Båtpoteter

solsnuppa

Glad i forumet
Noen som har en godt oppskrift/fremgangsmåte på å lage båtpoteter?

potetbåter du tenker på?

Isåfall skjerer jeg bare potetene opp.. i ja BÅTER ;)

Heller over olje, Peppermix å grillkrydder, grillkrydder om gubben skal ha. å gjerne basilikum.

NAM NAM NAM

Stekkes i ovnen på 180 i ja en ca 20-40 min, spørs på hvilke poteter bruker[:D]

Skjærer opp båtpotetene i 4 deler. Har på salt, pepper og hvitløkskrydder, der etter hvitløksolje.

Forhåndsvarmer ovenen på maks varme på grill. Skrur ned til 200 grader når jeg setter potetene i ovnen. Rør om av og til. Står ca 40. minutter. Kjeeeempegodt :)

Varm opp ovnen til 200 grader

Vask potetene nøye og del de i båter.
Legges i skypanne og pensles med olje og drysses med krydder. Stekes en snau halvtime ved 200°C. Skal være gyllenbrune. [:)]

Her er min oppskrift [:D]
skrell potetene og del dem i båter
Putt dem i en brødpose, hell oppi litt olje, rist posen så oljen fordeles på potetene
Legg dem i langpanne

Krydre med oregano, salt, pepper, evt hvitløkspulver eller annet krydder man måtte ønske.

Stekes på 225grader vanlig (over+undervarme) i 12minutter
Deretter 15min på 200grader varmluft!

Potetene får fin farge av dette og blir perfekt stekt på under en halvtime![;)]

Jeg pleier å ha på en gooood dært hvitløkssmør og ha brokkoli, blomkål og gulrøtter sammen med potetbåtene når jeg lager dem [:)] Deilig!!!

Sniker fra august..

Kan på det varmeste anbefale Cemo Gourmet potetkrydder på potetbåter. Har enda ikke møtt noen som ikke har elsket båtpotetene mine [8D]

Årrr nå gleder jeg meg til grillparty i morgen.
Kommer til Å kombinere flera av det dere har skrevet[8D]

Cemo Gourmet, får en tak på det på vanlige butikk eller??

ORIGINAL: solsnuppa

Årrr nå gleder jeg meg til grillparty i morgen.
Kommer til Å kombinere flera av det dere har skrevet[8D]

Cemo Gourmet, får en tak på det på vanlige butikk eller??

Nei, de har det ikke på vanlig butikk.. Jeg har pleid å kjøpe det på Jernia. Vet ikke om de selger over hele landet, blir produsert i Søgne, men ser du er fra sør du også, så da finner du det nok i nærmeste Jernia[:D] Har også sett det på danskeferja.. Kanskje litt sent svar for grillparty i dag, men neste gang kanskje [8D]

Juksetips: kok dem helt eller litt først, så krydder og stek, eller lag potetsalat! men fantastisk godt med helstekt i basisilikum og masse hele hvitløk i langpanne + det obigatoriske salt pepper og olje i og...... MYE GOD smak!

Back
Topp