Avvenne formiddagslur..

moongirl74

Elsker forumet
Har dere erfaringer?

Michael har begynt å sovne åtte - halv ni å¨kvelden og våkne halv seks! Sånn kan vi ikke ha det. Han er ikke trøtt på ettermiddagene i det hele tatt, og han bruker 30 - 45 minutter på å sovne på kvelden.

Vi tenker på å slutte med dagsovingen. Vi prøvde på Fredag - da gikk det bra og han sovnet på 10 min da vi la han for natten, og sov nesten 12 timer. I dag sovnet han i bilen på vei hjem og fikk sove nesten 30 min på sofaen. I kveld var han selvfølgelig ikke trøtt og klokken var halv ni før han sovnet. Tenker at han blir trøtt i morgen siden han må opp ca syv.

Har dere vært gjennom soveavvenning dere som har litt eldre barn? Eller er det noen av septemberbarna som har vært nødt til å slutte?

Tar det noen dager før han blir vant? Bør han sove bare 30 min på dagen? Blir ikke det bare masse styr både for han og barnehagen? Kan han klare seg med å sove annen hver dag kanskje?

Vanskelig..... vil han skal ha det best. Vil ikke han skal være trøtt men vil samtidig at han skal sove godt på natten og ikke våkne etter bare 9-10 timer...

Ta det gradivs. La han sove 30 min en uke og se hvordan det går, men han fremdeles sliter med å sove om kvelden så dropp luren og la han heller ha en liten hvilestund midt på dagen [:)]

ORIGINAL: *Perlemor*

Ta det gradivs. La han sove 30 min en uke og se hvordan det går, men han fremdeles sliter med å sove om kvelden så dropp luren og la han heller ha en liten hvilestund midt på dagen [:)]

Ja, kanskje det er den beste løsningen [:)] Vil jo ikke at han skal være sliten heller...

Vi gjorde det sånn med Magnus, og det funket fint [:)]

Vi gjorde det sånn med Magnus, og det funket fint [:)]

Takk for at du deler [:)]

Tenkte først at det vil bli masse styr for de i barnehagen men det er jo jobben deres! Og Michael merker sikkert ikke stor forskjellen på 30 min eller 60 min når han blir vekket uansett.. Så nå er vi enige om at vi skal prøve 30 min denne uken

Da må jeg bare slenge inn et tilleggspørsmål..

De som har sluttet med dagsoving har de sovet lengre om mårgenen?? Her har vi ikke så stort problem med legginga, men han våkner litt vel tidlig (ofte begynner han dagen i 5tiden[&:])

jeg kuttet bare ut en dag når hun ikke hadde fått sovet alikevel, sovnet 1830 og sov ti 0730 neste morning.... Men når barnehagen begynnte igjen hadde hun tydligvis ett stort behov for å sove der og nå sovner hun ca.2130[&:] og våkner 0600

ORIGINAL: Black Beauty

jeg kuttet bare ut en dag når hun ikke hadde fått sovet alikevel, sovnet 1830 og sov ti 0730 neste morning.... Men når barnehagen begynnte igjen hadde hun tydligvis ett stort behov for å sove der og nå sovner hun ca.2130[&:] og våkner 0600

Ja ikke sant...
Det er ikke enkelt det der. Men det er sikkert en god ide å kutte ned på sovingen og så kutte den ut igjen..

Sånn gjorde vi det med Ida. Tobias sover lang dupp på dagen enda.

Det er lenge siden Jonathan sov på dagen hjemme (helgene), i barnehagen sluttet han å sove for noen uker siden. Han sovnet ikke før 22 tiden om kvelden, så vi tenkte vi skulle prøve å ikke sove i barnehagen. Det har gått over all forventning. Han er ikke trøtt på dagen - litt sutrete/småtrøtt på ettermiddagen, men ikke sånn at han sovner på sofaen. Etter at vi sluttet med sovingen sovner han kl 19-20 og sover til 7-8 på morgenen. Dersom vi kjører lenger enn 5-10 min så sovner han i bilen vel og merke - men det har han alltid gjort... Sovner han får han sove en liten halvtime, da bruker han litt lenger tid på å sovne på kvelden.

Lykke til!

Back
Topp