Avvenning ammeskjold

LøveMamma-15-18

Elsker forumet
Junibarna 2015
Novemberlykke 2018
Noen som har klart dette, og som vil dele noen tips?
Gutten min er 6 uker i dag, og jeg har fullammet med skjold siden dag 6, han har aldri tatt brystet uten. Han forstår ikke hva han skal gjøre dersom jeg tar bort skjoldet, og jeg har prøvd å legge ham til både når han er veldig sulten og midt i et måltid. Han bare rynker på nesen og "spytter ut" igjen brystvorten.

Dessverre. Jeg har fått det til et par ganger, men plutselig ikke. I stede for å stresse med det ammer jeg bare med skjold. Det fungerer jo veldig bra, selv om det er litt mer styr med å vaske og ha med rundt.

Jeg prøvde rett og slett bare litt uten under hvert måltid og plutselig gikk det. Har desverre ikke noe annet råd enn det :(

Vi har også klart å kvitte oss med skjold. Brukte lang tid på det og stresset ikke. Ved hvert måltid la jeg baby til puppen uten skjold først, og med en gang det var tegn til frustrasjon tok jeg baby vekk og ammet med skjold. Plutselig en dag fikk hun til å ta et sugetak uten skjold. Så fikk hun til å ta et tak eller to ved noen måltider, noen måltider ikke. Og i starten var det bare den ene puppen det gikk på. Jeg må innrømme jeg aldri hadde trodd det skulle gå, for baby hadde helt brystvegring og hylte og stod i bue for å slippe unna puppen. Det er altså håp! Plutselig en dag går det :-)

Jeg brukte skjold på de to yngste guttene mine. Klarte på en eller annen måte å lure vekk skjoldet mens jeg ammet, og da spiste de videre uten problem. Til slutt tok de brystvorta uten problem ;)

Her skjedde det også helt plutselig, og veldig tilfeldig. Etter at ha prøvd flere ganger uten noen fremgång så hadde jeg kommet meg til sans med at få bruke den ammeskjølden hele tida det var greit nok. Men så var vi borte og då lillen skulle til å spise så oppdagdes at jeg ikke hade skjølden med! Hvordan kunne jeg glemme det? Ble ikke veldig stresset fordi jeg hadde en flaske på lur, men siden det var i begynnelsen til spreng i brystene så ville ju helst amme. Så tenkte jeg at æh, jeg prøver, og lite visste jeg det skulle gå heeelt fint :D
Så har nå ammet uten skjøld, i bare 3 dager visserligen, men føler det finnes hopp!
Så ja, att forsette prøve av og til kan gi resultat :)

Back
Topp