Avlesning testresultat..

PrøverLykkeNr3

Forelsket i forumet
Januarlykke 2020
Jeg forstår ikke helt hvordan clearblue beregner ukene på graviditetstestene. Når jeg fikk 3+ tenkte jeg at er 3 uker eller mer. Stemmer dette? Føler meg lite smart i forhold til dere andre som fremstår som og ha stålkontroll på de fleste områder:angelic: og ser det er flere her inne som skriver 5+4 og lignende på 3+ resultatet.. Er det ut fra siste menstruasjon eller eggløsning dere rekner eller?
Har ikke hadd menstruasjon siden januar og ingen anelse på når jeg hadde eggløsning :smiley-angelic006

CB digital indikerer spirens alder, mens på faktisk svangerskapslengde så tar man med to uker ekstra (ukene før eggløsning). Det virker litt merkelig, men er nå sånn de regner et. :P Da fra første dag i forrige menstruasjon. Så med 3+ så vil man som regel være 5 uker eller mer på vei, fordi det tas med de to ukene før eggløsning også. :)

Forvirringen blir jo enda større når det snakkes om at en er 5+4 på vei men er i uke 6. Den sleit jeg litt med å få tak i da jeg var gravid første gang. :hilarious:

CB digital indikerer spirens alder, mens på faktisk svangerskapslengde så tar man med to uker ekstra (ukene før eggløsning). Det virker litt merkelig, men er nå sånn de regner et. :p Da fra første dag i forrige menstruasjon. Så med 3+ så vil man som regel være 5 uker eller mer på vei, fordi det tas med de to ukene før eggløsning også. :)

Forvirringen blir jo enda større når det snakkes om at en er 5+4 på vei men er i uke 6. Den sleit jeg litt med å få tak i da jeg var gravid første gang. :hilarious:

Takk for svar! :) Så da er jeg 5uker eller mer påvei da:)

Hvorfor sies det at en er 5+4 påvei men er i uke 6 da? Føler jeg har glemt det meste fra mitt første svangerskap for 4 år siden:p føler meg helt fersk igjen jeg!:hilarious:

Takk for svar! :) Så da er jeg 5uker eller mer påvei da:)

Hvorfor sies det at en er 5+4 påvei men er i uke 6 da? Føler jeg har glemt det meste fra mitt første svangerskap for 4 år siden:p føler meg helt fersk igjen jeg!:hilarious:

Som oftest, noen får 3+ tidligere også. Kommer helt an på mengde hCG, og det er jo så individuelt. Men de aller fleste har jeg inntrykk av at får 3+ fra rundt 5+0 og utover. :)

Da har man gått inn i/begynt på den 6 uka, men har "fullført" 5 uker og 4 dager.

Som oftest, noen får 3+ tidligere også. Kommer helt an på mengde hCG, og det er jo så individuelt. Men de aller fleste har jeg inntrykk av at får 3+ fra rundt 5+0 og utover. :)

Da har man gått inn i/begynt på den 6 uka, men har "fullført" 5 uker og 4 dager.

Okei, ja nå ble jeg litt klokere:D takk for hjelpen!
Må si jeg er spent på hva de sier på tul iløpet av uken!:)

Okei, ja nå ble jeg litt klokere:D takk for hjelpen!
Må si jeg er spent på hva de sier på tul iløpet av uken!:)

Har du fått satt opp time, eller venter du på beskjed? Skal på onsdag jeg, er heller ikke sikker på hvor langt jeg er på vei. Er ikke så stort slingringsmonn her da, for er ikke så mange mulige unnfangelsesdager å velge i. :hilarious:

Har du fått satt opp time, eller venter du på beskjed? Skal på onsdag jeg, er heller ikke sikker på hvor langt jeg er på vei. Er ikke så stort slingringsmonn her da, for er ikke så mange mulige unnfangelsesdager å velge i. :hilarious:

Skulle få tlf fra sykehuset iløpet av uken med en time til tul, i og med at vi reiser på ferie neste uke. Har vært gjennom 5 SA tidliger, ene gangen med tvillinger så de følger meg veldig tett når jeg blir gravid heldigvis:happy:
Alt er så usikkert da både mens og eggløsning er helt på avveie for meg:p
Hvor langt tror du selv du er kommet da? Er så betryggende når vi får tul synes jeg!

Skulle få tlf fra sykehuset iløpet av uken med en time til tul, i og med at vi reiser på ferie neste uke. Har vært gjennom 5 SA tidliger, ene gangen med tvillinger så de følger meg veldig tett når jeg blir gravid heldigvis:happy:
Alt er så usikkert da både mens og eggløsning er helt på avveie for meg:p
Hvor langt tror du selv du er kommet da? Er så betryggende når vi får tul synes jeg!
Masse lykke til!! Og god tur:love7

Back
Topp