger ikke i vogn, så vi bærer ute i ned mot 10 minus. Det beste, ihvertfall for så små som din, er om du får brukt en stor jakke rundt dere begge, det blir varmest for begge.

Vi bærer stort sett med 1-2 lag ull (på oss begge), også en stor jakke rundt begge. Vindtett og regntett om det trengs, ellers en tykk fleece. Kjøpte meg regnjakke på salg i herreavdelingen på obs sport jeg :p Men kan trygt anbefale bærejakke og, det er mye mer behagelig og kan brukes lengre. Bæreomslag er også veldig lurt! En kriseløsning om det er tørt og kaldt uten vind er å knyte et ullpledd rundt dere og jakke så langt den kommer rundt :)

Edit: du kan ha ytterklær på dere begge og, men det blir nok fort kaldere. Det er bedre om dere deler kroppsvarme, ihvertfall når frøkna er så liten. Her blir vi å dele jakke frem til han er så stor at han vil opp og ned hele tida, men da er han jo også flinkere på å holde varmen selv :)

Jeg skal bære min gutt på 22mnd i -15*C i dag.
Han har på seg ull, fleece, ull og varme sko, og jeg har ull, fleece og overtrekksbukse.
Så har jeg på en stor ytterjakke som dekker oss begge, og evt. et fleecepledd rundt midjen min, fordi beina hans stikker utenfor jakken. :P

Back
Topp