avfarging vs bleking

LittleMonkii

Forumet er livet
Er det sånn at bleking sliter mye mer på håret enn avfarging? Min plan er å bli blond igjen når skattepengene kommer, men jeg er usikker på om jeg skal stripe det i flere etapper eller om jeg skal ta en runde avfarging først. Hva lønner seg? Det mørkeste av håret er mørk brunt og det lyseste er naturlig blondt. Det er ganske mange nyanser i håret mitt for tiden, men planen er å få det til å se så naturlig ut som mulig. Så igjen, hva lønner seg ?

Det beste, både økonomisk og for håret er jo å bare la det vokse ut. Men det var vel ikke det du spurte om. Er ikke frisør, men all striping/avfarging er i prinsippet blekemiddel. Så jeg vil faktisk våge meg til å si at det kan være like greit å gjøre kort prosess å bleke det tilbake til opprinnelig farge i en prosess, fremfor mange behandlinger. Når du uansett skal den veien, så er det sikkert ikke bra for håret å kanskje måtte gjennom 2-3-4 kjemiske prosesser fremfor bare en, selv om de mange kan være mildere vil prosessene i sum slite mer. Om du skjønner? 

Når du avfarger blir jo håret oransje... Avfarging først og så bleking vil jeg anbefale til en som vil ha helbleket hår. For et mer naturlig resultat er jo striper helt klart best :) Da ville jeg ikke stresset med å få det gjort så fort som mulig, men stripet det i flere omganger og gitt håret noen gode runder med kuring mellom hver gang :) Mindre slitasje + Finere farge = winwin! ;)

Jeg vet jo selvsagt at det beste ville være å spare, men nå har det seg sånn at jeg har ganske langt hår, så det vil ta en evighet.
Jeg vil som sagt ha det så naturlig som mulig, helbleket hår er noe av det styggeste jeg vet om - så om jeg hadde valgt avfarging ville jeg jo ha stripet det noen ganger for å få det til å matche min egen hårfarge så godt som mulig.. 

Men hva er forskjell på avfarging og helbleking, og hva lønner seg å gjøre når man skal gå fra...
noe ala dette (+at mitt er ganske lyst i det øverste hårlaget og hovedsakelig mørkere under)

til noe ala dette

???

Hadde håpet noen med mye kunnskap om det ville svare.. Kanskje noen som har et nick som begynner med L eller noe... 

Å stripe det i flere omganger er mest skånsomt og ikke minst penest. Det hender jeg får kunder som har prøvd en rundt avfarging først og så skal ha masse striper. Det er unødvendig slitasje for håret og det blir ikke pent. 

Labambie skrev:
Å stripe det i flere omganger er mest skånsomt og ikke minst penest. Det hender jeg får kunder som har prøvd en rundt avfarging først og så skal ha masse striper. Det er unødvendig slitasje for håret og det blir ikke pent. 

Hvor mange omganger med striping trengs for  få en pen, lys farge da? Har relativt mørkt rød/brunt hår nå, men lyst til å bli lysere til sommeren.

Gullungene til E! skrev:

Labambie skrev:

Hvor mange omganger med striping trengs for  få en pen, lys farge da? Har relativt mørkt rød/brunt hår nå, men lyst til å bli lysere til sommeren.

Det er så vanskelig å svare på. Man ser jo som regel stor og fin forskjell etter bare en behandling, men tre-fire er vel som regel sånn standard. Ta det over 2 mnd cirka 

Labambie skrev:

Ok, takk for svar :) Da skal jeg holde meg til striper!

Labambie skrev:

Gullungene til E! skrev:

Labambie skrev:

Det er så vanskelig å svare på. Man ser jo som regel stor og fin forskjell etter bare en behandling, men tre-fire er vel som regel sånn standard. Ta det over 2 mnd cirka 

Ok. :) Hvor mye koser striping sånn ca cirkus? Regner med det er veldgi forskjell fra salong til salong, men greit med en pekepinn.

Gullungene til E! skrev:

Labambie skrev:

Gullungene til E! skrev:

Labambie skrev:

Ok. :) Hvor mye koser striping sånn ca cirkus? Regner med det er veldgi forskjell fra salong til salong, men greit med en pekepinn.

Jeg betalte 1000kr for å stripe håret i folie hos lærling i en tangosalong for 2år siden..
Hun puttet i en glansvask slik at stripene ble borte uten å ta det opp med meg først.. Vet ikke hvor mye billigere det er hos lærlinger, men jeg skal ALDRI dra til en lærling igjen, selv om jeg må ut med mer penger.. Sjefen hennes dro fra jobb mens hun holdt på, så ingen "kontrollerte" underveis.. 

Men siden jeg er så feig så sa jeg ingenting, jeg var bare pissesur inni meg.

Jeg har ganske langt hår nå, så jeg regner med at det blir enda dyrere nå enn da jeg gjorde det for 2år siden.

Avfarging skal man ta om man for eksempel farger håret lysere, men ikke blir bra, DA skal man ta avfarging. Man skal ikke ta avfargning uten å ha farget håret først. Lært av svigermor som var proff frisør.

annemette skrev:
Avfarging skal man ta om man for eksempel farger håret lysere, men ikke blir bra, DA skal man ta avfarging. Man skal ikke ta avfargning uten å ha farget håret først. Lært av svigermor som var proff frisør.

Håret er farget. Jeg skrev jo at jeg vil tilbake til min naturlige hårfarge, så det er absolutt farget fra før av.

LittleMonkey skrev:
Jeg vet jo selvsagt at det beste ville være å spare, men nå har det seg sånn at jeg har ganske langt hår, så det vil ta en evighet.
Jeg vil som sagt ha det så naturlig som mulig, helbleket hår er noe av det styggeste jeg vet om - så om jeg hadde valgt avfarging ville jeg jo ha stripet det noen ganger for å få det til å matche min egen hårfarge så godt som mulig.. 

Men hva er forskjell på avfarging og helbleking, og hva lønner seg å gjøre når man skal gå fra...
noe ala dette (+at mitt er ganske lyst i det øverste hårlaget og hovedsakelig mørkere under)

til noe ala dette

???

Hadde håpet noen med mye kunnskap om det ville svare.. Kanskje noen som har et nick som begynner med L eller noe... 

Avfarging er rett og slett utvannet bleking, som jeg ikke vil anbefale til noen som skal gå fra så mørkt til lyst hår, ettersom du blir nødt til enten avfarge det flere ganger, eller avfarge og SÅ bleke mer. Au for håret rett og slett. (jeg var en dum jente på frisørskolen og måtte klippe av VELDIG mye hår pga. en prosess med en avfarging og tre blekinger).  

For å få det resultatet du viser til her ville jeg tatt noen runder med foliestriper. 

Prisene varierer jo ekstremt... Hvis du går til en av de store kjedene, så vil det nok koste deg rundt 1500kr? Noe sånt. 

Selv har jeg bleket det fra svart.
To blekinger + farging etter hver bleking.

Dersom håret var brunt som du beskriver så hadde jeg uten tvil stripet det. Blir penest, og jeg tror, fra egen erfaring, at håret ditt blir blondt nok allerede etter en striping.

Jepps, da blir det nok noen runder med striping og kuring. 
Redken extreme serien er kjøpt inn, så jeg er egentlig ganske klar!

LittleMonkey skrev:

De beste produktene spør du meg! Håper Anti-snap er på listen, for den gjorde mirakler for mitt hår hvertfall ;)

CaritaA skrev:

LittleMonkey skrev:

De beste produktene spør du meg! Håper Anti-snap er på listen, for den gjorde mirakler for mitt hår hvertfall ;)

Jada, hele greia. Har brukt anti snap en stund og har aldri hatt så mykt hår som nå, så den gjør jobben sin :)

Denne er jo gull da. Kåret til beste produkt i sin klasse av stylister i 10 år på rad eller noe...
Kommer jo nye produkter hele tiden, samtidig som det utvikles nye og bedre, så det sier jo litt.
Den har gjort underverker her iallefall.

Dani California skrev:
Denne er jo gull da. Kåret til beste produkt i sin klasse av stylister i 10 år på rad eller noe...
Kommer jo nye produkter hele tiden, samtidig som det utvikles nye og bedre, så det sier jo litt.
Den har gjort underverker her iallefall.

Jeg har den, men synes det er noe merkelig med konsistensen.. Den virker nesten gammel.
Hvordan er din? Er den glatt som de fleste andre kurer eller er den "klumpete" og skiller seg?

Back
Topp