Avocado - yay or nay??

Herewegoagain

Forumet er livet
Julikulene 2020
Var kjempe flink og tok med meg matpakke på jobb...vil spise litt sunnere - har smakt avocado før og spiser guac med noe quesadias fajitas typ. MEN ren avocado derimot -not my cup of tea :p

Liker du avocado??

Jaa! Liker det veldig godt.
Men likte det ikke de første gangene jeg smakte :)

Nei :shy:
Men har fått beskjed fra kollegaer fra jobb at jeg ikke har smakt riktig avokado, for jeg er av den oppfatning at det er veldig lite smak i det :p

Smaker ikke mye og er litt mushy og klissete :p

Jeg syns det smaker mye :p Digger avokado!

Om man liker guacamole, men ikke ren avokado, så går det an å prøve avokado med salt og pepper, eventuelt litt lime, dette er noe likere guacamole :)

Veeeldig glad i det, hiver litt rømme på, salt og pepper og gomler som bare det.
Men det er kjempevanskelig å få tak i gode avocadoer her :(

Elsker det! Men er ikke så mange år siden jeg begynte å like det :) Startet med å ha det på brødskiva sammen med egg og salt på. Nam! Smaker ekstra godt med litt salt på :)

Mitt tips er forøvrig å kjøpe de umodne/nesten modne avokadoene og la dem modne på kjøkkenbenken hjemme. Når de er modne nok legger man de i kjøleskapet og så kan man ta ut en moden avokado når man trenger den :) de spisemodne fra butikken synes jeg er overmodne og ekle omtrent hver gang. Så jeg holdt på å gi opp hele avokadoen helt til jeg fant ut at det var bedre å kjøpe de andre :p

Veldig glad i avokado, men spiser det sjelden. Liker det alene, som guacamole, i smoothie osv :D

Nam!!

Back
Topp