Avslappende ferie for barn

Vi drar bort for å komme bort fra bylivets kjas og mas.
På ferie så er det full avslapping og kos.

Vi er alltid hjemme store deler av ferien, og mye av tiden vi er borte er vi hos bestemor og beten hvor vi reelt sett ikke gjør så mye hver dag der heller. Men det er kjekt å ha gjort NOE i ferien, annet enn lekeplassen og hagen, sånn for unger som er litt eldre enn 2,5 år og elsker meitemark. Og for mamma'n deres. Vi fullbooker ikke, men en dag i hunderfossen er minimum, jeg elsket vår tre dagers tur i dyreparken for to år siden, det skal gjentas.
Vi slapper av hjemme, ikke noe vi veien for det, og trives med det, men gøy med noe litt annet også.

Han mener nok det å dra vekk på masse opplevelser og forskjellige steder:)

Som oftest lite stress i ferier her. Nå har jeg større barn, så de krever litt mer enn en rusletur til lekeplassen, så det hender jo at vi tar en storbyferie som er småstress. Men som oftest så består feriene våre av tur på hytta og til besteforeldre, med rolige dager og turer i fjellet.

Vi har som regel 4 uker sammen om sommeren (samboer er lærer og har ofte ei uke eller to alene med ungene i forkant og etterkant av mine 4 uker. Altså, ungene har 5-6 uker ferie om sommeren.

Ei eller halvannen uke av de 4 ukene er vi borte på ferie, ellers er vi hjemme stort sett. Lekeplass, Stranda hvis det er varmt, osv.

Nå i sommer skal ungene være med farfar og kona på hytta noen dager den første uka jeg har begynt å jobbe igjen. Det blir spennende, første gangen de er på ferie uten oss.

Da er vel planen at de skal på hytta igjen som vi har vært alene på tidligere på sommeren i tillegg til 2-3 dager i dyreparken.

Vi passer på at vi bare er hjemme i forkant og en liten stund i etterkant av en ferietur

Vi drar mye bort men stresser altså ikke. At man drar bort og er på diverse opplevelser betyr da ikke at man stresser

Vi er mye hjemme i ferien, det er fordi jeg har behov for det. Barna kunne nok tenkt seg mer aktiviteter en det vi gjør :)

Vi er bortreist i 3-4 uker, sover i telt, lager mat på bål, pakker bort elektriske duppedingser og barna leker ute fra morgen til kveld og sover til de våkner. Men det blir 4 bilturer iløpet av disse ukene og totalt fritt for stress. Dette er det beste frøkna vet om og håper lillebror vil syntes det samme.

Back
Topp