Bæremammaer?

Fargeklatten

Gift med forumet
Noen mammaer her som bærer? Jeg har en liten gutt som helst vil være i armene mine, og fikk lånt en babybjørn bare for å prøve. Gutten sovnet på ti minutter! :D Nå vil jeg skal bæresjal da jeg syns han er for liten for babybjørnn kunne tenkt meg noe han kan både ligge og sitte i froskestilling i.

Hvilke er gode? Erfaringer? :)
 
MobyWrap! Kjempe god å bære med! :)

Oliver 25.01.12 Victor 25.11.13
 
Mai tai, guttungen elsker det. Kjøp todler størrelse og brett en ekstra gang i livet til å begynne med så varer den lenge. Jeg har arvet fra min store søster. Virker komplisert men er ikke det, kan brukes på mage, hofte og rygg.
 
Lillegutt vil gjerne være i armene hele tiden, så jeg har investert i flere bæresjal. Men jeg har ikke prøvd baby bjørnen ennå. Kan den brukes av baby på 3-3,5 kg? Har kjøpt brukt så har ikke instruksjonene. Har lyst til å teste den i dag!

Har også mai tai, men mest sannsynlig ikke den todler versjonen (kjøpt brukt). Synes den er enkel og god, meeen jeg må gjøre noe feil for jeg synes babyen blir trykt sammen som et trekkspill...? Må øve litt mer på det, kanskje vente til han blir litt større?

Ergobaby med nyfødt innlegg kjøpt jeg ny og har lest instruksjonene opp og ned, men jeg sliter med å få babyen "riktig" inni innlegget? Skal rumpa hans "sitte" på den puten i innlegget...? Det står noe om det, men jeg får det ikke til med eller uten puta, lillegutt blir kjempe sint :-S
 
Lillegutt vil gjerne være i armene hele tiden, så jeg har investert i flere bæresjal. Men jeg har ikke prøvd baby bjørnen ennå. Kan den brukes av baby på 3-3,5 kg? Har kjøpt brukt så har ikke instruksjonene. Har lyst til å teste den i dag!

Har også mai tai, men mest sannsynlig ikke den todler versjonen (kjøpt brukt). Synes den er enkel og god, meeen jeg må gjøre noe feil for jeg synes babyen blir trykt sammen som et trekkspill...? Må øve litt mer på det, kanskje vente til han blir litt større?

Ergobaby med nyfødt innlegg kjøpt jeg ny og har lest instruksjonene opp og ned, men jeg sliter med å få babyen "riktig" inni innlegget? Skal rumpa hans "sitte" på den puten i innlegget...? Det står noe om det, men jeg får det ikke til med eller uten puta, lillegutt blir kjempe sint :-S
Jeg sliter også litt med nyfødtinnlegget til Ergobaby, har bare prøvd en gang men det føltes veldig feil for både mor og barn!
 
Vi har Manduca og den funker veldig bra med nyfødtinnlegget. Han sovner med en gang.
 
Vi har manduca og mini her hater den...Tror ikke vi gjør noe feil, det virker som at han sitter rett i den, han bare vil ikke sitte der :/
 
Vi har manduca og mini her hater den...Tror ikke vi gjør noe feil, det virker som at han sitter rett i den, han bare vil ikke sitte der :/
Huff, så synd! Kanskje han må bli litt eldre først?!
Den er gull verdt for oss for tida. Lillemann liker ikke å ligge i lekegrinda lengre på dagtid, han vil være der det skjer. Og helst tett inntil mamma ;)
 
Huff, så synd! Kanskje han må bli litt eldre først?!
Den er gull verdt for oss for tida. Lillemann liker ikke å ligge i lekegrinda lengre på dagtid, han vil være der det skjer. Og helst tett inntil mamma ;)

Ja, jeg håper det blir bedre når han blir eldre :) Det må være deilig å få armene løs sånn at det er mulig å få gjort litt husvask og lignende :)
 
Jeg testet babybjørnen vår her forleden. Virket som om hun koste seg trygt inntil mamma:)
Men når jeg skulle bytte bleie etterpå var jo hele ryggen full i skit .. så det er jo litt slitsomt hvis jeg må skifte antrekk etter hver runde i babybjørnen.
Kanskje jeg skal skaffe meg et bæresjal , slik at hun ligger mer enn hun sitter :)
 
Ja, jeg håper det blir bedre når han blir eldre :) Det må være deilig å få armene løs sånn at det er mulig å få gjort litt husvask og lignende :)
Ja, det er det. Også fint å sitte i sofaen med den.
 
Jeg har både mobywrap og meitai. Fornøyd med begge, men til bitteliten syntes jeg mobywrap var best. Meitai fungerte fint til 3-åringen også :)
 
Har Mobywrap, Meitai og Ergo sele. Veldig fornøyd med alle tre. Meitaien og ergoen brukes mest nå. Mobywrapen brukte jeg mer da hun var heeeelt ny, så har bare lært meg en type knyting... skal prøve å bruke den litt mer, men det er jo så lettvint med de to andre :p
 
Jeg er veldig fornøyd med babybjørnen min. Lillegutt elsker den. Finnes flere typer da. Vi har miracle, nyeste typen tror jeg. Vi er kjempefornøyd og den er enkel å ta på, har også fått det til med lillegutt i armene. Prøvde ergobaby i butikken, men da ble han sinna og var ikke no fornøyd oppi der. Babybjørnen var han fornøyd med og blitt brukt mye hjemme på kvelden spesielt, eller i butikken når han ikke ville ligge i vognen.
 
Elsker også vår babybjørn miracle! Lett å bære og få på selv, i tillegg til at lillesnuppa storkoser seg der! Er ikke helt fan av styring med knyting av sjal osv, så her er bæresele midt i blinken :)
 
vi hadde babybjørn, den likte ikk emeg eller samboeren, jeg har stokke bæresele og mor bruker et knytefritt bæresjal, som jeg til tider og bruker når vi feks skal ut på tur å besøke bestefar til barnet, da vi må ta moss ferga, skjalet tar jeg da på hjemme under jakka, og så tar vi bare barnet ut på ferga og setter der i stedet for å ta med oss hele bil stolen :) andre ganger, på bytur, så bruker jeg stokke bæreselen.

her er far og datter på shopping i tønsberg :) nå har hu fått byttet til å sitte fremoverlent, og elsker det!
1962721_10151921627291924_1011896805_n.jpg
 
Lillegutt vil gjerne være i armene hele tiden, så jeg har investert i flere bæresjal. Men jeg har ikke prøvd baby bjørnen ennå. Kan den brukes av baby på 3-3,5 kg? Har kjøpt brukt så har ikke instruksjonene. Har lyst til å teste den i dag!

Jeg har BabyBjørn bæresele, og den kan brukes fra 3kilo/50cm :) min er kjøpt brukt, så vet ikke hvordan de nyeste er. Jentungen(4,5 måneder) absolutt elsker å sitte i den, og har gjort det siden hun var et par uker gammel! :)


Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp