Bæremammaer unite!

Ruby Gloom

Elsker forumet
Finnes det flere bæremammaer her, hva bruker dere?

Jeg bruker foreløpig kun moby wrap på min lille, men klør etter å få blakket meg på en manduca, beco butterfly, lupita eller sjaltai.
Har vevd sjal fra før av, men det var mest for å kunne bære storesøsteren på vikingmarked. Foretrekker det elastiske fremfor vevd.

Henger litt inne på tettinntil, men det er jo IKKE bra for min besettelse. Ser så mye fint der inne!

Bærte storebror en del, siden han var stinn full i kolikk og hylte bare han merket at mammaen tenkte på å legge han i vogna... Har en ringslynge som jeg ikke liker spesielt godt, samt en hjemmesydd MT som jeg bare ELSKER.

Har kjøpt Ergoselen til snuppa, men har ikke babyinnlegget, så hun må bare vokse litt til før vi kan bruke den for fuldt.

Snuppa elsker forresten å ligge i vognen til nå, så har liksom ikke hatt samme behovet for bæresele som jeg hadde med storebror.. har blitt lite bæring å mye vogn i det siste [;)]

Men regner med at til våren og sommeren så blir det en hel det bæring når vi skal ut på tur i [:)]

(Har forreste og en bæremeis for fjellturer [;)] men de hører kanskje ikke til i "bære universet" [8D])

Jaaaaaa!!

Har ringslynge, mei-tai og manduca. Men må vente pga at litja har oute. Det klør i fingrene etter å bruke!!!!! :)

Syr mei.tai på bestilling om noen vil ha ;)
(send pm)

Jeg ønsket meg sååå veldig en beco butterfly til morsdag, men mannen bestemste seg for at "den hadde jeg ikke brukt likevel" [8|], så da fikk jeg ikke... [&o] Får kjøpe den selv - eller mase mer [:D][:D]
Hadde nok kjøpt meg bæretøy tidligere hvis det ikke hadde vært for puten - og at vi ikke visste når vi fikk den av [:)] Og så vil jeg ha formsydd sele, og det funker dårlig å få en hel puteunge nedi [:D]

Jeg fikk aldri til Moby Wrap (lillegutt frikk litt fnatt inni den[&:]). Jeg sikler nå på en babyhawk [:)] Kjøpte en slik til svigerinna mi, og hun brukte den mye!

ORIGINAL: Morellskatten

Jeg ønsket meg sååå veldig en beco butterfly til morsdag, men mannen bestemste seg for at "den hadde jeg ikke brukt likevel" [8|], så da fikk jeg ikke... [&o] Får kjøpe den selv - eller mase mer [:D][:D]
Hadde nok kjøpt meg bæretøy tidligere hvis det ikke hadde vært for puten - og at vi ikke visste når vi fikk den av [:)] Og så vil jeg ha formsydd sele, og det funker dårlig å få en hel puteunge nedi [:D]

Ja, det var etter at jeg så at du vurderte Beco´en, at jeg kikket på den. Og den virker jo KNALL, men den er så dyr. Jeg syns det er litt skummelt å kjøpe bæretøy til rett under 2000 kr, når jeg ikke vet om den vil passe meg og trollet. Og de få som selges på finn, selges jo til nesten ny-pris også. Prøver å dra meg selv med på et bæretreff i Bergen (de har ganske ofte), da bare gir du beskjed om hva du vil prøve, så tar de det med om de har. Genialt.

Jeg har foret babyhawk, ergo, elastisk sjal og en ringslynge. Vesla her liker ikke vogn i det hele tatt, så jeg prøver å bære der jeg kan. Skal på frisøren i dag, så da må vesla bæres, tipper jeg tar babyhawken siden den er foret. Er det flere som bærer nå på vinterhalvåret?

Elastisk sjal, kjempe fornøyd.
Brukte det til ho eldste å.

er kjempefornøyd med manduca, kjøpte jeg til eldstemann, og  begynte å bruke først da han var ca 10 mnd. angrer på at jeg ventet så lenge før jeg kjøpte det. jeg fikk en til redusert pris, det var visningsmodell. (www.lotusbarn.no). de selger også brukt på tettinntil.no.

Men nå har jeg elastisk bæresjal, manduca er ikke så god nå som han er så liten synes jeg men det går jo an å bruke spedbarnsinnlegg. Kjempegreit å ha uten knyting når man skal ha det fort av og på synes jeg. 

Har lyst på moby, babyhawk og mei tai, men sambo mener vi ALDRI kommer til å bruke det så da er det ikke vits å kjøpe heller...

vel, hvis du går mye å bærer så er det nok lurt å heller bære i bæretøy istedetfor å risikere en senebetennelse eller hvertfall vonde muskler og ledd. fin å roe barnet i hvis ingenting hjelper og han vil bli bært for å sovne, ta dype knebøy rolig eller bare gå rundt omkring. jeg legger han ned når han er sovnet, mens mange bare har de på magen og setter seg ned. vi har brukt det når vi er på reise, på flyplassen, når vi går ombord i flyet, når vi går fra flyet og over i buss osv. Fin å sovne i selv for en 1 åring når man er på chartertur og flyet går midt på natten. eller hvis du går og handler og ungen bare vil bil bært istedetfor å sitte i vognen. blir tungt i lenden..

Back
Topp