Ay ay!

Eldorado

Forumet er livet
Hvordan går det med januarmammaene her inne?

Jeg har hatt veldig vonde kynnere siden lørdag, så jeg lurer på hvor lenge jeg må gå med dette.
Ringte føden i stad for å komme inn til en sjekk, men de hadde ikke tid akkurat nå. Kjipt!!

Kjenner det murrer i ryggen og gjør vondt i magen titt og ofte. Husker ikke når dette begynte sist jeg,men :)

Oi oi!! Kommer de gjevnlig? Hvor lenge varer de? Dårlig at de ikke hadde tid synes jeg! Skulle du ringe tilbake hvis det ble værre? Masse lykke til hvis det skulle skje noe snart! Hold oss oppdatert ;)

Nja, ikke nødvendigvis regelmessig. De er regelmessige en liten stund, også går det kanskje over for å så komme tilbake. Vil tro det er maserier.. men jeg hadde en liten åpning, etter hva jeg fikk sjekket selv i hvertfall.. så noe må det har vært.

Jeg har termin 22 januar. Så det er litt tidlig, men fra mandag stoppet dem ikke fødselen hvis den skulle starte. :) På tirsdag skal jeg på UL for å se ann størrelse på babyen, så håper uansett ikke fødsel er langt unna.

Ja skulle ringe tilbake dersom fastlegen ikke kunne ta meg inn.. blææ.. Han kan jo ingenting om svangerskap :(

Merker godt at kroppen gjør seg klar.. Får sterkere menssmerter for hver dag som går.. Også skikkelige tak i ryggen.. Lurer på hvor lenge det skal foregå før en evt fødsel :P

Eldorado skrev:
Nja, ikke nødvendigvis regelmessig. De er regelmessige en liten stund, også går det kanskje over for å så komme tilbake. Vil tro det er maserier.. men jeg hadde en liten åpning, etter hva jeg fikk sjekket selv i hvertfall.. så noe må det har vært.

Jeg har termin 22 januar. Så det er litt tidlig, men fra mandag stoppet dem ikke fødselen hvis den skulle starte. :) På tirsdag skal jeg på UL for å se ann størrelse på babyen, så håper uansett ikke fødsel er langt unna.

Ja skulle ringe tilbake dersom fastlegen ikke kunne ta meg inn.. blææ.. Han kan jo ingenting om svangerskap :(

klarer du åsjekke dette selv? hvordan å hva kjenner  man etter... lurer på dette selv...

kakkeline skrev:

Eldorado skrev:

klarer du åsjekke dette selv? hvordan å hva kjenner  man etter... lurer på dette selv...

jeg har bestandig hørt at man ikke skal skjekke sånt selv. hadde hvertfall ikke tørt å skjekke det selv.

JA jeg er spent på hvordan dette går!! 

Tror selv at det skjer med meg hvert øyeblikk. Har hatt maserier i går og i hele dag. Er forferdlig slitoomt . VOndt over alt. rygg, lår, mage, bryster, skrittet... ahh kommer til å eksplodere snart tror jeg

Sånn som du beskriver det her - og i innlegget ditt angående modningstegn.. Er akkurat som hos meg!! Termin 23 januar, så jeg vil gjerne gå til over nyttår.. Men i gårkveld, var jeg veldig i tvil - skal - skal ikke ringe føden...? Men roet seg tilslutt, og hos med så var smertene som menssmerter, bare ikke i ryggen... Meeeen, så kom jeg jo på at sist fødsel, så hadde jeg ikke vondt i ryggen under riene - så da ble jeg litt urolig igjen.. 
Men det er altså ikke fødsel på gang her - er nok "bare" kynnere/maserier eller noe.. Stikninger i underlivet, og mye nedpress i perioder i løpet av dagene.. 
Ellers i fin fin form!! :-D

kakkeline skrev:

Eldorado skrev:

Ja, de fleste klarer sikkert å sjekke selv, dersom man veit hva man skal kjenne etter. Jeg har kun prøvd en gang. Veit man helst ikke skal grafse så mye oppi der, da det kan bli infeksjoner osv. Men tror at med god hånd hygiene så burde det gå greit. Man må også være forsiktig da det kan fremkalle rier dersom man er moden.

http://prepforlabor.tripod.com/id14.html

Tre-må-det-være! skrev:
Sånn som du beskriver det her - og i innlegget ditt angående modningstegn.. Er akkurat som hos meg!! Termin 23 januar, så jeg vil gjerne gå til over nyttår.. Men i gårkveld, var jeg veldig i tvil - skal - skal ikke ringe føden...? Men roet seg tilslutt, og hos med så var smertene som menssmerter, bare ikke i ryggen... Meeeen, så kom jeg jo på at sist fødsel, så hadde jeg ikke vondt i ryggen under riene - så da ble jeg litt urolig igjen.. 
Men det er altså ikke fødsel på gang her - er nok "bare" kynnere/maserier eller noe.. Stikninger i underlivet, og mye nedpress i perioder i løpet av dagene.. 
Ellers i fin fin form!! :-D

Åj. Håper den holder seg inne litt til da. Kroppen min føler seg såååå klar til å føde nå. Nesten så jeg blir litt stresset av det, siden jeg ikke har fått ordnet alt til babyen kommer. Det jeg mangler får jeg bare sende mannen ut for å kjøpe om det skulle skje noe :) Men du har også født før sant? Hører det er mange som sier at flergangsfødende kjenner disse smertene leeeenge... :(
Det sa jeg også, at om den skal komme før kan den i hvertfall drøye til 1 januar :) Etter det er alt okay :)

Back
Topp