Avvenning av pupp

maggie91

Elsker forumet
Junibarna 2015
Litt usikker på hva jeg skal gjøre. Gutten er 3 mnder nå, og jeg må være helt ærlig å si at jeg har vært inne på tanken om å slutte å amme om 3-4 mnder. Litt av grunnen er at jeg og mannen skal reise bort i 2 uker, og vil være helt sikker på at han ikke blir helt fra seg når han ikke får puppen plutselig. Men litt av grunnen er også at jeg faktisk ikke har lyst å amme så mye lengre... syntes det er veldig slitsomt og det tar alle energien min. Jeg er veldig sliten og kjenner at jeg trenger en pause snart... skal til helsesøster på tirsdag, og lurer på om jeg skal ta det opp med henne, men er så nervøs for hva hun vil si når jeg ikke vil amme lengre enn i 6-7 mnder. Hva ville du gjort? Slutte å amme en stund før vi reiser eller håpe at det vil gå bra? Jeg vet ikke hva jeg skal tenke... håper på gode råd fra dere damer!
 
Skal dere reise bort i to uker uten henne? Det var lenge... Hadde hvertfall sluttet med pupp i god tid før det, om dere må dra. Hva skal dere?
 
Skal dere reise bort i to uker uten henne? Det var lenge... Hadde hvertfall sluttet med pupp i god tid før det, om dere må dra. Hva skal dere?

Ja, vi skal på bryllupsreise til Thailand i begynnelsen av Mars. Da er han nesten 9 mnder. Helt ærlig hadde jeg ikke lyst å amme lengre enn 6 mnd ca.. vet ikke hvorfor eg ikke vil egentlig, men synes bare det er vedig mye slit med den ammingen.. :/
 
Det lurer jeg også på.. Jeg skal operere kjeven mest sannsynlig i januar, og da må jeg ha kjevelås i 6 uker, altså bare flytende mat/drikke... Da trenger jeg jo all næringen jeg får i meg selv, men når bør jeg avvende da sånn ca? :)
 
Det lurer jeg også på.. Jeg skal operere kjeven mest sannsynlig i januar, og da må jeg ha kjevelås i 6 uker, altså bare flytende mat/drikke... Da trenger jeg jo all næringen jeg får i meg selv, men når bør jeg avvende da sånn ca? :)

Aner ikke når man må begynne med den prosessen. Er nok best å kanskje høre litt med helsesøster, skal høre med henne på tirsdag :)
 
Jeg hadde spurt helsesøster. Hun vet jo best. Men skjønner det sikkert er vanskelig å spørre om. Jeg har kjempet hardt for å bare delamme, så jeg ville selvfølgelig ammet så lenge som mulig om det ikke har noen problemer. Så lenge du tilvenner han til flaske i tillegg burde det gå greit :) Du kan jo begynne med bare en flaske rett før sengetid.
 
Jeg hadde spurt helsesøster. Hun vet jo best. Men skjønner det sikkert er vanskelig å spørre om. Jeg har kjempet hardt for å bare delamme, så jeg ville selvfølgelig ammet så lenge som mulig om det ikke har noen problemer. Så lenge du tilvenner han til flaske i tillegg burde det gå greit :) Du kan jo begynne med bare en flaske rett før sengetid.
Vi har prøvd med flaske før, men kun med morsmelk. Jeg fikk så dårlig erfaring med amming med storebror, da fikk vi overhode ikke til å amme. Denne gangen har det gått bedre, men jeg blir så sykt sliten av det. Er det normalt? Noen som vet?
 
Ja, vi skal på bryllupsreise til Thailand i begynnelsen av Mars. Da er han nesten 9 mnder. Helt ærlig hadde jeg ikke lyst å amme lengre enn 6 mnd ca.. vet ikke hvorfor eg ikke vil egentlig, men synes bare det er vedig mye slit med den ammingen.. :/
Skjønner godt at du syns det er mye slit med ammingen, det tar mye krefter her også! Nå får min mme etter amming 2-4 ganger daglig, for han blir ikke mett. Så spørs hvor lenge jeg orker å fortsette med å prøve å øke melkemengden. Å ville kutte ut ammingen når det er så slitsomt og tar mye krefter forstår nok helsesøster. Om hun reagerer på noe så er det nok heller at dere drar fra henne så lenge når hun er så liten...
 
Skjønner godt at du syns det er mye slit med ammingen, det tar mye krefter her også! Nå får min mme etter amming 2-4 ganger daglig, for han blir ikke mett. Så spørs hvor lenge jeg orker å fortsette med å prøve å øke melkemengden. Å ville kutte ut ammingen når det er så slitsomt og tar mye krefter forstår nok helsesøster. Om hun reagerer på noe så er det nok heller at dere drar fra henne så lenge når hun er så liten...

Ja, jeg kan skjønne at noen vil reagere på at det er lenge å dra fra han.
 
Var hos helsesøster i dag og hun sa at vi kan dra på ferie med god samvittighet, barnet har det trygt og godt her hjemme sammen med mormor, og i tillegg kommer jo hun hit så han er hjemme her som han er kjent med alt. Var absolutt ingen grunn til bekymring rundt å dra fra han på det tidspunktet :) trenger ikke å avvenne han med puppen før vi drar heller, jeg må bare være sikker på at han vil drikke mme i tillegg til maten han får :) nå føler jeg meg letta, skal puppe så lenge jeg bare orker, og håper han vil ha puppen når vi kommer hjem også om vi fortsatt ammer når vi drar :)
 
Back
Topp