Avslag på uføreforsikring....

Klara Ku

Glad i forumet
For et par mnd siden skiftet vi bank, tok opp huslån og skulle tegne en del forsikringer, blant annet uføreforsikring.

Da jeg sendte inn søknaden om uføreforsikring var jeg sykemeldt, det skrev jeg på skjemaet. Jeg var sykemeldt pga kvalme, uvelhet og tretthet, alt var svangerskapsrelatert, noe jeg også skrev.

Nå fikk jeg akkurat et brev i posten om avlsag, nettopp fordi jeg var sykemeldt pga kvalme, uvelhet og tretthet.

Lengre nede i brevet står det at jeg er velkommen til å søke dekningen på nytt etter en observasjonstid på 1 år i full jobb.

Så pass opp, jenter, er dere sykemeldt pga svangerskapsplager så trenger dere ikke søke om uføreforsikring i Nordea i hvert fall.
Og hvis dere bare jobber deltid etter at permisjonen er utgått, så kan dere bare glemme å søke også........

og jeg fikk avslag på livsforsikring når jeg hadde transplantert nyre.
fikk beskjed om og søke igjen om 2år.
(gjensidige)

Jeg fikk tilbud om uføre forsikring av sparebank1.
Men de dekket ikke føtter, ankler, knær, mage, rygg, nakke hode , armer osv.
Så jeg og min sambo stusset litt på hva de egentlig dekket[:-]
Så vi takket pent nei til forsikringen..

nordea ufør kan du glemme vis du kar noen kg for rmasse også.

Blir litt oppgitt, de må jo skjønne at selv om man er kvalm og trøtt i begynnelsen av et svangerskap, så går det jo over!!

ORIGINAL: Venus83

Blir litt oppgitt, de må jo skjønne at selv om man er kvalm og trøtt i begynnelsen av et svangerskap, så går det jo over!!

De har nok ikke sett ordentlig på det.

Jeg utelot ALT som var svangerskapsrelatert.... Ringte å snakket med de på helsebedømmelsen først og dama sa at jeg ikke trengte å skrive det. De tok kontakt med legen min hvis de lurte på noe uansett.

ORIGINAL: Helene Burugle

Jeg utelot ALT som var svangerskapsrelatert.... Ringte å snakket med de på helsebedømmelsen først og dama sa at jeg ikke trengte å skrive det. De tok kontakt med legen min hvis de lurte på noe uansett.

Eg får ta en tlf til de og høre om de har forbigått noe, eller om de rett og slett ikkje forsikrer gravide jenter [8D]

ORIGINAL: Helene Burugle

Eg får ta en tlf til de og høre om de har forbigått noe, eller om de rett og slett ikkje forsikrer gravide jenter [8D]

Gjør det!

Når du kommer til kundeservice, be om å få bli satt over til helsebedømmelse... Du har noen spørsmål i forbindelse med helseerklæringen du sendte inn og du ønsker ikke snakke med kundeservice om det...

Du kan banne på at kundeservice skal prøve å hjelpe deg, men du bør få snakke med noen som faktisk sitter med selve oppgaven. [:)]

jeg får ikke forsikring ... fordi jeg har en blødnings sykdom.. som ikke har noe med å bli ufør å gjøre.. enten dør jeg, ellers blir jeg frisk og rask [8D]

ORIGINAL: Serenity

jeg får ikke forsikring ... fordi jeg har en blødnings sykdom.. som ikke har noe med å bli ufør å gjøre.. enten dør jeg, ellers blir jeg frisk og rask [8D]

Herregud, tror rett og slett en del forsikringsselskap er dumme.....

ORIGINAL: Serenity

Herregud, tror rett og slett en del forsikringsselskap er dumme.....

kanskje jeg kunne blødd meg lam i bena [8|]

Back
Topp