Avokado ?

AilOn

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Smånissene 2022
❄️ Januargull 2023 ❄️
Hvordan vet man at en avokado er moden ?
kan jeg skrape avokade av på skea og gi til jenta mi, eller må jeg blande med noe ?

Den skal være myk, men ikke blitt brun.

Er den ikke skikkelig myk, så er det stor sannsynlighet for vondt i magen.

ORIGINAL: hissigproppen

okei.. den jeg har er skikkelig myk, men tror jeg venter mde og prøve til imorgen da :p

ORIGINAL: *NinaOgVesla

ORIGINAL: hissigproppen

okei.. den jeg har er skikkelig myk, men tror jeg venter mde og prøve til imorgen da :p

hehehe.

Og btw, bæsjen kan bli veldig grønn av det [8D]

Den skal gi etter for et lett trykk, og være lett å mose med en gaffel.. er den litt hard og "vannete" på en måte er den ikke moden.

Veldig godt å blande med salt og ha på skiva, til deg selv da[:)]

Den skal være mørk i skallet. Kjenn på den midt i hånden, den skal være litt fast, men ikke mer en at den gir litt etter når du klemmer. Avocado er kjempefint å begynne med når de skal få fast føde. Begynn med bare ren avocado [:)]

den kan spises alene og den er også god blandet med banan. tror også de to hjelper hverandre slikat du får utnytter næringen fra begge maksimalt eller noe.

jeg ga mye advokado med banan til minsta å d hva favoritten tom. gutten min på da 3 spiste d hehe selv om d ikke ser så kjempe inbydende ut hehe. hvis du kjenner på advokadoen at den ikke er hard når du klemmer litt på den forsiktig da er den god er den hard er den ikke god med d første gir den veldig etter blir den hvertfall ikke god, men en lærer den grensen etter et par :D

Back
Topp