Båtførerprøven

Lykke-Li

Forelsket i forumet
Noen her som har tatt Båtførerprøven? Leste du selv eller fulgte du et kurs? Hvor mye hadde du forberedt deg til prøven? Lurer på å melde meg opp snart, men er usikker på hvor mye tid jeg må beregne på å forberede meg. Er ikke så veldig båtvant, kjører fritidsbåt på hytta liksom..

Spurte venninnen min og hun sa at hun tok den på ungdomsskolen. Da fikk de undervising. Hun vil anbefale kurs skrev hun. Da leser du visst ikke hjemme :)

Mannen gikk på kurs. Tror det var 4-5 kvelder eller noe.

Han leste ikke noe hjemme tror jeg. De gikk vel gjennom alt nødvendig der:) Men så har mannen kjørt båt i alle år også da, så han kunne nok det meste fra før:)

Takk for research.

Jeg har egnetlig lyst til å ta kurs, men mannen vil visst også ta prøven (mann vøtt, kanke akseptere at kona kjører båten mens han er passasjer.. emoticon)
Så da må vi ha barnevakt for å gå på kurs fra 10-17 både lørdag og søndag.
Ikke såå keen på å bruke helgen på det, er noen år siden skolebenken nå, hadde håpet å slippe det igjen.

Nettkurs passer i så fall bedre, da kan vi lese når mini har lagt seg for kvelden.

Har et vennepar (uten barn da) som tok et sånt kurs sammen, med avsluttende eksamen.
Hun besto, han strøk.. Og det er ikke lov til å snakke om det.. Ever! emoticon

Leste selv. Leste vel gjennom boka en gang (den tynne, ikke den tykke), pugga staker og navigering, tok en del spørsmål på nett (tror det var aftenposten eller noe som hadde sånne gratis spørsmål) og eksamen. Stod med glans!

Lykke-Li skrev:
Takk for research.

Jeg har egnetlig lyst til å ta kurs, men mannen vil visst også ta prøven (mann vøtt, kanke akseptere at kona kjører båten mens han er passasjer.. emoticon)
Så da må vi ha barnevakt for å gå på kurs fra 10-17 både lørdag og søndag.
Ikke såå keen på å bruke helgen på det, er noen år siden skolebenken nå, hadde håpet å slippe det igjen.

Nettkurs passer i så fall bedre, da kan vi lese når mini har lagt seg for kvelden.

Har et vennepar (uten barn da) som tok et sånt kurs sammen, med avsluttende eksamen.
Hun besto, han strøk.. Og det er ikke lov til å snakke om det.. Ever! emoticon

Nei, DET gåkke an :p Han får ta det opp igjen da uten at noen vet det :p Hahahaha! Huff og huff. Han er sikkert den eneste mannen i norsk historie som har strøket :p

Back
Topp