avtrykk i trolldeig *bilde*

Gertie

Elsker forumet
Her er da avtrykkene vi lagde i trolldeig. Det blå er storebror sitt, og det grønne er mini sitt[:D]
Fargen er malt med vanlig vannmaling, gullfargen er akryllmaling, også har jeg spraylakkert de med klar matt lakk til slutt.
Bilde ble litt stort men...er ikke proff på de greiene her så er egentlig ganske stolt av å i det hele
tatt har greid å legge inn bilde[:)]

[/image]

ORIGINAL: Jannda

kjempe fine!!! tusen takk[;)] du har vel ikke oppskriften på trolldeig i hodet og??

Det har jeg[:D]
2 kopper mel
1 kopp salt
1 kopp vann
1 ts olje (matolje, oliven, samme hva egentlig)

Bland mel og salt først, så har du oljen i vannet og blander alt til slutt.
Kna godt, og elt deigen en stund slik at saltet løser seg opp. (ca 10-15 min).
Har du tid er det best om den får ligge i plast i kjøleskapet en time før du bruker den[;)]
Stekes på svak varme (80-100grader). Kan ta noen timer, kommer ann på hvor tjukk du lager den[:D]
Lykke til[:D]

ORIGINAL: Elera

Forresten, hvorfor har du spraylakkert til slutt? For at malingen skal holde?

Ja, de holder seg bedre. Blir penere, også går det ann å tørke av de uten at malingen forsvinner[;)]

Så fine de ble! Takk for tips om spraylakk [:)]

Jeg lagde avtrykk i trolldeig i form (plastboks) og helte gips på. Syns det ble ganske bra, men var litt for utolmodig med å male gipsen. Den var ikke ordentlig tørr, og malingen begynte å flasse av. Har fortsatt formene og har planlagt lenge å lage nye gipsavstøpninger, men er for lat. Kjøpte den ramma på jysk så besteforeldre kan få til jul. Det ble også ganske bra [:)]

Den ene foten fikk en kant på seg når vi lagde hånda etterpå og trolldeigen ble trykt til siden.

Kjempefine avtrykk [:)]

Rosaka; Er helt grønn. Hvordan fikk du det til å bli sånn utover???[8|]
Kjempe fint!:)

ORIGINAL: MS85

Jeg lagde avtrykkene i trolldeig, som Gertie har gjort. Forskjellen er bare at mine avtrykk ble laget i trolldeig som er oppi 2 passende bokser, sånn at jeg kunne helle gips på. Når gipsen var tørr lirket jeg de ut av boksene og malte. Vips så har du utovertrykk [:)]

kjempekreativt da.... har fra førstemann en som avtrykksgreie som er kjøpt på småtroll hvor du får hand og fot stående ut av en ramme.. har sååå lyst på en slik til mini også, men de er fri.. er ikke sikker på omd e får inn heller...... men ser muligheter her.. tror dere det kan gå ann å lage slik me trolldeig først og ha i gips etterpå??

hmm nei må vel bestille på nett hvis jeg husker hva nettadressa er........

Men utroooli flott dette her ja... knall julegave til besteforeldre.. hehe takk for tipset!!! skal kopiere den!!! :D

Noen som vet hvor man får kjøpt gips`? Finnes det feks på apoteket?

ORIGINAL: Rosaka

ORIGINAL: MS85

Jeg lagde avtrykkene i trolldeig, som Gertie har gjort. Forskjellen er bare at mine avtrykk ble laget i trolldeig som er oppi 2 passende bokser, sånn at jeg kunne helle gips på. Når gipsen var tørr lirket jeg de ut av boksene og malte. Vips så har du utovertrykk [:)]

Takk for info[:D]

ja du finne det på apoteket...:))

Back
Topp