Avstemming: EasyWalker Sky / TFK Twist

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Hvilken vogn har du valgt/ville du pr nå ha valgt mellom disse to... og hvorfor?

Det er småtteri som er forskjellig som kan vippe litt begge veier... og jeg grubler og tenker.  TFK har justerbart fotsak og innebygd myggnett i sittedelen
Easywalker er litt kortere og elegant i trilledelen syns jeg.
Bremsen på TFK bryr jeg meg egentlig ikke om, men er den praktisk?
Bagen til TFK er 82cm og avrundet og Easywalker 80cm og mer firkantet.
Easywalker endret litt på bag ihvertfall etter 2008 så den er mer lik TFK og mindre vind inn slik den var før.

Deres erfaringer snupper??

Jeg har hatt EasyWalker Sky til begge mine (var så fornøyd at jeg kjøpte samme vogna andre gangen, bare ny modell - sky plus). Jeg syns den er helt fabelaktig! Den er nett og liten i både bag- og sittedelen, men samtidig romslig. Barnet har god plass i sportsdelen selv når det er 4 år. Vogna er smal over bakhjulene slik at man lett smyger mellom butikkhyller eller hva det måtte være. Regntrekket er heldekkende og gjennomsiktig med praktiske luker og gode luftehull, og går langt nedover vogna slik at alt holder seg knusktørt. Myggnettingen er også god og enkel i bruk, men den er ikke integrert som på TFK.

En venninne av meg har TFK, og hun hadde litt problemer med bremsene. Den har en håndbremse som fungerer omtrent som sykkelbremse. EasyWalker har vanlig fotbremse, og selv om den var bra før også er den forbedret på den nyeste modellen slik at den er mer diskret. TFK har en noe større bag, men for min del har bagen på EasyWalker vart akkurat passe lenge (med vinterpose oppi), altså til barna var rundt 6 måneder. Da begynte de små å sette seg opp uansett og måtte ha på sele mens de var i vogna, dermed var det perfekt å bytte til sportsdelen da. Den har en stor og fin luke i kalesjen, så man har god oversikt over barnet selv om sittedelen vender bort fra mor.

På den nye plus-modellen er det også gjort noen endringer på klipsene som er plassert øverst ved glidelåsene og gjør ryggen helt oppreist. Tidligere kunne det være vanskelig å lukke disse mens barnet satt i vogna, men nå kan man slakke den først og stramme dem etter lukking. Kalesjen er også lunere og mer krummet enn før.

Med andre ord stemmer jeg for EasyWalker Sky det er en veldig god og praktisk vogn, som faktisk ikke koster skjorta heller.

dytt :)

Jeg har TFK og ville valgt den igjen og igjen og igjen.
Easy Walker har jeg lite erfaring med, eneste erfaringen er som sovevogn i barnehagen og da synes jeg den var altfor ustødig... Men dette er et par år siden da, mulig den er forbedret siden det.
Jeg synes bremsen på TFK er bra jeg, praktisk i nedoverbakker.
Jeg elsket TFK-vogna som bagvogn (Jeg elsker den som sportsvogn også altså, bare hakket mer som bagvogn..)
Bagen er kjempegod, knerten min kunne sove i den om natta til han var 7 mnd'er. (Gjorde det ved et par overnattingsbesøk) og han er ikke av den minste sorten... Brukte den også til han var 8 mnd med vinterpose oppi.

Så jeg stemte TFK jeg =)

Jeg kikket VELDIG mye rundt da vi kjøpte ny vogn, endte opp med TFK og angrer IKKE - her er hvorfor: http://www.frumaela.com/2011/05/var-tfk-joggster-twist.html

Håndbremsen er noe av det jeg elsker MEST med den, den avlaster bekken, rygg og ben utrolig når man triller i nedoverbakker. I tillegg er den romslig og lun og Thea ELSKER den og kan bruke den lenge!

*FruM* skrev:
Jeg kikket VELDIG mye rundt da vi kjøpte ny vogn, endte opp med TFK og angrer IKKE - her er hvorfor: http://www.frumaela.com/2011/05/var-tfk-joggster-twist.html

Håndbremsen er noe av det jeg elsker MEST med den, den avlaster bekken, rygg og ben utrolig når man triller i nedoverbakker. I tillegg er den romslig og lun og Thea ELSKER den og kan bruke den lenge!

prøver igjen... etter at kontakt med bv server bare forsvant når jeg skrev forrige innlegg... (skjer ofte.. og vanvittig irriterende)

Tusen takk for utfyllende synspunkter ang. TFK. Det er en fin vogn, men de fleste tinga du drar frem som positivt har Easywalker'n også.
Håndbremsen ser jeg ikke poenget med... det har jeg aldri savnet på noen annen vogn jeg har hatt... aldri. Så akuratt det har ikke noe å si.

TFK er litt lenger enn Easywalker.. TFK er tyngre... 
TFK har jo justerbart fotbrett... men er det viktig? nødvendig? Det ser jo helt fjernt ut når man løfter opp fotbrettet på TFK da.. hehe... og det er jo veldig smalt uansett. Så vet ikke hvor mye jeg skal la det telle i vurderingen. 

Tusen takk for svar fra dere andre også. Har lest det dere har skrevet nøye og tar det med i vurderingen.

Har bare erfaring med TFK som søskenvogn da.

men Bremsen er uunværlig synes jeg, og det regulerbare fotbrettet liker jeg veldig godt.
Bruker fortsatt bag til lillebror på 7.5mnd, men av og til har han sittet i sportsdelene til storebror, og da er det regulerbare fotbrettet veldig kjekt synes jeg.

Her vurdere vi og kjøpe en TFK singelvogn og, nettop fordi det er ei utrolig godt vogn, og har håndbremsen, som er gull verdt for mitt dårlige bekken og nedoverbakkene her.
Hadde aldri savnet håndbrems før jeg fikk TFK vogna jeg heller, nå er den uunværlig.

flere? 

Har ingen av de, men ser på videon av Easywalker, og ser at de også har justerbart fotbrett, titteluke i kalesjen og lomme til oppbevaring (i tillegg til kurven under) så hadde gått for den! Fikk lyst på denne vogna selv! Den virker også enkelere å legge sammen!

Og den kule trillekofferten du kan ha vogna i til oppbevaring/reising!

pandalise skrev:
Har ingen av de, men ser på videon av Easywalker, og ser at de også har justerbart fotbrett, titteluke i kalesjen og lomme til oppbevaring (i tillegg til kurven under) så hadde gått for den! Fikk lyst på denne vogna selv! Den virker også enkelere å legge sammen!

Nei... ikke på Easywalker Sky? Det er vel på Easywalker Quatro eller noe sånt som har justerbart fotbrett? Har ikke klart å finne det på Sky-modellen altså..... 
Mulig det har kommet enda en ny versjon, men da har jeg ikke funnet den i salg på noen websider enda... hmm....

TonjeJenta skrev:

pandalise skrev:

Nei... ikke på Easywalker Sky? Det er vel på Easywalker Quatro eller noe sånt som har justerbart fotbrett? Har ikke klart å finne det på Sky-modellen altså..... 
Mulig det har kommet enda en ny versjon, men da har jeg ikke funnet den i salg på noen websider enda... hmm....

Å, faen.. Trodde jeg så på en "universal" video.. Men det var Qtro ja.. Den ville jeg gått for, men noen liker 3hjulinger best

Takk for innspill ihvertfall. Vet ikke om jeg får prøvd Quatro no sted... og skal nok bestille fra utlandet, og da er det greit å kun bestille noe man får prøvd i butikk først her.... så man ikke blir misfornøyd. Jeg er jo sååå kresen også.... 

Back
Topp