Avkortet og nebbet livmorhals?

dumidalia

Gift med forumet
Jeg har vært på ultralyd i dag igjen, og alt er bra med den lille. Nå ligger han ca 8% under snittet og følger sin egen kurve fint. Jeg nevnte for gynekologen at jeg har hatt en del nedpress, stikkinger og murringer og da foreslo han at vi kunne måle livmorhalsen. Forrige gang fødte jeg i uke 35+2, litt prematurt. Jeg er litt bekymret for at det skal skje igjen. Han målte livmorhalsen med innvendig ultralyd og den var ca 3 cm og nebbet, altså den har begynt å modnes fra innsiden. Han sa at det var ingen umiddelbar fare for fødsel, men han anbefalte meg å holde meg mest mulig i ro, hvile og ligge i håp om at livmorhalsen ikke skulle åpne seg enda mer på en stund.

Noen andre som har erfaringer med dette? Hva er normal lengde på livmorhalsen i uke 32? Det er jo ikke stort å gjøre med det, så jeg sitter nå her med beina høyt :)

Jeg husker at jeg var inne i uke 27 med andre mann hadde rier som heldigvis stoppet. Min livmorhals ble måket til litt under 2,5 cm og jeg gikk allikevel til termin. Men tror normalen ligger fra 3-4 eller noensånt om jeg ikke tar helt feil

Får håpe han holder seg inne en stund til, og at det ikke skjer noe for tidlig. Og får du forhåpentligvis en lettere fødsel i og med at modningen har startet litt.

Har ikke peiling på hvor lang eller kort, eller hard og myk den derre livmorhalsen skal være...
Men bra at alt var fint med den lille:)
Du får være flink å sitte med beina høyt og slappe av;)

Har skjønt det som at livmorhalsens lengde varierer fra person til person, men at den skal være ca 3-5 cm før modning.. Så den skal vel være så lang gjennom hele svangerskapet frem til det begynner å nærme seg termin.. Håper lillingen holder seg inne en stund til:) Når har du termin?

Jeg har termin 12. januar og håper så absolutt at han holder seg inne til det nærmer seg. Har søkt litt på nettet og det virker ikke som 3 cm er veldig kort på noe vis, men det er den nebbingen som uroer meg litt. Forrige fødsel merket jeg ingenting før kynnerene ble litt plagsomme og gikk bakover mot ryggen. Jeg hadde ingen symptomer før 12,5 timer før han var ute.

Nei, det er vel bare å sitte i ro og håpe at det holder en stund iallefall :)

Krysser fingrene for deg :) Du får ta det med ro med god samvittighet:) Er du sykemeld? :P

Krysser fingrene for deg :) Du får ta det med ro med god samvittighet:) Er du sykemeld? :p
Ja, jeg har vært sykemeldt siden juni. For en stund siden gikk jeg over på svangerskapspenger, på grunn av kynnere, stress og for tidlig fødsel sist.

Ja, jeg har vært sykemeldt siden juni. For en stund siden gikk jeg over på svangerskapspenger, på grunn av kynnere, stress og for tidlig fødsel sist.

Så bra:) Da er det nok ikke noe i veien for å ta det heeeeelt med ro :)

Så deilig:) Har du netflix? Er ikke så mange av de nyeste seriene der, men jeg synes den er helt fantastisk likevel:) Også kan man se både på pc, telefon, nettbrett og TV(via xbox eller andre konsoller)...

Så deilig:) Har du netflix? Er ikke så mange av de nyeste seriene der, men jeg synes den er helt fantastisk likevel:) Også kan man se både på pc, telefon, nettbrett og TV(via xbox eller andre konsoller)...

Ja, mannen min har ordnet det til meg nå, så fra neste uke tenker jeg det blir noen runder der inne. Har du noen serier du anbefaler? Fikk anbefalt misfits, så den skal jeg se om jeg finner.

Jeg er veldig glad i komedier, så akkurat nå driver jeg med "How I met Your Mother".. Den har maaaange sesonger og episoder, så jeg har ikke rukket å se noen andre enda.. Liker å gjøre meg "ferdig" med en hel serie før jeg begynner på neste, så jeg ikke mister tråden om jeg blir borte litt ;) Ser ikke så mye da, for jeg er veldig glad i å lese bøker, så når jeg er hjemme alene på ettermiddagen går det stort sett bare i Harry Hole ;)

Ja, how I met your mother er morsom, har sett det litt på tv =)

Ja, det hadde jeg også.. Men bare en episode her og en der, så jeg hadde aldri fått med meg sammenhengen.. MYE bedre når man ser fra episode 1 og får sett alle episodene, altså ;) Kan si fra om jeg kommer over noe annet når jeg er ferdig med den ;)

Ja, det hadde jeg også.. Men bare en episode her og en der, så jeg hadde aldri fått med meg sammenhengen.. MYE bedre når man ser fra episode 1 og får sett alle episodene, altså ;) Kan si fra om jeg kommer over noe annet når jeg er ferdig med den ;)

Ja, gjør gjerne det :)

Ja, gjør gjerne det :)

Også må du si fra til meg om du kommer over noe bra! ;) Gjetter på at du får mye flere muligheter enn meg til å bruke netflix fremover, jeg får nok ikke nyttet det fullt ut før permisjonen starter ettersom jeg jobber hver dag ;)

Også må du si fra til meg om du kommer over noe bra! ;) Gjetter på at du får mye flere muligheter enn meg til å bruke netflix fremover, jeg får nok ikke nyttet det fullt ut før permisjonen starter ettersom jeg jobber hver dag ;)

Det skal jeg gjøre. Fikk anbefalt en haug med serier, men jeg husker jo ikke hva de heter... :)

Samme her.. Men man må gjerne ha sett dem selv for å huske tittelen ;)

Back
Topp