Avvenning nattamming

Pingumamma

Flørter med forumet
Dere som har sluttet med eller trappet ned på nattamming - hvordan har dere gjort det? Og dere som ikke har gjort det ennå - har dere en plan?
 
Jeg flytta lillemann på eget soverom, og det hjalp utrolig godt på søvnen hans. Så nattammingen reduserte seg naturlig av seg selv. Når jeg ville avvenne det siste nattmåltidet, ga jeg han bare smokken samtidig som jeg la han godt til med dyna i senga, ga han kosebamsen og snakka stille og rolig noen få ord. Gjør det samme ved leggetid på kvelden, så han assosierer sikkert denne måten å bli behandlet på med at det er sovetid. Nå tror jeg det er tenner på vei, så det hender det blir et måltid likevel enkelte netter. Men stort sett går natta som en drøm foreløpig.
 

M sluttet bare å våkne på natten for mat så slapp å avvenne.

Med storebror så flyttet vi han på eget rom og så tok pappan han når han våknet på nettene.

 
Back
Topp