Avsløre graviditeten på FB?

Hei :) Jeg synes folk henger seg for mye opp i akkurat dette. Gjør det som føles riktig for deg. Dette er en positiv ting, hvorfor gjemme det? Dette er bare morro og hyggelig, og om man skulle være så uheldig å miste det sååå gjør det ikke noe om at andre vet at du er gravid...eller at du har mistet. Støtte får du uansett.
Dette er og skal være noe positivt og hyggelig:)
Synes det er en teit regel folk har laget om at du bør /må/skal vente til da å da....
Gjør det som føles riktig for deg. Og det som gjør deg glad er riktig ;) God helg :)

Jeg har tenkt å vente til rdinær ul....mest fordi jeg vil sjekke at alt er ok:) Er så rart å føle seg så gravid uten å kjenne liv enda. Gleder med såå til jeg kjenner de første "boblene". Håper jeg kjenner de tidligere nå enn ved førstemann (det er jo det de sier at man gjør.. :))

Skjønner godt at de som velger å legge ut på fb gjør det :))

Syns den med bilde av en bolle i ovnen var finfin:))

Skjønner selvfølgelig alle andre som har lyst å fortelle det tidlig, er jo opp til hver enkelt det:) men personlig så syntes jeg ikke det var noe gøy sist etter at jeg hadde mista etter passert 3 mnd.. Da hadde "alle" visst om graviditeten siden 6-7 uke og det var direkte deprimerende når folk som ikke ante at jeg ikke var gravid lenger kom å klappa meg på magen å spurte hvordan det gikk etc.. Er jo klart de nærmeste i familien og nære venner vet om det,men så får de jo vite med engang hvis noe skulle skje også. Legger ikke ut på facebook at jeg har mista feks. Gikk mange uker før alle visste hva som hadde skjedd sist. Derfor har jeg vært veldig nøye denne gangen hvem jeg har fortelt det til:) Klør i fingrene etter å vise alle det fine bildet fra tidlig-UL men får nøye meg med å vente litt! 

Bra tema i grunn, man får frem mange meninger og argumenter i innleggene

LilleBlinky skrev:
Hei :) Jeg synes folk henger seg for mye opp i akkurat dette. Gjør det som føles riktig for deg. Dette er en positiv ting, hvorfor gjemme det? Dette er bare morro og hyggelig, og om man skulle være så uheldig å miste det sååå gjør det ikke noe om at andre vet at du er gravid...eller at du har mistet. Støtte får du uansett.
Synes det er en teit regel folk har laget om at du bør /må/skal vente til da å da....
Gjør det som føles riktig for deg. Og det som gjør deg glad er riktig ;) God helg :)

Såååå enig i dette!!! :D

Bare annonser når det passer dere :) Syns det bilde med bolla i ovnen var morsom :)
Jeg var vel litt tidlig sist, og nå har vi jo ei til så tror ikke ventetiden blir så lang.... Men veldig kosleig med hilsninger og sånn pga man venter barn og har fått når man kanskje har en litt hard dag med kvalme eller hatt en lang natt med gråt...

Jeg har ikke lyst at det skal stå noe på fb om at jeg er gravid. Når ryktet sprer seg mer, vil det nok komme spm på veggen min, men de kommer jeg til å slette så snart jeg ser dem.
Å være gravid er noe personlig, som ikke trenger å være på fb.
Jeg vil heller ikke ha bilder av mitt barn på fb. Om det er ultralyd bilde eller etter h*n er født. De kan jo ikke svare for seg om de synes det er greit.
Jeg synes alle bør tenke seg litt om og ikke dele alt personlig med offentligheten. JEg synes folk deler altfor mye private saker på fb.

Å bare som det er sagt, så er dette mine meninger, og jeg forventer ikke at andre skal være enige. 

Jeg kommer nok til å skrive det på fb om et par uker! :)

Først så må jeg på UL på onsdag for å se hvordan "tilstanden" er der inne. Er alt i skjønneste orden, så kommer jeg til å si det til de nærmeste vennene og resten av slekta. Når de har fått vite det, så får de på fb vite det :) Synes bare det er koselig å dele slike nyheter jeg :D

Jeg skal vente til etter den ordinære ultralyden :)

Og da skal jeg enkelt og greit skrive : Da jeg gikk på skolen så lærte vi at 1+1 = 2, men hos oss så stemmer det ikke for her blir 1+1=5 :)
Så får de pønske på den :)

LilleBlinky skrev:

Helt enig, ingen skam å miste og støtten kan være god å ha :-) Eneste jeg syns er viktig er at man har fortalt de nærmeste først, så blir ikke svigermor eller ei tante fortvila fordi de fikk høre det på facebook :-P

Jeg er helt enig med Gravid! =)!! Greit nok at alle jeg har på fb er venner eller bekjente, men av de 5-600 så er det ikke alle som trenger å vite alt. Jeg vil ikke ha noe der i det hele tatt...

Gravid! =) skrev:
Jeg har ikke lyst at det skal stå noe på fb om at jeg er gravid. Når ryktet sprer seg mer, vil det nok komme spm på veggen min, men de kommer jeg til å slette så snart jeg ser dem.
Å være gravid er noe personlig, som ikke trenger å være på fb.
Jeg vil heller ikke ha bilder av mitt barn på fb. Om det er ultralyd bilde eller etter h*n er født. De kan jo ikke svare for seg om de synes det er greit.
Jeg synes alle bør tenke seg litt om og ikke dele alt personlig med offentligheten. JEg synes folk deler altfor mye private saker på fb.

Å bare som det er sagt, så er dette mine meninger, og jeg forventer ikke at andre skal være enige. 

Back
Topp