Bærer dere babyene i sjal/slynge?

Amaryllis85

Glad i forumet
Jeg har nettopp begynt å bære med elastisk sjal, men kjenner at jeg er så usikker på om jeg gjør det riktig. Har en venninne som har vist meg det, men blir likevel veldig usikker. Spesielt om beina er riktig plassert og om hun faktisk puster nedi der!

Er det flere som bærer?

Har min i ergobaby 360. Har sett video av hvordan man installerer babyen flere ganger, så tror det er riktig. Hun sovner nesten med en gang, men jeg må ta noen pustetester innimellom! Hun ligger jo med hodet rett inn i brystkassa, så jeg innbiller meg det kan bli litt dårlig sirkulasjon nedi der! Pleier å lene meg litt framover så hun kan ta et skikkelig magadrag innimellom. :P
Har du sjekket på youtube om du kan finne noen video for ditt sjal? :)

Har hørt at den skal være god å bære i!
Jeg og tenker masse på det om de får puste, men de gjør nok det. Men forstår frykten din, har det likedan!!
Ja, det ligger gode videoer både der og her inne på babyverden. Venninnen min sier at bildene jeg sender ser bra ut, får håpe dette stemmer!!

Sjekk ut YouTube!!! Søk på wrap you in love stretchy, hun har kjempegode videoer. Ellers finnes det endel norske filmer også! Søk på elastisk sjal

Elsker bæring!!!❤️

Akkurat nå: magen:)
Men har både elastiske sjal (Aldoria og Tricot Slen) vevde sjal, ringslynge ,mei tai, ergobaby og manduca ;)

Oi, det var mange! Du er nok litt mer dreven enn meg ;-)
Jeg bærer i dette øyeblikk, men er livredd for at hun ikke skal få puste! Hun er litt tett, høres ut som om hun sliter med å puste. Får de faktisk nok luft?

Jeg bærer i Moby wrap og er kjempe fornøyd med det :) Hun sovner med en gang jeg legger henne der og ligger trygt og godt. Synes bæresjal er helt genialt!

Oi, det var mange! Du er nok litt mer dreven enn meg ;-)
Jeg bærer i dette øyeblikk, men er livredd for at hun ikke skal få puste! Hun er litt tett, høres ut som om hun sliter med å puste. Får de faktisk nok luft?
Det skal ikke være et problem, men jeg husker jeg pleide å snu hodet til de to eldste litt når de hadde sovnet, samt at jeg la en gulpeklut mellom meg og baby, så det ikke ble så klamt ;)

Har min i ergobaby 360. Har sett video av hvordan man installerer babyen flere ganger, så tror det er riktig. Hun sovner nesten med en gang, men jeg må ta noen pustetester innimellom! Hun ligger jo med hodet rett inn i brystkassa, så jeg innbiller meg det kan bli litt dårlig sirkulasjon nedi der! Pleier å lene meg litt framover så hun kan ta et skikkelig magadrag innimellom. :P
Har du sjekket på youtube om du kan finne noen video for ditt sjal? :)

Jeg har også 360, og syns også det er litt skummelt at de ligger så tett inntil. Min er dessverre ikke like glad i bæreselen. :/

Jeg bærer i Moby wrap og er kjempe fornøyd med det :) Hun sovner med en gang jeg legger henne der og ligger trygt og godt. Synes bæresjal er helt genialt!

Det er elastisk sjal ikke sant?
Min frøken koser seg når jeg tar hun i sjalet og. Så må nok bare fortsette med det :-)

Det skal ikke være et problem, men jeg husker jeg pleide å snu hodet til de to eldste litt når de hadde sovnet, samt at jeg la en gulpeklut mellom meg og baby, så det ikke ble så klamt ;)

Det var lurt! Frøken pustet så tungt når jeg hadde hun oppi sjalet i dag. Men tror hun er litt tett i nesen....

Det var lurt! Frøken pustet så tungt når jeg hadde hun oppi sjalet i dag. Men tror hun er litt tett i nesen....
Og husk at haken til barnet ikke skal ligge på brystet hennes (tenk type frie luftveier ;) )

Der er en gruppe med superflinke bæremammaer (og noen bærepAppaer) på Facebook, hvis du ønsker et sted å spørre og evt vise bilder og få tips og råd om teknikk osv!! Søk på norsk bæregruppe ;)

Her bruker vi sino elastisk sjal og ergobaby 360 uten spedbarnsinnlegg. Hun sitter godt i begge to og puster fint :p har alltid hodet hennes til en av sidene og ikke rett inn i brystet mitt.

Her bruker vi sino elastisk sjal og ergobaby 360 uten spedbarnsinnlegg. Hun sitter godt i begge to og puster fint :p har alltid hodet hennes til en av sidene og ikke rett inn i brystet mitt.

Leser om mange som har ergobaby 360, kanskje jeg skulle kjøpt en sånn :-)

Hvordan er det elastiske sjalet ditt, jeg føler mitt gjør sånn at hun alltid kommer under det med hodet og dermed umulig kan puste godt nok. Jeg driver å drar i det for at hun skal få luft.

Leser om mange som har ergobaby 360, kanskje jeg skulle kjøpt en sånn :-)

Hvordan er det elastiske sjalet ditt, jeg føler mitt gjør sånn at hun alltid kommer under det med hodet og dermed umulig kan puste godt nok. Jeg driver å drar i det for at hun skal få luft.

Sånn ser det ut i sjalet. Med riktig knyting burde det ikke være noe problem :) pass på at mini kommer langt nok opp, du skal kunne kysse på pannen uten problem. Om du trenger hjelp så er norsk bæregruppe på Facebook super! :) mange dyktige bærere der.

ImageUploadedByBV Forum1430766611.940704.jpg

Sånn ser det ut i sjalet. Med riktig knyting burde det ikke være noe problem :) pass på at mini kommer langt nok opp, du skal kunne kysse på pannen uten problem. Om du trenger hjelp så er norsk bæregruppe på Facebook super! :) mange dyktige bærere der.

Vis vedlegget 115762

Det såg veldig fint og behagelig ut :-)
Jeg får øve litt og stole på at det går bra!
Er medlem av den gruppen, veldig kjekt med litt tips :-)

Back
Topp