Avsmak - neitakk!!!

Veivalsa

Forumet er livet
Himmelbarn
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Marshmallows2021
Har dere fått avsmak for noe enda?

Sist jeg var gravid trodde jeg nesten at jeg ikke kunne klare å spise kylling igjen, enda jeg aldri har vært kresen. Det gikk bare ikke ned. Så derfor trodde jeg det samme skulle skje med kylling denne gangen, men neida, kylling smaker fortsatt godt.

Det jeg derimot ikke får så mye ned av er det meste annet kjøtt, svinefilet, laksefilet osv. Og pizza er det siste jeg orker å tenke på, men det er nok fordi jeg smakte på en helt forjævlig pizza med blåmuggost før jeg fant ut at jeg var gravid. Den osten har aldri smakt verre, kan nesten ikke skrive om det uten å bli kvalm :p

Spiser generelt veldig små porsjoner og må ta pause midt i måltidet. Var bedt til svigermor i dag i lunsj og da klarte jeg ikke spise noe, og måtte si at jeg akkurat hadde spist lang frokost :hilarious:
 
Takler ikke pølse i brød! Så her blir det ikke noe ventepølse ved grilling i sommer :p Synes ikke det lukter ille eller noe, men klarer bare ikke tanken på å spise det.

Ellers er det lite som faktisk frister, så kunne i teorien stått mye på den lista :wtf:
 
Jeg var meget avhengig av tine iskaffe og måtte ha det hver eneste morgen. Nå smaker det forferdelig. Synes brus smaker fælt og.
 
Jeg har fått helt avsmak på det meste av brus! Er vanligvis kjempeglad i brus (alle typer lettbrus), men nå synes jeg bare det smaker sinnsykt søtt og ekkelt. Vil bare ha vann med kullsyre helt uten smak eller vanlig vann å drikke. Cola zero funker sånn halvveis. Veldig rart!

I tillegg har jeg helt mista lysta på kaffe, og synes liksom ikke det smaker noe av det lenger. Hadde hørt at mange gravide mista smaken på kaffe, men de første par ukene merket jeg ingen ting til det. Men plutselig en dag - poff - helt mista lysten på det :joyful:
 
Kaffien smaker veldig rart for tiden ja, men ikke rart nok til at jeg ikke drikker det opp :p
 
Kaffe her også, akkurat som forrige svangerskap. I går smakte ikke druer noe særlig heller, mens resten her hjemme slukte de.
 
Jeg har avsmak for det meste, ikke lyst på noenting. Når jeg først spiser går det greit en liten stund, før avsmaken melder seg igjen.
 
Det eneste jeg virkelig ikke har takla så langt er dill! Tok på en salat med dill på skiva her en dag, og holdt på å måtte spytte den ut :confused: Ga skiva til mannen..
En dag eller to senere hadde mamma sneket litt dill i agurksalaten, ikke aktuelt å ete den.. :sour:

Ellers er det mest lukter som har plaga meg, smaken er som oftest ok når jeg først spiser. Sist takla jeg ikke fiskelukt. blir kvalm av tanken nå også, men det var godt å spise laks. sleit mer med hvit fisk.
Skulle lage hummersuppe fra boks sist (var på feltarbeid, man tar hva man får tak i), det lukta skikkelig ille. Rørte i gryta mens jeg brakk meg. Klarte likevel å spise av den, for den smakte helt ok :hilarious::hilarious::hilarious: vanskelig å være veldig kresen da vi var bortreist langt fra allfarvei, men de hadde heldigvis eplejuice og potetgull der :D
 
Pepsi max. Var helt avhengig før. Men nå klarer så vidt å drikke det. Det smaker rart. Men det gjør ingenting, kan bare fortsette sånn:)
 
Har avsmak på det meste. Klarer nesten ikke tanken på noen ting! Tydeligvis kjempe frustrerende da jeg ikke klarer å bestemme meg for hva jeg skal spise :rolleyes::p
 
Back
Topp