BÆRETØY !

løvelykke

Forelsket i forumet
Noen erfaringer/ anbefalinger?

Vi hadde manduca til lillemor. Den er helt genial! Sååå god for ryggen og passer barnet i mange år! Den som er litt dumt er at man må bruke to hender for å åpne klipsen bak. Sikkerhetstiltak, men. Tungvint, når man feks stå i kø på flyplassen og får beskjed om å ta av seg bæreselen! Forbanna drittfolk! Ser det UT som om jeg har tenkt å smugle pistoler under den sovende babyen?! Et minus er at jeg syns den polstra delen av stroppene er litt kort, kunne med fordel vært polstra 20 cm lenger. Derfor tenker jeg at manduca kanskje ikke passer så bra for høye kvinner og menn.

Nå har jeg tenkt å sy meg en meitai! Mest fordi jeg har lyst å prøve å sy. Og fordi jeg fant et fint stoff på loftet. Jeg har sett på denne oppskrifta http://www.tettinntil.no/forumet/showthread.php?t=58306 Tror dere denne er bra nok? Stussa litt over at det ikke er noe hodestøtte, slik som jeg har sett på andre meitaier.

Bæresjal? Noen som har erfaring med det? Elastisk eller ikke? Ser for meg at det må være helt GENIALT å kunne amme og samtidig ha armene fri!!:D

Hadde både bæresjal og meitai til minimann, men han nekta plent å slå seg til ro oppi noen av dem!(hadde jeg prøvd i dag hadde han antakelig elsket det)

Mamma sydde meitaien til meg, og den hadde ett lite tøystykke som kunne festes fast (husker ikke akkurat hvordan) som hodestøtte :)

Hadde både bæresjal og meitai til minimann, men han nekta plent å slå seg til ro oppi noen av dem!(hadde jeg prøvd i dag hadde han antakelig elsket det)

Mamma sydde meitaien til meg, og den hadde ett lite tøystykke som kunne festes fast (husker ikke akkurat hvordan) som hodestøtte :)

Prøvde meg såvidt som bærer med 2.mann men trivdes ikke så godt med det, likte bedre vogna! Men denne gangen skal jeg ha meg ei ergonomisk bæresele alla menduca, for her vi bor nå er det mange plasser det ikke egner seg å trille på tur, men å bære - skal ha en som mannen vil bruke og!

Har litt lyst på meitai, men får se. Prøvde en babasling til mini da han var noen mnd, men det funka dårlig. Sikkert fordi vi ikke gjorde det rett....

Har en superfin meitai, som jeg kjøpte til gutten min da han var ca 1 år tror jeg. Den ble bare prøvd og aldri brukt fordi jeg var for tjukk, ha ha :) Og mannen turde ikke å knyte den på seg selv. Men jeg har store planer om å bruke den mye denne gangen :)

Har en sleepy wrap etter vesla, kjempekos med baby tullet sammen inni den, kommer til å ta i bruk den igjen!

Hvordan er det å amme i Sleepy wrapen? Kan du snu babyen fra ammeposisjon til sitteposisjon uten å måtte ta av og knyte på nytt? Tar det lang tid å knyte den? Har tenkt på bæreslynge, fordi det er så innmari enkelt og kjapt å ta på. Med det er jo virkelig ikke godt for ryggen..

Back
Topp