Bære eldre barn

3blir4idesember

Forelsket i forumet
Julegavene 2019
Jeg har en sønn på 3 år fra før og han er så mammadalt, skal bli bært stadig vekk. Hvordan er det når jeg nå er gravid, går det greit å enda bære han? Veier 15 kg :)
 
Vil tro det går bra så lenge du ikke kjenner noen smerter. Man skal jo kunne løfte ca. like tungt som man er vant til. Bare vær ekstra forsiktig med hvordan du løfter opp fra bakken, bruk god løfteteknikk med å bøye knærne og ikke bøye ryggen :happy:
 
Du kan jo også legge mer til rette for å ha han på fanget når du sitter, og bøye deg ned til ham og gi han den nærheten han trenger i stedet for å løfte ham opp. Kan jo hende det blir tyngre å løfte etterhvert, og da er det kanskje greit å gradvis få inn noen nye vaner? :happy:
 
Det er nok noe i det Smultring sier over her :)
Det er jo mange som trener som før ved graviditet, så vil tro det går bra :)
Jeg har en ettåring hjemme som ifølge fysioterapeuten er ett leddmykt barn, gjennomsnittsalder for å gå for disse barna er mellom 16 og 23 mnd, så her må jeg nok belage meg på bæring en god stund til. Hu veier riktignok «bare» 9 kg, men nyttig å få litt oppklaring for min del også :D
 
Tror det viktigste er å lytte til kroppen! Jeg bærer rundt på min 3åring støtt og stadig enn så lenge :)
 
Så lenge du ikke har rygg og bekkenproblemer skal det ikke være noe i veien for det, men ja, å få inn gode vaner på at man ikke alltid skal løftes og bæres kan være fornuftig :)
 
Back
Topp