Avslørt!

Fargeklatten

Gift med forumet
og liker det IKKE!!

Har kun fortalt det til min mor selv. To søstre har avslørt meg (sneik meg unna bæring når vi flytta og de vet vi prøver), og jeg liker det ikke... De forventer at jeg skal være happy og ha lyst til å prate om det, men det klarer/vil jeg ikke enda...Vil vente til uke 12 og vi har sett på ul at alt er i orden.

Flere som er blitt avslørt?

Heldigvis ikke avslørt enda, men så bor jo min familie i en annen by ;)

Har du prøvd å ta en prat med dem og fortalt hvordan du føler det? De er jo sikkert bare så utrolig glad på deres vegne, så naturlig at det blir litt snakk om det :)

Prøvde å si det litt i går, at jeg ikke tø å snakke om det før om noen uker. Hun ene vet jeg respekterer det, hun andre er jeg litt mer spent på :p Men mest irritert på meg selv som ikke klarer å spille kul

Blir lettere å holde det skjult når de bor langt vekke ja. Her kommer det folk på besøk støtt og stadig. Og det går greit å holde det hemmelig for de fleste, men søstrene er litt vanskelig! Kjenner meg for godt

Jeg kjenner at jeg bryr meg ganske lite om at jeg kanskje gjør ting som får folk til å tenke seg til at jeg kan være gravid. Men at de SIER det høyt?! Jeg føler at jeg kanskje er litt ekstrem her, men jeg blir utrolig provosert. Dette er en privat begivenhet mellom deg og mannen, og at folk føler de har rett til å sette folk til veggs med det og ta de sånn på senga, det fascinerer meg. Nå er jo dette søstrene dine da, men har opplevd at bekjente og ikke altfor nære venner spør, graver og vitser om det. Og jeg koker av sinne over at noen ikke klarer å se at man gjerne selv vil velge når man deler noe sånt. Som f.eks etter at kommende besteforeldre og nær familie har fått vite det kanskje? Muligens vente med å snakke høyt om det til etter det?... BAH! Amen ;)

He he, er jo ikke akkurat lett å spille kul på en sånn ting heller da ;) Tenk at en sånn "liten" ting, er en så stor hemmelighet å bære på.
Jeg gleder meg til jeg kan skrike det ut 

Og jeg skjønner hva du mener med søstre. Jeg skal møte søstra mi på torsdag og hun liksom merker ting når det er noe med meg. Nytter ikke å "lyve" for henne.
Så vi får se hvordan det går,he he.

Labbeliten skrev:
Jeg kjenner at jeg bryr meg ganske lite om at jeg kanskje gjør ting som får folk til å tenke seg til at jeg kan være gravid. Men at de SIER det høyt?! Jeg føler at jeg kanskje er litt ekstrem her, men jeg blir utrolig provosert. Dette er en privat begivenhet mellom deg og mannen, og at folk føler de har rett til å sette folk til veggs med det og ta de sånn på senga, det fascinerer meg. Nå er jo dette søstrene dine da, men har opplevd at bekjente og ikke altfor nære venner spør, graver og vitser om det. Og jeg koker av sinne over at noen ikke klarer å se at man gjerne selv vil velge når man deler noe sånt. Som f.eks etter at kommende besteforeldre og nær familie har fått vite det kanskje? Muligens vente med å snakke høyt om det til etter det?... BAH! Amen ;)

Amen ja ;)

Labbeliten skrev:

Takk for at du setter ord på min irritasjon! :-P De er jo søstrene mine, men likevel så tenker jeg at når hun avdlører meg kunne hun tenkt at jeg ikke ville at hun skulle vite det ettersom jeg ike sa noe! Det var ei søster som først avslørte meg, og så sa hun noe til søster nr 2 som gjorde at hun forsto, for så å ringe meg å si det. Hun knne lata som, men deg ble for vanskelig sa hun :O jaja, sånn er det nå da :-P får håpe de klarer å la være å spørrd igjen. sikkert ikke så big deal egentlig, men var ikke sånn jeg ville at det skulle være.

For å snu det rundt da; Jeg ville sagt til henne at om DU ikke klarer å late som, hva skal JEG si da? Jeg som ER gravid og må holde det hemmelig i frykt for at ting går galt? Og når hemmeligheten avsløres så er det ikke meg selv som er skyldig, men en utenforstående som slenger det rett tilbake i fleisen på meg? Jeg synes det er respektløst, og blir provosert. Det SKAL tas med i forklaringen at jeg nettopp har opplevd en SA, men jeg var ganske klar i min mening før det og. Snakk om å ta overraskelsen ut av hendene på folk. Du trenger jo ikke akkurat kjefte ut søstersen, men jeg ville fortalt hva jeg følte, og spurt henne hva hun faktisk tenkte da hun valgte å konfrontere deg, noe du åpenbart ikke ønsket, siden du ikke sa noe selv.

Labbeliten skrev:
For å snu det rundt da; Jeg ville sagt til henne at om DU ikke klarer å late som, hva skal JEG si da? Jeg som ER gravid og må holde det hemmelig i frykt for at ting går galt? Og når hemmeligheten avsløres så er det ikke meg selv som er skyldig, men en utenforstående som slenger det rett tilbake i fleisen på meg? Jeg synes det er respektløst, og blir provosert. Det SKAL tas med i forklaringen at jeg nettopp har opplevd en SA, men jeg var ganske klar i min mening før det og. Snakk om å ta overraskelsen ut av hendene på folk. Du trenger jo ikke akkurat kjefte ut søstersen, men jeg ville fortalt hva jeg følte, og spurt henne hva hun faktisk tenkte da hun valgte å konfrontere deg, noe du åpenbart ikke ønsket, siden du ikke sa noe selv.

Jeg sa ganske hardt i fra i går, så håøer budskapet nådde inn. Hun er imidlertid en bråkebøtte uten like, motsatt av meg, så orker ikke konfrontere henne for mye :-P Men det overrasker meg hva folk tillater seg å si/spørre om! Vi har også mistet, noe de fikk med seg. Og plutselig kan de spørre rett ut om vi har begynt å prøve igjen:O og feige meg svarer raskt og skifter tema, blir så sjokka at jeg ikke finner passende ord jeg :-P Trist å høre at dere også har mistet. det gir et annet perspektiv på ting... vi får krysse ALT for at begge beholder heeelt til juni <3 >

Ja på jobben min når vi skulle ha ledermøte, snur plutselig hu ene seg mot meg og spør rett ut. Driver dere og prøver eller?? jeg ble helt satt ut og visste ikke hva jeg skulle si. Jeg spurte om det var noen som gikk rundt å sa det, så sa hu at det bare var en følelse ho fikk. Jeg kjenner hu omtrent ikke, hu har akkurat begynt der. så spurte ho andre etterpå, er du gravid? så jeg måtte jo spørre om jeg hadde blitt feit eller noe ettersom de spurte. Dette var noen dager før jeg kunne ta en test, så visste ikke jeg var gravid selv da. men hadde jo en følelse av det da.  Men måtte jo si nei, ettersom jeg ikke hadde testet enda. Men hva får folk til å gjøre sånn? begynner jo å lure noen ganger. ikke har jeg lagt på meg noe heller, eller snakket noe om å få barn med det første. Har jo svart hvis de har spurt om vi skal ha fler barn at vi har lysst på det, men ikke mer enn det. 

Er a avslørt allerede før IKM... Dvs at jeg avslørte meg selv da det viste seg at søstera mi si jente hadde fått vannkopper. Har selv fått påvist at jeg ikke har hatt det , så måtte jolde meg unna nevøen mi. Sin bursdag i dag :-( Ei venninne spurte også en dag om jeg ville ha vin, men heldigvis er jeg kjent for ikke å drkke så mye, så tror ikke jeg røpte meg da jeg takkanei...

Er a avslørt allerede før IKM... Dvs at jeg avslørte meg selv da det viste seg at søstera mi si jente hadde fått vannkopper. Har selv fått påvist at jeg ikke har hatt det , så måtte jolde meg unna nevøen mi. Sin bursdag i dag :-( Ei venninne spurte også en dag om jeg ville ha vin, men heldigvis er jeg kjent for ikke å drkke så mye, så tror ikke jeg røpte meg da jeg takkanei...

første graviditeten avslørte en kollega meg, viste ikke selv at jeg var gravid før etterpå.

andre  graviditeten var det synlig for alle i uke 8-9. 

nå skal vi ikke si noe før det synes eller uke 12, og foreløbig går det bra siden jeg ikke har lagt på meg noe eller forandret på noe. 

men mannen til ei venninne skjønnte det med en gang, men han flyr ikke rundt og sier det på bygda. venninna mi viste det allerede. 

Ikke avslørt, og har ikke lyst til og bli det...

Trur ikke jeg blir avslørt med det første for skeldent jeg drikker, og løfter gjør jeg uansett...BAre man løfter riktig så går det bra og at kroppen er vant med det før svangerskapet..

Ikke har jeg tid til og være så kjempe sosial så ingen får granska meg... Og ikke orker jeg og gå i etter sittende klær nå som magen er så ekkel og oppblåst..

Ja, det virker vanskeligere å holde det skjult når man har vært gravid tidligere, fordi det vises raskere. Det er ikke akkurat en lett ting å holde hemmelig nei :P Vanskelig å vite akkurat hva som kan avsløre en å, for noen bare gjetter det før man vet det selv

Back
Topp