Avvenning nattamming...

glamaria

Gift med forumet
Min lille prins er snart 8 mnd. Om en måneds tid skal gubben ut i permisjon og da tenkte vi at det var på tide å avvenne prinsen med amming om natten (siden jeg skal tilbake i jobb). Prinsen har hele livet sitt spist ofte om natten og skriker hver kveld mellom 23 og 00 for å få første måltid. Lurer på om noen har noen tips ang avvenning? Vet ikke om jeg skal kutte alle pupp-måltider fra han legger seg kl 20 til han står opp kl 06, eller om jeg burde la han få måltidet sitt i 23 tiden og så "stenge baren" til kl 06...

Tenkte også å legge ham på eget rom snart, men vet ikke om vi skal slå to fluer i en smekk og gjøre begge greiene samtidig eller først avvenne ham og så legge ham på eget rom? Tips?

Vi har nettopp begynt nå siden jeg skal begynne å jobbe nattevakter igjen. Vi stengte helt. Får ikke pupp fra han legger seg kl 19 til han står opp kl 07. Samtidig har vi lagt han i egen seng på eget rom, men pappaen ligger der med han da. Vår er nå 11 mnd og han spiser 4 måltider med fast føde om dagen. Babyen våkner fortsatt en del om natten for han hoster så mye også har vi bare holdt på i 4 dager ennå, så resultatet har vi ikke helt enda. Uansett virker ikke babyen særlig sulten om morgenen og er stort sett blid og fornøyd, så jeg tror ikke han virkelig trengte pupp om natten i hvert fall.

jeg ville prøvd å bytte rom først, kanskje han ikke våkner så lett når du ligger i samme rom og frister med melkelukt :)

Moo skrev:
jeg ville prøvd å bytte rom først, kanskje han ikke våkner så lett når du ligger i samme rom og frister med melkelukt :)

det hjalp her, med en gang han ble lagt på eget rom ble det mindre mas om puppen om natta, både han og vi sov mye bedre. Så det kan nok hende problemet blir borte av seg selv hvis han kommer på eget rom og slipper å "lukte" mamma hele tiden. :-)

Back
Topp