Avlyst dåp

Pseudomamma

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Septemberlykke 2016
Høsthjerter 2017
Jeg har tatt beslutningen om å avlyse dåpen som egentlig skulle vært 4 desember... min mamma har blitt diagnosert med alvorlig kreft og jeg orker ikke et stort selskap på 50 mennesker den nærmeste tiden, jeg har mer enn nok med meg selv og mini!
Hun skal døpes men det er alt, jeg ville ikke ha noe selskap etterpå. Men nå har samboer avtalt med sin familie at de skal møtes hjemme hos hans bror etter kirken, bare hans søsken med barn er 19 mennesker, så kommer svigerforeldre med ektefeller på toppen av det, var jo nettopp dette jeg ikke ville... jeg var klar og tydelig med samboeren min men han har allikevel gått bak min rygg og avtalt dette :(
Syntes dere at det blir feil hvis jeg ikke dukker opp? Jeg orker ikke tanken på å stå der med hele hans familie og "feire" Lotta mens min familie sitter på sykehuset med 100000 bekymringer og tanker...

Det der synes jeg var veldig feil av samboeren din. Et selskap kan dere jo evt ta senere. Ikke midt oppi noe sånt. Og når du ikke føler for noe selskap midt oppi alt, så vil du ikke det. Samme hvem del av familien som dukker opp.. Skjønner ikke hvorfor han ikke ser det?

Årh, kjenner jeg ble frustrert på dine vegne. Hvis du føler selskap er det siste du vil i den dagen, så dropper du det. Dere avlyste jo av en grunn.

• Liker
Reactions: VHN
Enig! Det var jo nettopp derfor du avlyste. Du trenger absolutt ikke å gå.

Håper moren din får riktig behandling og blir frisk ❤️ Min pappa fikk vite at han hadde kreft samme dag som min datter ble født. Heldigvis har kreftforskningen kommet langt, og mange blir friske. Jeg føler med deg og krysser fingrene for at det går bra med moren din.

• Liker
Bare og bli hjemme, var jo det du avlyste for. Hadde jeg ikke tenkt på engang :)

Sender mange klemmer og krysser fingrene for mamman din ❤️

• Liker
Enig med dem over; hold deg hjemme. Men, synes det er ganske respektløst av samboeren din:(

Masse lykke til med din mor. Sender deg noen gode klemmer❤️

• Liker
Enig med dem over her :love022
Jeg synes mannen din er tankeløs når han går bak ryggen din når du har sagt hvordan du føler det. Jeg hadde ikke møtt opp der siden du har våre tydelig på hvordan du har det. Mannen din burde ha empati nok til å forstå hva du sier, og bakke deg opp. Stor feiring kan dere jo ta siden når ALLE er friske, og 100% klar!

Mange varme klemmer, og lykke ønskninger til Mamman din. Sender dere masse styrke klem ❤️

• Liker
Tror nok jeg ville satt med foten! Dåpen kan man jo gjennomføre, men dåpsfesten kan man ta en annen gang. Joda, du kan bli hjemme, helt klart, men hvorfor kan han ikke vente slik at du også får gleden av å være med i dåpsfesten til ditt eget barn? Veldig, veldig egoistisk valg synes jeg, høres ut som om du er i en vanskelig situasjon. Han burde heller bruke energien på å være der for deg.... Stå på, jeg heier på deg <3

Takk for alle gode ord jenter ❤️ det hjelper midt oppi en tøff tid med mye tanker som surrer :/ tror jeg dropper det da, kan heller kjøpe med meg en kake og dra på sykehuset og "feire" med mamma, pappa og storebror der :)

Takk for alle gode ord jenter ❤️ det hjelper midt oppi en tøff tid med mye tanker som surrer :/ tror jeg dropper det da, kan heller kjøpe med meg en kake og dra på sykehuset og "feire" med mamma, pappa og storebror der :)
Det synes jeg hørtes ut som en veldig fin ting å gjøre ❤️

Skulle nesten ha tatt med jenta di også. Så kunne di ha sittet der og feiret på egen hånd. Synes det var veldig dårlig gjort av han. Du burde gjøre akkurat deg du føler for ❤️

Skulle nesten ha tatt med jenta di også. Så kunne di ha sittet der og feiret på egen hånd. Synes det var veldig dårlig gjort av han. Du burde gjøre akkurat deg du føler for ❤️
Så absolutt!! Signerer denne. Familien din(ts) skal jo også få feire dåpsbarnet! Ingenting som tilsier at HAN skal ta med seg dåpsbarnet på dåpsdagen. Like mye din rett og din familie. Uten å mene å sette dere mot hverandre med babyen som våpen altså, men synes det er så egoistisk. Ikke bare for deg, men moren din og din familie.

Så absolutt!! Signerer denne. Familien din(ts) skal jo også få feire dåpsbarnet! Ingenting som tilsier at HAN skal ta med seg dåpsbarnet på dåpsdagen. Like mye din rett og din familie. Uten å mene å sette dere mot hverandre med babyen som våpen altså, men synes det er så egoistisk. Ikke bare for deg, men moren din og din familie.
Ble enig med samboeren om at jeg tar med Lotta på sykehuset så kommer han å henter henne etter en times tid, så får alle litt tid og kos med henne :) da får han feiret dagen som han ville og jeg kan slappe av på sykehuset med familien min :) jeg kunne tenke meg og ta selskapet på et annet tidspunkt, men er kanskje like greit... vi vet enda lite om prognosene til moren min, og uansett så er veien lang mot friskmelding om hun i det hele tatt overlever... det kan hende vi har noen tøffe år foran oss og føles liksom for dumt å ha et selskap når hun nærmer seg to år hvis ikke eldre!

Bli hjemme! Dårlig gjort av han :( Dere kan heller feire når alle forhåpentligvis er friske og raske igjen.

Jeg døpte meg når jeg var 14 år. Så om du venter gjør vell ikke noe☺☺

Varme tanker til deg❤

Back
Topp