avlastningshjem

Midt Norge

Elsker forumet
hvor henvender man seg for å få avlasninghjem?  spørr for ei jeg kjenner som karnsje kunne ha trengt litt avlastning.. har tenkt å foresla det for henne,men vill liksom samle litt info først slik at jeg vet mest mulig.. skulle gjerne stilt opp jeg ,men å sett faste helger el slikt når jeg har en liten en pluss at jeg går i turnus synes jeg blir litt tøft sån på fast uhverfall. stiller jo sef opp nå,men vill liksom ikke bitte meg til fast helger .

Kontakt barnevernet der du bor, de ordner det[:)]

bufetat.no

ORIGINAL: Mamman til my!

barneverntjenesten har avlastningshjem/besøkshjem [:)]

okey så da tar man kontakt med barnevernskontoret da el? sikkert dumt spørsmål,men vet absolutt ingenting om dette,og vill være 100% sikker på det før jeg ber henne kontakte de.

ORIGINAL: Midt Norge

okey så da tar man kontakt med barnevernskontoret da el? sikkert dumt spørsmål,men vet absolutt ingenting om dette,og vill være 100% sikker på det før jeg ber henne kontakte de.

Jepp, alle kommuner har en barnevernstjeneste, enten alene eller sammen med sosialtjenesten. Be henne ringe, fortelle hva det gjelder og be om et møte med de.

Sign denne jeg:)

ninghjem? spørr for ei jeg kjenner som karnsje kunne ha trengt litt avlastning.. har tenkt å foresla det for henne,men vill liksom samle litt info først slik at jeg

Det spørs jo hvorfor hun vil ha avlastning. Om hun har ett barn som har spesiellebehov f.eks utvilklingshemming så er det avdeling for funksjonshemma i kommunene.

ORIGINAL: TauZa

ninghjem? spørr for ei jeg kjenner som karnsje kunne ha trengt litt avlastning.. har tenkt å foresla det for henne,men vill liksom samle litt info først slik at jeg

Det spørs jo hvorfor hun vil ha avlastning. Om hun har ett barn som har spesiellebehov f.eks utvilklingshemming så er det avdeling for funksjonshemma i kommunene.

sant nok[:)]

Signerer denne, og jeg tror ikke man får avlastning "bare" fordi man er sliten.

takk for svar. 

Mamma fikk avlastningshjem til lillebroren min fordi at pappa ikke stilte opp på den tiden og mamma var veldig sliten hjemme med 3 barn alene..

Ring barnevernet..

Desverre er det veldig opp og ned fra kommune til kommune[&o]

Kjenner ei som fikk avlastning annen hver helg kun fordi hun var alene mamma, og egentlig hadde støtte rundt seg.

Mens ei annen fikk overhode ikke hjelp og hun kunne trengt det mer..forskjellige kommuner[:'(]

ORIGINAL: Rebecca85

Desverre er det veldig opp og ned fra kommune til kommune[&o]

Kjenner ei som fikk avlastning annen hver helg kun fordi hun var alene mamma, og egentlig hadde støtte rundt seg.

Mens ei annen fikk overhode ikke hjelp og hun kunne trengt det mer..forskjellige kommuner[:'(]
Det er det nok også.. Må også legge til at dette er 15 år siden da [8D]

ORIGINAL: *Høna*

Signerer denne, og jeg tror ikke man får avlastning "bare" fordi man er sliten.

Alle kan søke om det så er det opp til BV om de innvilger det ,men lett er det ikke da det som regel er mangel på avlastings hjem .....

Back
Topp