Avholdsmennesker?

Cachee

November 2014 <3
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberskattene 2014 <3
Noen andre her inne som er helt avholds til alkohol, også utenom graviditet/ammeperiode? I så fall, hva er din grunn til det ? Bare nysgjerrig.

Drikker dere alkoholfrie drikker fra vinmonopol? Hva er favoritt ? :)

Jeg er ikke helt avholds, men drikker kanskje 3 ganger i året. Sist gang var en ukes tid før mini ble laga, så det passa jo bra :P Har ikke noe særlig grunn egentlig, jeg har bare ikke noe behov for å drikke. Raste fra meg i 18-20 års alderen :P

Min favoritt fra polet er en hylleblomstchampagne, den er det 0,5% alkohol i (så selges som alkoholfri), sykt god. De har også en jordbærchampagne (helt alkoholfri) som er kjempegod :)

Jeg er så godt som avholds. Jeg er ikke så glad i alkoholsmaken. Det er gøy å være påvirket, men selv om jeg drikker svært sjeldent så skal det mye til før jeg merker effekt av drikken. Og jeg synes det er tåpelig å drikke noe jeg ikke liker så godt kun for å bli påvirket. Liker godt rusbrus, så det kan jeg drikke. Men interessen er liksom der så sjeldent, så det blir med en gang i året max.
Jeg drikker ikke alkoholfrie drikker, sånn bortsett fra vann og melk osv :-P

Drikker kanskje to ganger i året, vet ikke helt hvorfor, men det frister ikke og jeg har ikke et stort behov for det.
Drakk veldig mye når jeg var ungdom, men roet meg når jeg fikk samboer. Er oppvokst i et alkoholisert hjem, kanskje derfor jeg ikke drikker nå.
Men jeg liker å ta meg en fest når gamle venner møtes i sommerferier f.eks og da drikker jeg stort sett rusbrus og cider. Ellers i selskap så drikker jeg brus:P

Jeg er avholds, syns ikke det smaker noe særlig, og har ikke noe behov for å lære meg å like det.
Men gubben drikker, så jeg er ikke sånn at jeg ikke kan være rundt det:)

Avholds og avholds....

Men blir kanskje en eller to ganger i året.

Har ikke så stort behov for fest og fyll :-P

Liker hverken øl eller vin, så blir mest cider. Liker bailyes da ;-)

Jeg er så godt som avholds. Jeg er ikke så glad i alkoholsmaken. Det er gøy å være påvirket, men selv om jeg drikker svært sjeldent så skal det mye til før jeg merker effekt av drikken. Og jeg synes det er tåpelig å drikke noe jeg ikke liker så godt kun for å bli påvirket. Liker godt rusbrus, så det kan jeg drikke. Men interessen er liksom der så sjeldent, så det blir med en gang i året max.
Jeg drikker ikke alkoholfrie drikker, sånn bortsett fra vann og melk osv :-P
Kan signere det meste her. Drakk vel to cider i november 2013, det var sist. Det var dog nok til at det surra litt i toppen.

Likar ikkje smaken av alkohol, likar ikkje vin eller øl (heller ikkje alkoholfri alternativ), og har heller ikkje noko behov for å bli full. Det er ikkje verd det når ein blir kvalm.

Er ikkje prinsipielt avholds, har berre ikkje behov for det. Moroa veier ikkje opp for dårleg smak, samt ubehag etterpå.

Jeg er rett og slett mer glad i brus enn alkoholholdige drikker. Derfor velger jeg heller det jeg synes smaker best. :)

Drikker ikke noen alkoholfri vin, øl etc fordi det smaker ikke godt, og jeg har ingen behov for "falsk" alkohol.

Jeg begynte bare aldri å drikke, og siden jeg ikke liker tanken på å miste kontrollen over hva jeg sier og gjør, har jeg ikke noe behov for å begynne. Liker godt brus, så ser ikke problemet

Her er vi begge avholds. Synes ikke alkohol smaker godt.

Jeg er fullstendig avholds :) Jeg liker ikke meg selv som full... Mannen min Har en sykdom som gjør at han ikke bør drikke alkohol, så blir ikke til at jeg gått på fylla/drikker uten han :/ Drikker heller ikke alkoholfritt, da foretrekker jeg brus :p

avholds og avholds.. drikker (smaker) maks en til to ganger i året. drakk mer og oftere når man var yngre, men err omentrent slutta nå.
er vel ikke noen spesiell grunn annet enn at jeg ikke har behov for å drikke og at jeg synes det meste smaker æsj.
gubben drikker like sjelden som meg, han føler heller ikke noe behov.
og det er heller ikke verdt det med tanke på hvor dårlig man kan ende opp med å bli.
alkoholfritt øl, vin etc, har jeg ikke smakt på. rett og slett fordi jeg ikke har behov for noe falsk alkohol, også gidder jeg ikke bruke penger og tid på å prøve ulike sorter for å se om jeg finner en som smaker godt.
nei, klarer meg lenge med brus :)

Jeg er avholds. Drakk litt før, men fant fort ut at jeg synes brus er mye bedre så da så jeg ikke noe vits i å drikke. Likte heller ikke følelsen av å være beruset og miste kontroll, og går på medisiner som ikke bør blandes med alkohol så klarer meg utmerket uten :D

Veldig glad i Herrljunga(?) cider fra europris jeg :D

Har ikke drikke alkohol på halvanne år. Å ikke vært full på like lenge. Nå som jeg har vært gravid og fått barn kjenner jeg at behovet for alkohol inntak er ikke eksisterende! Tror neppe jeg kommer til å drikke igjen. Aldri vært særlig glad i det og nå har jeg en veldig god grunn til å holde meg unna. Å liker ikke drikke alkohol for kos til mat el lignende.

Så blir frøken edru her på ubestemt tid :)

Ikke i prinsipp, men stort sett i praksis :) Har aldri vært full eller påvirket og det kommer jeg nok aldri til å bli heller. De gangene jeg har drukket noe har det også kun vært smaksprøver. Synes ikke så mye om smaken og er sjeldent i situasjoner hvor det er naturlig å drikke. Mannen er fra nord Norge men er merkelig nok som meg, avholds i praksis :P

Last edited:
Er avholds pga religion, men er oppvokst i Norge med en familie som ikke fins religiøse på noen punkter så har da smakt og liker virkelig ikke smaken! Drikker mye heller brus ;-)
Vi bruker litt vin da i løpet av et år men da i mat ;-)

Så og si avholds. Har aldri bestemt meg for å bli avholds, men etter at jeg ble gravid i 2011 har lysten aldri vært der. Synes brus er mye bedre :)

Jeg drikker ikke av flere grunner. Den viktigste er at jeg har sykdommer og bruker medisiner som ikke skal kombineres med alkohol. Jeg har aleneansvar for barnet mitt og det gjør det heller ikke naturlig for meg å drikke noe som inneholder alkohol. Har det like bra med å drikke brus, så da ser jeg ikke poenget. Har ingen problemer med at andre nyter et glass vin eller en øl, så er ikke prinsippielt imot alkohol.

Drikker kun på julebord :) Hjemme er vi avholds siden vi mener barn og alkohol ikke hører sammen. Drakk mer før vi fikk barn, men klarer meg utmerket godt uten :) Har ikke smakt alkoholfri vin, kan like godt drikke brus til kos :)

Jeg er ganske avholds. Husker ikke sist jeg drakk alkohol. Eller sist jeg var full. En av største årsakene er at jeg har fått barn og det er såå himla tungt å være mamma dagen derpå. Jeg jobbet offshore i mange år og siste året offshore var jeg mer eller mindre avholds. Dette var da i 2010-2011. Har rett og slett blitt lei alkohol og det å være i uggen form dagen derpå. Føler at jeg har vært det nok. Og nå savner jeg ikke det i det hele tatt, kan fint gå på fest uten å drikke. Går gjerne hjem før det tar helt av.

Synes det er likså godt med alkoholfri øl som weissbier :)

Back
Topp