båttur til kiel

*jane*

Forelsket i forumet
Hvordan er det hvis en ska ta båten til kiel. Bør en ha med seg pass?
Vi tenkte vi skulle ta en tur med ungene, men så sier mange at nå i ferien så er de thåløst å få pass hvis vi må et sted som vi evnt trenger det
Kan en evnt velge å ikke gå i land hvis en evt ikke har pass.

Egentlig hadde vi ikke råd til å finne på noe i sommer slik sett,men så har mannen fått en bonus så da tenkte vi at vi skulle bruke det sammen med ungene.Og ungenvil så gjerne ta stor båt. Så derfor tenkte vi kiel fergen siden der er det flere ting å gjøre ombord i båten ut fra det vi har hørt fra andre som har tatt den ofte

En må ikke i land nei, men er da kjedelig å sitte på båten i flere timer før de drar igjen. Men tror en blir anbefalt å gå i land for at en skal bli registert at en er på båten tilbake også.

Har reist 2-3 ganger til kiel, og en gang opplevd å måtte vise pass når vi gikk i land. Har også måttet vise pass når jeg har sjekka inn i Oslo ;)

Vi reiste sist nå i våres. Man må ikke gå i land, mine besteforeldre gjorde ikke det bl.a, de orker ikke gå så mye. Båten er bare i land i fire timer, så jeg syns egentlign det er litt stress å gå i land for så kort tid, særlig med barn. Kan heller gå på badeland eller noe på båten. Ang pass, så viste vi pass når vi skulle sjekke inn i Oslo. Må ikke være pass, holder med annen gyldig legitimasjon, men barna har jo ikke noe annen gyldig legitimasjon (som førerkort eller bankkort). Du kan jo sende Mail til ColorLine å høre om det holder med fødselsattest?

Amorosa skrev:
Vi reiste sist nå i våres. Man må ikke gå i land, mine besteforeldre gjorde ikke det bl.a, de orker ikke gå så mye. Båten er bare i land i fire timer, så jeg syns egentlign det er litt stress å gå i land for så kort tid, særlig med barn. Kan heller gå på badeland eller noe på båten. Ang pass, så viste vi pass når vi skulle sjekke inn i Oslo. Må ikke være pass, holder med annen gyldig legitimasjon, men barna har jo ikke noe annen gyldig legitimasjon (som førerkort eller bankkort). Du kan jo sende Mail til ColorLine å høre om det holder med fødselsattest?

får sende en mail til de
er litt kipt å stå igjen i oslo med 2 unger som evnt har gledet seg

Jeg viste verken pass eller fødselsattest for mini da vi gikk på i Oslo.

Vi tok også sjansen på å gå i land i Kiel uten at han hadde pass, da de på båten sa at det ikke ville være noe problem. Det er gikk helt fint, uten at jeg skal anbefale andre å ta en sånn risk.

Dere trenger ikke å gå i land, da kan dere være på badeland mens alle andre stresser rundt i Kiel :)

Sannheten skrev:
Dere trenger ikke å gå i land, da kan dere være på badeland mens alle andre stresser rundt i Kiel :)

Det har vi gjort! Deilig med lite folk i bassenget. Det er ingen tvang å gå iland

Jeg ringte og hørte med de ( colorline) da vi dro til kiel med 3 uker gammel baby. Hun sa det var svært sjelden at man måtte vise pass og at man kunne jo bare gå å se om det var passkontroll, også snu og være på båten hvis det var det. Jeg spurte da om hva som skjedde hvis det var passkontroll på veien hjem da, hun sa at de vil jo ha deg ut av landet, så det skulle ikke være noe problem..... Gikk hvertfall helt fint med oss. Møtte ikke på noen problemer..

Ringte colorline i sta med samme problem...De sa de voksne må ha pass.. Barna trenger bare fødselsattest.

Pass er vell fortsatt den eneste gyldige legitimasjonen i utlandet. Så man gjør ihvertfall ikke noe feil om man tar det med.

Jeg har det alltid med både til oss voksne og barn. Selv til danmark Men om CL sier at fødselsattest er godt nok til barna så ville jeg stolt på det om jeg ikke hadde hatt pass.

Jeg personlig hadde ikke giddi å tatt båten til tyskland og IKKE gått iland.. Ikke fordi Kiel er så jævlig spenstig, men båten er ikke noe tivoli den heller. Må ut å 'strekke litt' på beina.

Back
Topp