Avlyst dåp

Pseudomamma

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Septemberlykke 2016
Høsthjerter 2017
Jeg har tatt beslutningen om å avlyse dåpen som egentlig skulle vært 4 desember... min mamma har blitt diagnosert med alvorlig kreft og jeg orker ikke et stort selskap på 50 mennesker den nærmeste tiden, jeg har mer enn nok med meg selv og mini!
Hun skal døpes men det er alt, jeg ville ikke ha noe selskap etterpå. Men nå har samboer avtalt med sin familie at de skal møtes hjemme hos hans bror etter kirken, bare hans søsken med barn er 19 mennesker, så kommer svigerforeldre med ektefeller på toppen av det, var jo nettopp dette jeg ikke ville... jeg var klar og tydelig med samboeren min men han har allikevel gått bak min rygg og avtalt dette :(
Syntes dere at det blir feil hvis jeg ikke dukker opp? Jeg orker ikke tanken på å stå der med hele hans familie og "feire" Lotta mens min familie sitter på sykehuset med 100000 bekymringer og tanker...
 
Jeg vet ikke hva som er riktig for hvert enkelt individ, men da mammaen min fikk lungekreft og vi alle bare venter på den dagen alt var over. Planla jeg dåp, inviterte og hadde alt som normalt. Dette for att jeg hadde ett håp om att mamma fikk blitt med og for å ha andre ting å tenke på. Mamma døde en uke før dåpen. Vi gjennomførte dåpen søndag og gikk i begravelse onsdag. Det var godt med en gledens dag midt oppi alt det tøffe:)

Dette var riktig for meg, hva som blir riktig for deg må du avgjøre, men fortsett å vær tydlig med din samboer:)
 
Jeg vet ikke hva som er riktig for hvert enkelt individ, men da mammaen min fikk lungekreft og vi alle bare venter på den dagen alt var over. Planla jeg dåp, inviterte og hadde alt som normalt. Dette for att jeg hadde ett håp om att mamma fikk blitt med og for å ha andre ting å tenke på. Mamma døde en uke før dåpen. Vi gjennomførte dåpen søndag og gikk i begravelse onsdag. Det var godt med en gledens dag midt oppi alt det tøffe:)

Dette var riktig for meg, hva som blir riktig for deg må du avgjøre, men fortsett å vær tydlig med din samboer:)
Så trist å høre, beklager så mye for tapet ditt :(
Jeg kan se at det føles bra med en dag der man kan tenke på annet, og jeg vurderte å ha dåpen nettopp på grunn av dette men vi bor i Sverige og dåpen skal holdes i Norge, den hjelpen jeg hadde her oppe var mamma, og jeg klarer ikke stå alene med alt :(
 
Kondolerer, frk88 ❤️

Så leit å høre at moren din er blitt syk VHN... Stor klem fra meg, krysser alt jeg har for at hun blir bra.... :(

Siden din samboer bestemte seg for å ta over skuta bak din rygg så hadde jeg ikke dratt i hans private feiring. Du sa jo at du ikke ønsket noe, det kunne han respektert. Så nei, ikke rart eller frekt eller merkelig om du ikke dukker opp der. Hadde ikke jeg gjort heller ❤️
 
Stor klem VHN <3 Så utrolig trist :( En dåp er en gledes dag, og hvis det blir feil for deg å feire så har du gjort riktig beslutning. Det triste er at samboeren din har gått bak din rygg, har du konfrontert han med det?
 
Back
Topp