Avokado

CENH

Junis12s guttemamma
Hvordan gir dere det? Ordner det til mos eller?

Ja, her moser jeg det. Noen ganger får hun det alene og andre ganger blander jeg inn litt banan i :)

Moser det med stavmikseren.. :)
Har ikke prøvd det rent ennå, kun blandet med banan.. Og han elsker det!:D

Tar litt på ei fjøl og krakker det med gaffel ;) Har det både i grøt og gir det som mos ;)

Det har vi ikke prøvd enda;)
litt redd å prøve siden storebror har nøtteallergi.

Skraper bare med en skje jeg, da blir det så most og fint så:)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det har vi ikke prøvd enda;)
litt redd å prøve siden storebror har nøtteallergi.

Type allergi er ikke arvelig, det er evnen til å utvikle allergi som kan gå i arv. Om eldste har nøttealleegi kan yngste likegodt utvikle fiskeallergi eller pollen. Så lurt å være forsiktig under introduksjon av nye matvarer som er vanlig å reagerer på:-)
Avokado er litt omdiskutert som nøtt, svært mange regner det som grønnsak. Jeg er ganske sikker det er en nøtt, men blir usikker noen ganger:-P
Nøtter har forresten ikke samme allergener, man kan være hyperallergisk mot en type nøtt og samtidig fint tåle å spise en annen;-)

Type allergi er ikke arvelig, det er evnen til å utvikle allergi som kan gå i arv. Om eldste har nøttealleegi kan yngste likegodt utvikle fiskeallergi eller pollen. Så lurt å være forsiktig under introduksjon av nye matvarer som er vanlig å reagerer på:-)
Avokado er litt omdiskutert som nøtt, svært mange regner det som grønnsak. Jeg er ganske sikker det er en nøtt, men blir usikker noen ganger:-P
Nøtter har forresten ikke samme allergener, man kan være hyperallergisk mot en type nøtt og samtidig fint tåle å spise en annen;-)

ja vi har masse allergi i familien, så tar ingen sjanser;) iom det er omdiskutert om det er nøtt eller ei er det best å bare vente. Litt synd for det er jo så godt!

storebror tåler ikke noen nøtter, men tåler mandler. men vet igrunn ikke om mandel er nøtt eller ikke.

Back
Topp