Avtale om igangsetting

FruEriksen

Betatt av forumet
Jeg skal føde på Ahus. Fødte der sist, og ble satt igang på dag 13 på overtid. Fødte på dag 15 på overtid. Baby var da 4,4kg og hodeomkrets 38cm. + det var bek i fostervannet. Denne gangen vil vi ikke gå så mye over termin, og har vært til fødselssamtale hvor vi fikk beskjed om at vi kunne få avtale å bli satt igang 2 dager før termin. Jeg er likevel bekymret. Stoler ikke helt på at de faktisk holder ord. Noen som har opplevd at en slik avtale IKKE er blitt holdt på Ahus?

Har ikke erfaring med ahus, men det er jo flere forskjellige leger der så det kommer vel helt an på hvem som er på jobb den dagen.

Søsteren min fødte på ullevål. Hun ble på kontroll (på termin tror jeg) lovet at hun ikke skulle gå mer enn en uke over. Da hun kom på sykehuset ville legen vente litt, men hun sa at hun var blir lovet så da ble hun satt igang allilevel. Må bare stå på ditt tror jeg - med mindre legen kommer med en faglig god grunn som høres fornuftig ut.

Jeg spør ALLTID om å få ting skriftlig. Få et brev med dato og signatur samt stempel. Tar ikke sjanser med disse legene som lover det ene og det andre. Jeg fikk et brev på to sider av Ullevål om at jeg ikke skal gå på overtid og at jeg skal inn på ultralyd på termindato osv. Alt de lovet står i dette brevet, så da føler jeg det er litt lettere å stole på dem. Kan fort hende du blir bedt om å vente. Har sett i desembergruppen eller januar at det var en del som hadde problemer med Ahus.

hadde nok også ville ha det skriftlig! Jeg skal prøve å krangle meg til å bli satt i gang på termin om fødselen ikke skjer før. Pga svangerskapsdiabetes har sykehuset sagt de har rutine på at de setter i gang en uke på overtid. Men jeg gikk en uke overtid sist, og hadde dramatisk fødsel og stort barn.

Jeg håper jeg føder før termin, men dersom det ikke skulle skje, kommer jeg til å si at de må sette meg igang. Jeg har overhodet ikke lyst å gå over tiden. Ifølge familien min skal jeg være glad dersom jeg blir innlagt på føden før baby kommer. Her kommer de visst tidlig og i rakettfart. Får håpe det stemmer for meg også.

Jeg har også fått sånn avtale på ahus. Det står i fødebrevet mitt. Skrev dere det?

♥ Prinsesse 03.06.12 ♥
♥ Venter 25.02.14 / 03.03.14 ♥
★ Sladrer med PrinsOgPrinsesse Mamma og RonjaR ★

Dette blir 3 gangen jeg settes igang på Ahus... Ikke vært noe problem, det også før termin... Fått velge dato selv også...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jordmora vi snakket med, sa hun la det inn i systemet, men jeg så aldri nøyaktig hva hun skrev. Vi avtalte imidlertid at vi skulle på overtidskontroll på menstermindato (5 dager før OUL-dato) og den innkallelsen har vi fått. Håper det ordner seg da. Takk for tilbakemeldinger :)

Da krysser vi fingrene for at alt går bra :)

Lurer på hva som er kriteriene for å bli satt i gang? I det siste har farmora mi blitt veldig syk. Hun er innlagt på sykehuset nå og venter egentlig på å få hilse på sitt 14. oldebarn før hun kan forlate oss. Går egentlig bare å håper fullmånen på torsdag skal sette igang fødselen. Da får de forhåpentligvis hilse på hverandre.

Back
Topp