Avvenne amming

lalita

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Er det flere som begynner å tenke på det?

Jenta mi runder straks elleve måneder, og jeg føler rett og slett at hun har blitt så stor. Det føles på en måte ikke riktig lenger når hun kan gå mot meg og dra av meg genseren for å vise at hun har lyst på melk.

MEN, hun drikker jo ikke mye vann. Sliter jo litt med å få henne til å drikke, så derfor ammer jeg jo enda, ca 3-4 time på dagen, og tja, 6 timers mellomrom på natta nå.

Prøvd å tilby både mm og mme på flaske/tutekopp men hun vil ikke ha det fra noen av de, men kan drikke både vann, fruktjuice og rismelk fra flaske og tutekopp. Men det er jo begrensa hvor mye hun drikker da.
Vet dere ca hvor mye vann deres små drikker i løpet av en dag? Hvor mye skal de drikke?

Jeg vil jo absolutt at hun skal få i seg nok drikke, så kommer jo ikke til å slutte brått å amme.
Men kanskje nå prøve meg frem til bare morgen og kveld. Men jeg aner jo ikke hvordan jeg skal gå frem?!

De anbefaler jo ikke kumelk før ett års alder, fordi da har de mer balansert kost slik at jerninntaket blir riktig, men hvor forskjell er det på kosten fra nå ved elleve mnd til tolv mnd?
Hun spiser jo grøt morgen og kvelds, brødskive og frukt til lunsj og det samme som oss til middag. Og sånn fortsetter det jo en stund til, men etterhvert byttes vel grøten på morgenen ut til brødskiver. (Når gjør man det egentlig??)
Så er det så ille å prøve seg frem med kumelk nå?

Hvor mange timer går det mellom hvert måltid hos dere?

Mange spørsmål, men håper noen kan ta seg tid :)
 
Mini har omtrent samme rutiner som din ser jeg. Grøt morgen og kveld, frukt og brødskive til lunsj og vanlig middag i middagstiden. Ammer han om morgen, midt på dagen og til kvelds samt en til to ganger på natt. Har klart å kutte ned på dagamminga ved å bare drøye tida og se hvor lenge han "kan klare seg uten" pupp. Så nå går det en del timer mellom hber gang faktisk. Ammer kl 05 om morgen, før jeg drar på jobb, igjen kl 12 og kanskje når jeg kommer hjem og så igjen til kvelds. Vanlig melk skal han få rundt året tenker jeg. Han er føink å drikke vann da.

Ser at han får i se nok væske, da han har mange tunge tissebleier, husk det er en del væske i maten de får i seg også.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg vil fortsette å amme så jeg har ikke noe svar ang det. Men ang kumelk. Ja de skal ikke ha det før 12mnd fordi det undertrykker jernopptaket. Men det er også fordi kumelka er laget for kyr som er ment å bli 4-500kg tunge, derfor er både fett og proteinmolekylene større enn de vi har i vår melk. Før 12 mnd takler lever og nyrer dette dårligere. Kumelken MME osv er basert på er spaltet av samme grunn


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Ingen andre ?

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Jeg tenker ikke på å avvenne helt enda nei:) Jeg er dautrøtt til tider ja, og han er våken en del om natten. Samtidig klarer jeg likevel ikke gi slippen på det, og vi koser oss med det:)
Sove får jeg ta igjen senere:p

Jeg ville vente med kumelk til hun er 12mnd, iallefall om det er ment som en tørstedrikk og ikke kun for å smake på.

Hva med vann hvor du tilsetter noe fruktsaft i?
De har jo også ulike drikker med smak, fra nestle bl.a.
 
Jeg aner ikke hvor mye de skal drikke egentlig, men det er vel råd å få hos hs i forhold til det.
Her syns jeg veslegutt drikker godt iallefall og er veldig tydelig når han er tørst.
Så lenge han er opplagt og seg selv, så tenker jeg alt er fint og han får det han trenger:) Det er dager hvor han kan være ekstremt finspist og drikker mindre, men han er uansett ikke slapp...Han ser ut til å regulere det der fint selv, og følger sin egen kurve bra til tross for han er en liten gutt;)
 
Det var gjerne mye babling, og lite hjelp:p men men...
 
Jeg har ikke begynt med kumelk som i drikke ;) men hun får disse små små yoghurtene fra danonino ell hva de heter ;) hehe.. vesla her vil heller ikke ha vann. Spiser slik som din, grøt morgen og kveld, brødskive og frukt/yoghurt til lunsj og middag. + en flaske mme, innimellom en flaske med tynn mme i tilegg. Vanskelig og vite hvor mye de skal ha og drikke. Men vil tro de regulerer det selv kanskje :) er jo endel væske i maten. Her er hun glad i eple/pære drikken fra Nestlé :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Her ammar me kun morgon og kveld. Mi jente vil ikkje ha graut, så det blir brødskive både til frokost og kvelds. Ang mjølk, så meinte vår hs at så lenge ein ammar litt, så er kumjølk greit frå 11mnd alder. Om ein Ikkje ammar, så burde ein vente til 12. Her er ho 10, og me har ikkje prøvd rein mjølk, men det går ein del safari-yoghurt og den andre typen barneyoghurt som eg Ikkje huskar navnet på:p og vatn, det drikk ho ca 1-2 tutekoppar av per dag. Det går veldig opp og ned... Men er heller ikkje bekymra så lenge ho følge kurven sin på kontrollar:)

Sent from my Galaxy Nexus using BV Forum mobile app
 
Back
Topp