Avvenning nattamming

Furemamma

Andre møte med forumet
Vi har fått som anbefaling fra hs å forsøke å avvenne lillegutt med nattamming, fordi han har spist så mye om natta at han ikke er så sulten på sine fire måltid om dagen. Da lurer eg på hvor mye deres barn drikker av mm/mme i løpet av natten (etter dere legger barna). Har ikke vært så konsekvent på når eg skal "gi etter" og gi han pupp på natta. Er det noen som sover fra 7-7 uten melk? Synes det virker så lenge. Han spiser allerede mye bedre på dagtid, og spiser fulle porsjoner til alle måltidene, og får grøt kl 6, og pupp kl 7. Andre som har vært gjennom en slik avvenningsperiode?
 
Min sover hele natten uten mat :) får flaske mellom kl 18-18.30 å får flaske i 7 tiden på morgenen :)så fremt at han ikke syk å maten ikke blir drøyd ut på dagtid :)
 
Hs sa til oss at det var på tide å avvenne henne flaske på natta da vi var på 8mnd kontroll denne uka. Hun trenger ikke 2 flasker Ila natten, men jeg har til nå valgt den enkleste måten å få henne til å sovne på når hun våkner på natten, nemlig flaska:) Hadde tenkt å prøve å venne henne av denne helga, men så ble jeg syk. Så neste helg tenker jeg vi prøver... Gruer meg! Hadde egentlig håpet at hun skulle slutte av seg selv;)
 
Her er det som regel påfyll I løpet av natta. Ei flaske mme. Drikker ca 180ml da. Men han har ei natt i ny og ne hvor han sover igjennom. Har tenkt at han styrer det litt selv.
 
Jeg har jobbet hardt med smokken i stedet for flaksen.. tok vel 2 uker å nå våkner hun kunn for smokk! :) fikk anbefalt å slutte på 8 mnd kontrollen!
 
Her har vesla akkurat gått ned til 2 ganger mellom 19 og 7. Håper det går ned til en gang av seg selv og så ferdig (drømmer). Drikker ca 250-350 iløpet av natta. Drikker lite melk dagtid Men mye mat.
 
Min for siste pupp kl 18:30
Og da for hun ikkje pupp igjen før 05:00
Hun våkner enda, etter 2 1/2 mnd etter avvenning mellom 03:30-04:00 fordi hun vil ha pupp. Og da sitter eg ved siden av henne fram til det.

Men eg var veldig uheldig med avvenningen min.
Den gikk kjempe fint i 2 uker.
Og holdt på å sove natten igjennom. Men så fikk hun RS virus og eg måtte begynne å amme igjen da hun ikkje spiste noe særlig annet enn pupp. Så da ble det verre med avvenning andre gang. Men ser ut til det kommer seg igjen nå
 
Jeg fikk beskjed om å prøve å tilby vann og at sambo måtte ta seg av avvenningen om det gikk, pga det hjalp ikke på om personen med maten tilgjengelig skulle holde på med det :)
 
Back
Topp