Avvenning av å sovne til pupp

Newbie21

Første møte med forumet
Junibarna 2015
Hei!

Vi må avvenne dattera vår å sovne til puppen da jeg starter å jobbe om ikke så lenge (jobber mye kveld). Pappa må kunne legge henne.

Hun har kun sovnet til puppen siden hun ble født. Er 7 mnd nå. På dagtid kan hun sovne i vogn/bilen/når hun blir bært, men på kvelden er hun vant med at jeg legger meg på rommet med henne og hun sovner mens hun suger. Ho er ikke sulten, men må bare suge for å sovne. Hun vil ikke ha sutt, det har vi prøvd.

Det jeg lurer på da er om det er jeg eller pappaen som bør ta seg av avvenningen? Kommer til å bli mye klaging, men vi må bare gjøre det. Pappaen har ikke lagt henne på kvelden ennå, jeg har liksom gjort det i 7 mnd nå... Tenker kanskje at det er lurt at han gjør det, siden hun forbinder meg med puppen?? Eller hva tror dere??
 
Jeg vil si at pappa burde ta det. Som du sier.. hun forbinder deg med puppen. Det "lukter mat" av deg.
 
Bare ta med vann på tåteflaske og begynn jobben, det er nok best om far gjør det så ikke hun lukter melk ja. Måtte gjøre det med storebror når han var 1,5, det var slitsomt, men allerede kveld to var det stor forbedring og kveld 3 gikk det fint.
Vi jobbet oss deretter lenger og lenger "ut" fra senga hver kveld, men er nå tilbake til å holde hånda hans imens vi synger/nynner. Syns ikke det gjør noe :)
De skjønner fort at dere ikke er langt unna og at det er trygt, og de skjønner også raskt om gråting hjelper, så prøv å trøste nedi senga og evt sett ned igjen så fort hun er rolig. Mye opp og ned i starten og så ble han rolig når vi stod ved senga.
 
Vi gjorde det samme rett før jul. Da delte vi på det. For det blir mye arbeid. Opp og ned trappen i 1 time første kvelden. Gikk inn annenhver gang. Ga vann og smokk. Det gikk seg til etter 1-2 uker. Nå sovner han nesten alltid på 5 min, uansett hvem som legger ham :) Lykke til! :)
 
Tusen takk for svar! Da starter vi tilvenninga til fredagen... Gruer oss, men må bare få det gjort :-(
 
Det gikk overraskende bra :) Pappaen som gjorde det. Tok 1 time første kvelden, også 20 min andre kvelden :-D I kveld skal jeg prøve siden pappaen jobber kvelden, men satser på at det går bra!
Så bra Det er en lettelse nå som pappaen kan legge like lett som meg!
 
Back
Topp